آموزش سئو با ابزارهای رایگان
آموزش سئو؛ مسیر یادگیری SEO از مبتدی تا پیشرفته
اگر سایتتان وردپرسی است؛ کافی است از افزونههای زیر در سایتتان استفاده کنید و سایر افزونههای اسکیما را حذف کنید. برای استفاده صحیح و مناسب از اسکیما مارکآپ ابتدا باید توجه کنید از چه پلتفرمی برای سایتتان استفاده میکنید. بیشتر افراد schema markup را مساوی با ستاره و FAQ در نتایج گوگل میدانند. بنابراین توصیه میکنم تا زمانی که دقیقا نمیدانید چکار میکنید از این فایل استفاده نکنید. چنانچه میخواهید صفحهای ایندکس نشود در خود صفحه از کد متا نوایندکس استفاده کنید. درون این رل یک آدرس قرار میگیرد که در حالت نرمال؛ آدرس خود صفحه است.
این رویکرد شامل استراتژیها، تکنیکها و تاکتیکهای مختلفی است که هدف آنها جذب ترافیک بیشتر به سمت وبسایت شما از طریق رتبهبندی بالاتر در جستجوهای گوگل و سایر موتورهای جستجو است. توضیحات کامل در مورد بهینه سازی سایت و SEO را میتوانید در مقاله سئو چیست دنبال کنید. یکی از اقدامات بسیار مهمی که زمان بهینهسازی سایت خود باید انجام دهید، تحقیق کلمات کلیدی است. یکی دیگر از ابزارهای رایگان سئو که برای این هدف طراحی شده است، Google Keyword Planner نام دارد. گوگل این ابزار را برای گوگل ادز توسعه داده است، اما از آن برای سئو نیز میتوانید استفاده کنید.
همین مساله موجب شده که بسیاری مفهوم لینک سازی و سئو خارجی را معادل با سئو کلاه سیاه بدانند در حالیکه این تفکر صحیح نیست. به فرآیند استخراج کلمات کلیدی مناسب جهت سرمایه گذاری و صعود به رتبه های برتر در آنها تحقیق کلمات کلیدی گفته می شود. با فقط تایپ یک کلمه کلیدی در این ابزار فهرستی از اصطلاحات مرتبط را میبینید که کاربران در پلتفرمهای بزرگ دنبال آنها میگردند. این ابزار بسیار قدیمی است، اما همچنان توانسته محبوبیت خود را حفظ کند. البته باید بگوییم در کلمات کلیدی پیشنهادشده اطلاعاتی مانند حجم جستجو و سختی کلمه کلیدی را مشاهده نخواهید کرد.
منظور آنها این است که شما باید مترادفها و کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید و آنها را در سراسر صفحه قرار دهید تا مطمئن شوید که گوگل میداند محتوای شما در مورد چیست. بسیاری از بازاریابان در گذشته به اشتباه فکر میکردند که محتوا و بهینهسازی موتورهای جستجو بازیگران مجزایی هستند. بیایید ببینیم چگونه میتوانید از همکاری این دو مورد بهرهمند شوید. اگر کلمه کلیدی “جاروبرقی” را بررسی کنید، افراد زیادی آن را جستجو میکنند (24,900,000 متوسط حجم جستجوی ماهانه). علاوه بر پیشنهادات کلمات کلیدی، ابزارهای حرفه ای سایر معیارها و بینشهای مفید سئو را برای ارزیابی کلمات کلیدی و انتخاب بهترین ها ارائه میدهند. بنابراین آنها میتوانند در زمان شما صرفه جویی کنند و مزیت رقابتی به شما بدهند.
بنابراین لازم است برای جا نماندن از این تغییرات، هر از چند گاهی به خصوص بعد از آپدیتهای هسته گوگل، نسبت به آموزش مجدد سئو اقدام کنید. این کار باعث میشود تا دانستههای شما با شرایط جدید بروزرسانی شوند. در هنگام نوشتن ریپورتاژ تکنیکهای زیادی وجود دارد که به واسطهی آنها میتوان کاربران و خزندههای گوگل را جذب خود کرد. با وجود سادگی این تکنیکها، اما بسیاری به آنها توجهی ندارند و به همین دلیل نمیتوانند نتایج خوبی را دریافت کنند. چنین پارامترها و مطالب مرتبط آن در مقالات سایت SEOEDU به طور کاملتر شرح داده شدهاند و کاربران میتوانند آموزش سئو خود را با این محتواها تکمیل نمایند. در سئو سایت آموزشی باید توجه داشت که محتوا حرف اول را میزند و داشتن مطالب ضعیف میتواند منجر به حذف شما از دایره رقابت با دیگران شود.
