در طول تورهای پایانی دیوانه کننده در ابوظبی دقیقاً چه اتفاقی افتاد؟ - اخبار ورزشی RT
این فصل که به عنوان دراماتیک ترین پایان فصل فرمول یک در تاریخ مورد ستایش قرار می گیرد، بسیاری از طرفداران ورزش را وادار کرده است که سر خود را بخراشند، بنابراین در اینجا نحوه عبور مکس ورشتاپن از لوئیس همیلتون برای کسب اولین تاج خود در فرمول یک آمده است.
چرا ایمنی گرم شد؟
با هدایت لوئیس همیلتون در مسابقات قهرمانی و قهرمانی رانندگان، فینال گرندپری فرمول یک 2021 رو به پایان بود، دوربین های تلویزیونی چیزی را قطع کردند که در ابتدا بی ضرر به نظر می رسید اما در نهایت نقش مهمی را ایفا می کرد. در تعیین مقصد عنوان
این تصویر مربوط به تصادف راننده ویلیامز نیکلاس لطیفی از مسابقه 53 از 58 است.
LAP 54/58 یک درام بزرگ در حالی که نیکلاس لطیفی وارد موانع می شود - او اعلام می کند که خوب است، اما ماشین ایمنی بیرون می آید و مکس ورشتاپن بلافاصله وارد جعبه لاستیک های جدید می شود. ما * می توانیم * تیراندازی نهایی تور را در اینجا داشته باشیم ... EHA#AbuDhabiGP 🇦🇪 # F1pic.twitter.com/j9uUZxGPaW
- فرمول 1 (@ F1) 12 دسامبر 2021
تصادف لطیفی نیاز به معرفی یک خودروی ایمنی دارد، چیزی که طرفداران F1 طی سالها به آن عادت کردهاند تا از رانندگان در برابر آوار یا هر گونه زباله دیگری در مسیر که به طور بالقوه میتواند باعث تصادفات بعدی شود، محافظت کند.
در حالی که ویلیامز حیرت زده لطیفی از پیست خارج شد، ماشین باز ماند.
وقتی ماشین برای ایمنی گرم می شد، چه اتفاقی افتاد؟
اینجا همه چیز جالب شد... و کمی پیچیده.
مقررات FIA بیان می کند که تمام خودروهایی که پشت خودروی ایمنی دور می زنند می توانند در صورت بروز چنین شرایطی سبقت بگیرند و تسلیم شوند.
ماده 39.12 قوانین ورزشی می گوید: "اگر افسر مسابقه انجام این کار را ایمن بداند و پیام "گذر شد وقتی می تواند پیشرفت کند" برای همه تیم ها ارسال شود، تمام اتومبیل های تحت پوشش رهبر باید از اتومبیل ها در دور جلو عبور کنند. و ماشین ایمنی. "1 /
- اندرو بنسون (@ andrewbensonf1) 12 دسامبر 2021
فقط پنج نفر از مسابقهدهندههایی که دور را پشت سر گذاشتند از ماشین ایمنی در ابوظبی سبقت گرفتند: لاندو نوریس، فرناندو آلونسو، استبان اوکن، چارلز لکلرک و سباستین فتل.
سه دونده در تور این کار را انجام ندادند - دانیل ریکاردو، لنس استرول و میک شوماخر - اما به نظر می رسید سه نفر پس از تماس بحث برانگیز مایکل ماسی، مدیر مسابقه، فرصتی برای انجام این کار پیدا نکردند.
طبق قوانین، پس از جدا شدن همه خودروها، خودروی ایمنی می تواند در دور بعدی پیست را ترک کند.
هر پنج ماشینی که از کنار هم رد شدند بین همیلتون و ورشتاپن بودند، یعنی حالا هیچ مانعی برای هلندی وجود نداشت که مستقیماً به انگلیسی ها حمله کند که او هم انجام داد.
اگر به ماشینهای دیگر فرصت تسلیم شدن داده میشد، مسابقه با پرچم زرد به پایان میرسید و همیلتون برنده و قهرمان جهان در سال 2021 اعلام شد.
چرا همیلتون نپرسید کی ورستاپن پرسید؟
تیم مرسدس همیلتون تصمیم گرفت راننده خود را برای یک پیت استاپ دیرهنگام استخدام نکند، زیرا این باعث می شود ورشتاپن پیش بیفتد مگر اینکه او همین کار را انجام دهد.
اما پس از اینکه همیلتون تصمیم گرفت این کار را انجام ندهد، فرصتی را احساس کرد، تیم ورشتاپن ردبول مرد خود را به سمت لاستیک های جدید جذب کرد.
این نقطه عطف در مسابقه بود، زیرا پس از از سرگیری مسابقه پس از حذف خودروی ایمنی، مزیت همیلتون از بین رفت و او اکنون در تلاش بود تا راننده ای با لاستیک های تازه تر را دور نگه دارد.
رهبری او زیاد دوام نیاورد. ورشتاپن در پیچ پنجم از همیلتون سبقت گرفت و تلاش های راننده بریتانیایی را دفع کرد تا در دو سری بعدی از خط پایان به عنوان قهرمان جدید فرمول یک جهان عبور کند.
چرا مرسدس شکایت کرد؟
از آنجایی که ورشتاپن به عنوان قهرمان جهان تنها یک ساعت مانده بود، مرسدس فاش کرد که علیه پایان مسابقه شکایت خواهد کرد.
در واقع، دو اعتراض رسمی مطرح شد: یکی مربوط به سبقت گرفتن از خودروها در حالی که خودروی ایمنی در پیست بود و دیگری به دلیل شکایت در مورد سبقت گرفتن از ورشتاپن در حین خودروی ایمنی.
ماسی، مدیر مسابقات FIA، پس از اینکه ظاهراً نظر خود را در یک موقعیت اضطراری تغییر داد و ابتدا احتمال سبقت خودروها را صرفاً برای نشان دادن چراغ سبز رد کرد، به اتهام فلیپ فلاپ باز گذاشته شد.
نتیجه اعتراضات چیست؟
پس از مدت ها انتظار برای هر دو تیم، تایید شد که اعتراض هر دو مرسدس رد شده است.
در مورد سبقت گرفتن ورشتاپن از همیلتون در زیر خودروی ایمنی، مهمانداران تصمیم گرفتند که اگرچه هلندی در زمانی که هر دو خودرو در حال شتاب گرفتن و توقف بودند اندکی جلوتر از بریتانیایی حرکت کرد، اما به عقب برگشت و جلو نبود. دوره ایمنی خودرو به پایان رسیده است
بیشتر بخوانید: مقامات F1 اعتراض به عنوان مرسدس را رد کردند
شکایت دوم در مورد استفاده گسترده تر از خودرو برای ایمنی و سبقت غیرمجاز نیز رد شد.
پاسخ گیج کننده این بود که افسران مسابقه در حین انجام این کار در چارچوب حق خود عمل کرده بودند تا خودروی ایمنی را پس بگیرند، و هیچ تخلفی در مورد سبقت - یا عدم وجود آن - از خودروهایی که محاصره شده بودند، صورت نگرفته است.
مرسدس قبلاً گفته است که به دنبال اقدامات بیشتر از FIA است و حتی ممکن است به دادگاه داوری ورزش (CAS) در سوئیس شکایت کند.
بی حرف.
- تیم F1 Mercedes-AMG PETRONAS (@ MercedesAMGF1) 12 دسامبر 2021
این بدان معناست که پس از پایان قابل توجه یک فصل جذاب در فرمول 1، ممکن است حماسه هنوز تمام نشده باشد.
[ad_2]