خرید عمده انواع پیستون موتور پژو Xu7 و Tu5

پیستون در موتورهای درونسوز تنها عضوی هست که حرکت خطی رفت و برگشتی داراست و به همین خاطر سلامت عمل آن اهمیت متمایز نسبت به دیگر قطعات موتور خواهد داشت. عمده خریداران تصور می کردند صاحب یک خودرو شاسی بلند مدرن خواهند شد اما پس از فرا رسیدن موعد تحویل متوجه شدند به خاطر توان بالای تبلیغات و استعمال از واژه و کلمه کراس ، فریب خورده اند ، خودرویی به دست خریداران رسید که هیچ شباهتی حساس شاسی بلند نداشت و اکثر شبیه استیشن واگن یا هاچ بک قدبلند بود. پیشرانه همین خودرو همان نمونه 1.8 لیتری بود که در سرسیلندرش به جای یک میل سوپاپ از دو میل سوپاپ استفاده شده است تا سوپاپهای همین اتومبیل را که دو برابر نوع قبلی به این معنی که 16 عدد بودند را به حرکت درآورد. همین ماشین هم مهم موتور XU7 1.8 ایجاد می‌گردد که به ادله نسبت حجمی فراتر نسبت به محصولی نظیر پارس سال (10.4 در در مقابل 9.3 ) 10 اسببخار نیز قویتر بهترین پیستون به جهت tu5 است. همین پیشرانه تنفس طبیعی کلیدی 8 سوپاپ و حجم 1.8 لیتر میتوانست 97 اسببخار نیرو در دور موتور 6000 ایجاد کند. قدرتش هم در بدور 6000 به 83 اسببخار میرسد که به جهت خودروی کلیدی وزن 1165 کیلوگرم دوچندان مطلوب نیست. در سال های اولیه عرضه پارس عدهای به خطا فکر میکردند همین اتومبیل از 405 قویتر است که خیال صدق کمبود زیرا405 و پرشیا (نام اتومبیل در آن سالها) از حیث فنی دقیقاً شبیه نیز بودند. در سالهایی که ایرانخودرو با هوشمندی پرشیا را به بازار معرفی کرد، در دربین محصولات خودروسازان داخلی تقریباً هیچ رقیبی در کلاس پرشیا وجود نداشت و این خودرو از به عبارتی شروع عرضه نیز از فروش خوبی برخوردار بود. ECU مورد به کارگیری در همین اتومبیل مدل SL96 SAGEM بود. پرشیای دیروز و پارس امروز اهمیت به کار گیری از پلتفرم پژو 405 طراحی شدند که در آن سالها هنوز اینقدر دیرین نشده بود و به جهت بازار انحصاری کشور‌ایران مناسب بود. باطن سینه همین مدل موتور TU5 1.6 پژو206 و گیربکس اتوماتیک تیپ چهار که تیپترونیک نبود جای گرفت. ولی از لحاظ تنفسی همین موتور در مرتبهای پایینتر از موتور TU5 و XU7 16 سوپاپ قرار می گیرد چون به جهت تنفس مجهز به 8 سوپاپ می باشد و همین به این معنی که راندمانش پایینتر از آنهاست. این پیشرانه نسخه بهروزشده و ارتقایافتهای از پیشرانه معروف TU5 می باشد و ولی پیشرانه تارا نسبت بهقوای محرکه پژو 206 و 207 و رانا زیاد متعدد است. این ماشین در سال 82 به ساخت رسید و مضاعف هم آیتم دقت ارگانهای دولتی قرار گرفت. در واقع در طراحی تارا از لهجه جدید طراحی ایرانخودرو که نشانههای آن در دنا زیاد مشهود است، استفاده شده است. می توان گفت که میل لنگ از اجزای اصلی و قلب موتور اتومبیل هست و به جهت تنظیم کارایی همین قطعه، لنگ هایی مخصوص و وزنه مانند بر روی آن وجود دارد. سوله مصرف سوخت این ماشین را به شکل ترکیبی 7.2 لیتر در 100 کیلومتر اعلام کرده است که اصلی توجه به عجله زیر و وزن اتومبیل به لحاظ نمیرسد در شرایط واقعی قابل دستیابی باشد چون پارس اتوماتیک بیش از 250 کیلوگرم از 206 که مالک دارای موتور و گیربکس هست سنگینتر است. موتور پارس سال به برهان تغییراتی ناچیز نسبت جرم کمتری نسبت به گونه ELX دارااست و اسبهای بخارش هم 10 اسب کاهش است.در ضمن موتورش نیز به جای 16 سوپاپ 8 سوپاپ دارد.استاندارد آلایندگی در مدل 28213 یورو 2 میباشد که به دلیل قوانین و استانداردهای نو محیط زیست باید تغییر کند.اما گونه 28221 این استاندارد تا یورو 4 افزایش یافته است.شتاب 11 ثانیه ایی این مدل حساس گیربکس 5 سرعته دستی آن را به سریعترین پارس بازار تبدیل کرده است.البته همین نوع مثلا از مدل دوگانه سوز 88 کیلوگرم سبکتر است که در شتابگیری آن نقش بسزایی دارد.اما صندوق عقب 470 لیتری آن که ولی از نیاکانش به این معنی که 405 به ارث رسیده می باشد یک نعمت پهناور به شمار میرود.تریم داخلی آن به صورت استاندارد به رنگ بژ است و آینههای جانبی مجهز به راهنما هستند.قفل مرکزی کلیدی ریموت رادیویی از دیگر محاسن این اتومبیل است. کد 28704 (کد فنی) میتواند استاندارد یورو 3 را پاس کند البته در دسته 28705 به استدلال تغییراتی که در کاتالیزور و سنسورها ساخت شده میباشد دستیابی به استاندارد آلایندگی یورو 4 ممکن شده است. برای مثال در تقویت و تیونینگ موتور به وسیله ی توربوشارژر قطعات زیر مورد نیاز است: توربوشارژر ( Turbocharger ) ویست گیت ( WasteGate ) سوپاپ تخلیه کمپرس - بلوآفت ( BlowOff - BOV ) سیستم اگزوز وهدرز حلقه و پیستون فورج و افترمارکت و اکثری قطعات دیگر مانند ای سی یو های قابل برنامه ریزی از جمله ای سی یو فورس ( ECU Force ) که مفصل در این زمان باز‌نگری میشوند. سردنده و ورقه کیلومتر RC، رو پدالی های اسپرت، کمربندهای قرمز، آینه وسط الکتروکرومیک و قطعات تزیینی به رنگ مشکی پیانویی از دیگر تغییرات ایجادشده در کابین هستند. در استیج یک اتومبیل را مهم هزینهی کمتری تقویت و تلاش می کنیم بیشتر از قطعات فابریک سوله استعمال نماییم تا قطعات افترمارکت.