بسیاری از سایتها این اجازه را میدهند تا شما محتوایی را در آن پلتفرمها منتشر کرده و با ایجاد انکرتکستی برای سایت خود بک لینک ایجاد کنید. دقت داشته باشید که بهترین سایتها برای این روش، پلتفرمهایی است که اسپم اسکور (امتیاز اسپم بودن آنها) کمتر است. در مورد این نوع سایتها ما کاری که انجام میدهیم به این صورت خواهد بود که ابتدا یک قیف ایجاد میکنیم. کاربر ابتدا با برند شما آشنا شده و سپس با آگاهی و شناخت برند کم کم به شما اعتماد خواهد کرد. در نهایت به دورههای آموزشی شما ترغیب شده و آنها را دنبال میکند.
طبق یک مطالعه که اخیرا منتشر شده است؛ ۵۷٫۸ درصد از کل ترافیک وبسایتها از گوگل سرچشمه می گیرد. من در مقاله کسب در آمد از سئو ۸ روش کاربردی و اجرایی آموزش دادهام. قبل از اینکه وارد خلاصه آموزش سئو شویم میخواهم شما را با رویکردهای درآمدزایی از سئو آشنا کنم. چنانچه با مفاهیم ابتدایی سئو آشنا هستید میتوانید از این خلاصه آموزش استفاده نمایید. برای یادگیری عمیق تر این مباحث در دوره طلایی آموزش فرانت اند از ۰ تا ۱۰۰ طراحی وب حرفهای توسط همین مدرس تدریس شده است.
انکرتکست یا Anchor Text کلمه یا عبارتی است که با استفاده از آن، بک لینک خود را می سازید و از این رو انتخاب انکرتکست درست و مرتبط برای بک لینک سازی از اهمیت بالایی برخوردار است. عامل اصلی جریمه و پنالتی شدن بسیاری از وبسایت ها در سراسر جهان اشتباه در سئو خارجی است. همچنین سوء استفاده از تکنیک های سئو خارجی که مهم ترین آن ها بک لینک است، باعث شده تا گوگل به شدت بر روی این موضوع حساس شود و آن را با دقت بیشتری بررسی نماید. لینک سازی داخلی به معنای لینک دادن از صفحات سایت خود به دیگر صفحات آن است. دقت داشته باشید که نباید در استفاده از کلمات کلیدی زیاده روی کرده، و تلاش کنید که کلمات کلیدی مرتبط را به کار ببرید.
فاکتورهای زیادی در آموزش سئو وجود دارند که باید آن ها را یاد بگیرید و بسیاری از این فاکتورها نیز با روش ها و تکنیک های گوناگونی قابل انجام و پیاده سازی هستند. اینجاست که با مطالعه الگوریتم ها و یادگیری قوانین گوگل می توانیم تشخیص دهیم که بهترین روش برای انجام هر کاری کدام است. شناخت انواع کلمات کلیدی اهمیت بسیار زیادی در بهبود جایگاه سایت شما در میان سایر رقبا دارند. به همین دلیل هم باید برای تمام محتواهای سایت خود، از محتواهای وبلاگ گرفته تا محصول نویسی، از این کلمات کلیدی استفاده کنید. شما باید در محتواهای خود به شکل کاملاً درست و کاربردی از کلید واژه استفاده کنید تا بتوانید جایگاه سایت خود را نسبت به سایر رقبا در گوگل ارتقا دهید. مرحله بعدی، تولید و انتشار محتوای ارزشمند و هدفمند است که نیاز اطلاعاتی مخاطبان را برطرف کند.
بعد از پر کردن زیر تگهای هدینگ وقت آن است که تصاویر را به مقاله خود اضافه کنید. تصاویری که به مقاله اضافه میکنید باید میانگینی از بالاترین کیفیت ممکن و کمترین حجم ممکن باشد. در پر کرردن زیر تگهای هدینگ سعی کنید جملات و پاراگرافها را کوتاه بنویسید تا برای کاربر خواندن آن راحت باشد. از این پس برای هر صفحهای که در سایت درست میکنید به این ۳ سوال پاسخ دهید. این کار باعث میشود ارزش موجود در صفحات آرشیو از صفحات آرشیو به تمام مقالات هدایت شود. پیکربندی URLها یا آدرسهای سایت کاملا بستگی به نوع سایت شما دارد.
