داستان به معمای بازنشستگی همیلتون پس از فینال جنجالی F1 خلاصه می شود - اخبار ورزشی RT
بریتانیایی در آخرین روز بحث برانگیز تقویم فرمول 1 مغلوب قهرمان جدید مکس ورشتاپن شد.
لوئیس همیلتون ظاهراً پس از اعلام نتایج تحقیقات جایزه بزرگ ابوظبی، درباره آینده خود در فرمول یک تصمیم خواهد گرفت، زیرا مرسدس مجبور شد انکار کند که میخواهد شاهد اخراج مایکل ماسی، سخنگوی مسابقه باشد.
یکی از دراماتیک ترین فینال های فصل در خاطرات اخیر نشان داد که همیلتون شانس حفظ تاج خود و پیشی گرفتن از مایکل شوماخر افسانه ای را با مجموع هشت پیروزی در جام جهانی رد کرد.
این بازیکن 37 ساله که تقریباً تا پایان بر گرندپری ابوظبی تسلط داشت، در مسیر رسیدن به یک دستاورد تمام دوران قرار داشت تا اینکه نیکلاس لطیفی در مراحل پایانی ویلیامز خود را شکست داد.
اگرچه این درگیری با همیلتون نبود، مایکل ماسی، مدیر مسابقات FIA متهم شد که قوانین را به درستی در طول دوره خودروی ایمنی اعمال نکرده است، که به این معنی بود که ورشتاپن شانس بیشتری برای سبقت گرفتن از رقیب خود برای عنوان قهرمانی فصل گذشته داشت.
هلندی به این کار ادامه داد تا اولین تاج خود را در فرمول یک به دست آورد و پنجمین عنوان متوالی همیلتون را از آن خود کند.
به گفته توتو ولف، رئیس مرسدس، این رسوایی هامیلتون را ترک کرده است "ناامید" با کارمندان F1
بیبیسی اسپورت اکنون گزارش میدهد که همیلتون منتظر خواهد بود تا ببیند FIA برای رسیدگی به نگرانیهای مطرح شده پس از مسابقه ابوظبی پیش از تصمیمگیری در مورد آینده مسابقهای خود، چه اقدامی انجام میدهد.
در پس زمینه تحقیقات آنها، گفته می شود که هیئت حاکمه از نارضایتی همیلتون آگاه است و می داند که او کار دارد تا دوباره اعتماد خود را به دست آورد.
فکر نمیکنم او در حال حاضر 100 درصد آماده پاسخگویی باشد.» رئیس جمهور جدید بن سلیمان در اوایل سال 2022 پس از افشای تلاش برای تماس با همیلتون گفت.
ما او را سرزنش نمی کنیم. من موضع او را درک می کنم.
از آنجایی که FIA متهم است که خطر اعتبار خود را به طور کامل درک نکرده است، رویدادهای یاس مارینا نشان دهنده آن هستند، هرچند که اذعان کرد که "آلودگی تصویر" از فرمول 1 در بیانیه ای در ماه گذشته، قبل از دو آزمایش پیش فصل در 23 فوریه و افتتاحیه سال 2022 در بحرین در آخر هفته 18 تا 20 مارس، کارهای زیادی برای انجام دارد.
آینده ماسی به دلیل اعمال قوانین ابوظبی در خطر به نظر می رسد.
در طول سال 2021، تیمها و خلبانان آنها نگرانیهای خود را در مورد سازگاری اجرای قوانین آن ابراز کردهاند، و بیبیسی اسپورت همچنین ادعا میکند که یک منبع ارشد گفته است که مرسدس پس از انعقاد قرارداد پاداش با FIA از درخواست تجدیدنظر علیه مسابقه انصراف داده است. .
اگرچه سازنده آلمانی این موضوع را رد میکند، اما گفته میشود که این معامله خواستار برکناری ماسی و نیکلاس تومبازیس، رئیس بخش فنی خودروهای تکنفره از وظایف خود است.
در عوض، مرسدس اعلام کرد که پس از دریافت تضمینهایی مبنی بر جدیگرفتن این مشکل و همچنین اقدام مناسب، درخواست تجدیدنظر را به تعویق انداخت.
اما در حالی که موقعیت ماسی دست نیافتنی تلقی می شود، FIA در موقعیت دشواری قرار دارد زیرا هیچ جایگزین واضحی برای استرالیایی وجود ندارد.
با امضای قراردادی جدید در سال گذشته، همیلتون تا پایان فصل 2023 با مرسدس با اقدامات قوی مقامات قرارداد دارد، که احتمالاً او را در وضعیت فعلی خود و در کل ورزش خواهند دید.
[ad_2]