در واقع سئو خارجی مکمل فعالیتهای سئو داخل صفحات بوده و کمک میکند تا ضمن افزایش دیده شدن سایت، لینکها و ارجاعات بیشتری از منابع معتبر وب جذب شود. برای شروع آموزش سئو بصورت رایگان و تبدیل شدن به یک متخصص در این زمینه، مسیری که پیش رو داریم شامل چندین گام اساسی است. این مسیر نه تنها به یادگیری مفاهیم پایه و پیشرفته میپردازد، بلکه به شما کمک میکند تا درک کنید چگونه میتوانید به نتایج ملموس و موفق در پروژههای سئو دست یابید. گوگل این نوع سئو را تشویق میکند و وبسایتهایی که از این روشها پیروی میکنند، معمولا در طولانی مدت رتبههای بالاتری کسب میکنند. توجه کنید که سئو کلاه سفید بسیار زمان بر است و برای کسب و کارهایی که زمان کم و بودجه محدودی در اختیار دارند ممکن است چالش برانگیز باشد.
نوع دوم کش سمت سرور نام دارد که در سطح سرور وبسایت اجرا میشود و به دلیل اجرا در سطح پایینتر و نزدیکتر به منبع اطلاعات، کارایی و عملکرد بهتری نسبت به کش مرورگر دارد. ذخیرهسازی یا کش (Cache) فرآیندی است که طی آن بخشهایی از یک وب سایت (مانند تصاویر، فایلهای CSS و JavaScript) به صورت موقت ذخیره میشوند تا در بارگذاری های بعدی سریعتر ارائه شوند. خوشبختانه، امروزه بیشتر توسعه دهندگان توجه ویژهای به سازگاری موبایل دارن. اگر یک تم وردپرس با کیفیت انتخاب کنین، احتمالاً مشکلی نخواهین داشت. اگر مطمئن نیستید که وب سایتتون برای موبایل بهینه است یا نه، میتونید از این ابزار تست رایگان سازگاری موبایل استفاده کنین.
همچنین دوره های صوتی آموزشی متنوعی هم در متمم وجود دارد که فهرست آنها را میتوانید در فروشگاه متمم ببینید. همچنین در صفحههای دوره MBA و توسعه فردی میتوانید با دوره های آموزشی متمم بیشتر آشنا شوید. شما با عضویت رایگان به عنوان کاربر آزاد متمم میتوانید به حدود نیمی از چند هزار درس متمم دسترسی داشته باشید. اما در میان منابع مورد استفاده، چند سایت و وبلاگ هستند که محتوای آنها کلیدیتر است و عملاً در سطح جهان، مرجع محسوب میشوند. در جایگاه متخصص سئو لازم است آشنایی شما با هوش مصنوعی (به ویژه هوش مصنوعی مولد که به زبانی شبیه انسان مینویسد و حرف میزند) فراتر از استفادهٔ روزمره باشد. لازم است با نگاهی استراتژیک، رابطهٔ بین هوش مصنوعی و سئو را بهتر درک کرده و روندهای حاکم بر این صنعت را عمیقتر تحلیل کنید.
آنها باید نیازهای جستجوکنندگان را در زمینه یک کلمه کلیدی درک کنند. از سوی دیگر، سئو کلاه سفید به تمام تکنیکهای سئوی معمولی اشاره دارد که به دستورالعملها و قوانین گوگل پایبند هستند. این یک استراتژی بلندمدت است که در آن بهبود رتبهبندی نتیجه بهینهسازی خوب، محتوای با کیفیت و رویکرد کاربر محور است. لینک های عمیق، پیوندهایی هستند که به صفحات خاص یا به اصلاح صفحات لندینگ در سایت شما اشاره می کنند، نه فقط صفحه اصلی. این کار به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کند تا مستقیماً به محتوای مرتبط دسترسی پیدا کنند. هنگام ایجاد لینک های داخلی، از کلمات کلیدی مرتبط با محتوای صفحه مقصد در متن لینک (anchor text) استفاده کنید.
از راهنماهای سئو معمولی خسته شدید؟ سایت WordStream با رویکردی متفاوت و از نظر تبلیغاتی الگوهای پرداخت به ازای کلیک (PPC) به ماجرای سئو پرداخت است. گوگل الگوریتمهای زیادی دارد و البته خیلی از این الگوریتمها کاملا مخفی هستند. اما اگر واقعا در یادگیری سئو مصمم هستید ما پلن حرفه ای تری برای شما داریم که شما را به سطح جدیدی از سئو میرساند. یکی از راهکارها برای منظم کردن نقشه سایت این است که نقشه سایتتان چند بخشی باشد. خوشبختانه؛ افزونه یواست این کار را به صورت اتوماتیک برای شما انجام میدهد. مثلا سایت searchenginejournal در دستورالعمل مقالات مهمان و تبلیغاتی خود آورده است حداقل متن باید ۱۰۰۰ کلمه باشد و البته اکثر مقالات نویسندگان خودشان هم بیش از ۱۰۰۰ کلمه است.
به همین علت نیاز است روی این بخش زمان و تمرکز خیلی زیادی بگذارید. این ابزار امکان تحلیل دقیق هر کلمه کلیدی مثل میزان رقابت، حجم جستجوی ماهانه و حتی پیشبینی میزان ترافیک احتمالی را دارد. علاوهبر این، با قابلیتهایی مثل Keyword Gap میتوانید شکافهای استراتژی خود نسبت به رقبا را پیدا کنید و فرصتهای جدیدی برای بهبود رتبهبندی خود بیابید. Google Ads Keyword Planner یکی از بهترین ابزارهای رایگان برای کیورد ریسرچ است که توسط خود گوگل ارائه شدهه است. این ابزار در ابتدا برای کمک به تبلیغکنندگان Google Ads طراحی شد، اما به دلیل دقت بالا و اطلاعات مفیدی که ارائه میدهد، به یکی از ابزارهای پرکاربرد برای سئو هم تبدیل شده است.
اجازه دهید با یک مثال این موضوع را شفاف کنیم؛ فرض کنید یک محتوای بسیار جذاب را در سایت خود منتشر کنیم (مثلا کتاب سئو برای همیشه در آکادمی وبسیما). این محتوا میتواند به مرجع اصلی تبدیل شده و سایتهای دیگری آن را معرفی کنند یا از طریق لینکسازی به آن ارجاع دهند. در چنین شرایطی سئو خارجی ما تقویت میشود ولی برخلاف استانداردهای گوگل عمل نکردهایم. با توجه به افزایش چشمگیر کاربران موبایلی این الگوریتم بررسی می کند تا سایت مورد نظر علاوه بر دسکتاپ در دستگاه های موبایل و تبلت هم به خوبی نمایش داده شوند. این الگوریتم روی رتبه بندی سایت ها روی نتایح موبایلی شدیدا تاثیر گذار است. پاندا با هدف افزایش رضایت کاربران محتواهای بی کیفیت را از نتایج حذف می کند و به محتواهای مفید رتبه بهتری می دهد.
زمانی که کاربران متوجه شوند که حتی محتوای رایگان شما نیز با کیفیت است، احتمال خرید دورههای پولی شما به شکل قابل توجهی افزایش پیدا میکند. موتور جستجو نرمافزاری است که وظیفه اصلی آن پیدا کردن محتوا در شبکه جهانی وب (اینترنت) است. این محتوا میتواند شامل متنها، صداها، تصاویر، ویدیوها و سایر فرمتها باشد. هدف موتور جستجو، ارائه محتوایی است که بیشترین ارتباط را با کلمه جستجو شده توسط کاربر داشته باشد. حتی اگر بهترین محصول در حوزه کاریتان را تولید کنید، تا کسی آن را نبیند، هیچ سودی برای شما نخواهد داشت. با استفاده از سئو، شما دقیقاً افرادی را مورد هدف قرار میدهید که به کالای تولیدی شما نیاز دارند و به این طریق میتوانید محصولاتتان را به فروش برسانید.
این لینکها شامل لینکهای متنی (لینکهایی که در متن صفحه قرار میگیرند) یا جعبههای “خواندن بیشتر” هستند که به صفحات دیگر از وب سایت شما لینک داده میشوند که برای بازدیدکنندگان جالب و جذاب است. امروز، اگر هدفم رتبهبندی برای کلمه کلیدی اصلی باشد، هرگز بلاگی کمتر از ۲۰۰۰ کلمه نمینویسم. بسیاری از مردم از پیوند دادن به وبسایتهای دیگر میترسند زیرا نمیخواهند «بازدیدکنندگان خود را بفرستند». حقیقت این است که لینک دادن به سایر منابع با کیفیت میتواند از نقطه نظر سئو برای شما مفید باشد. متن لینک، در واقع بخش قابل مشاهده لینک است و اگر شامل کلمه کلیدی هدف باشد به گوگل اطلاع میدهید که صفحهای که به آن لینک دادهاید، درباره چه چیزی است. آخرین و مهمترین نکته، استفاده از کلمه کلیدی هدف در متن لینکهای داخلی شما است.
یک محیط کاری مناسب هم به شما کمک میکند تا بهتر بفهمید که اجزای سئو چگونه کنار هم کار میکنند. بسیاری از کارآفرینان برای مدیریت بازاریابی دیجیتال به متخصصان مراجعه میکنند، اما داشتن یک درک پایه از سئو میتواند به آنها کمک کند تا تصمیمات بهتری بگیرند. وقتی اصول سئو را بشناسید، میتوانید با اعتماد به نفس بیشتری آژانسهای دیجیتال را انتخاب کنید و استراتژیهای آنلاین خود را تدوین کنید. این دانش به شما این امکان را میدهد که بر سرنوشت دیجیتال برند خود تأثیر بگذارید و به شکلی مؤثرتر مسیر رشد آن را هدایت کنید. یک پروفایل آنلاین حرفهای در شبکههای اجتماعی و وبسایتهای فریلنسری میتواند به شما در جذب پروژههای سئو کمک کند. مطمئن شوید که پروفایل شما شامل جزئیات مربوط به مهارتها، تجربیات، نمونه کارها و نظرات مشتریان است.
این ویژگی اغلب شامل توضیحات کوتاه، لیستها، نمودارها یا جداول است و تجربه کاربری را بهبود میبخشد. یکی از مهمترین بخش های آموزش سئو قسمت عنوان نویسی و توضیحات متاست، پس این بخش را با دقت بیشتری دنبال کنین. بنابراین، انتخاب یک هاست با کیفیت و سرعت بالا، اولین گام در بهبود عملکرد وب سایت شماست. میزبانی وب (هاست) شما یکی از مهمترین عواملی است که بر سرعت بارگذاری صفحات وبسایت تأثیر میگذارد. با من همراه باشین تا در ادامه این آموزش بهترین روش های بالا بردن سرعت بارگذاری یک صفحه رو بهتون معرفی کنم.
واقعیت این است که پستهای طولانی معمولاً موضوع را به روشی جامعتر پوشش میدهند. بسیاری از “کارشناسان” سئو، استفاده از کلمات کلیدی LSI را توصیه میکنند. با تمرکز بر انواع مختلف هدف جستجو (از جمله هدف اطلاعاتی) میتوانید مراحل مختلف سفر خریدار را هدف قرار دهید. بنابراین اگر شما در دستهبندی محتوایی مورد نظرشان قرار نگیرید، شانس شما برای رتبه بندی بسیار کم است، حتی اگر تمام معیارهای پیوند را داشته باشید. در اکثر ابزارها، مقدار دشواری کلمه کلیدی در مقیاسی از 0 تا 100 نشان داده میشود. هر چه امتیاز بالاتر باشد، رتبه بندی در SERP 1 برای کلمه کلیدی دشوارتر است.
وقتی آموزش را به صورت آنلاین مشاهده می کنید می توانید زمانتان را بهتر مدیریت کنید و زمان بیشتری نیز خواهید داشت. دوره پیش رو به صورت کامل و قدم به قدم تمامی مباحث را به شما آموزش میدهد و به بهترین شکل سئو را یاد خواهید گرفت. به طور کلی، مدیریت زمان یک مهارت قابل یادگیری است که با تمرین و استفاده از روشهای مؤثر میتوان آن را بهبود بخشید. اگر میخواهید در زندگی خود تغییرات مثبتی ایجاد کنید و به اهدافتان دست یابید، پس وقت آن است که مدیریت زمان را به عنوان یک اولویت در نظر بگیرید و گامهایی مؤثر در این راستا بردارید. اگر از وردپرس استفاده میکنید، افزونههایی مانند WPML و Polylang میتوانند فرآیند ایجاد و مدیریت نسخههای چندزبانه سایت را بهطور قابل توجهی سادهتر کنند.
به جای این که مدام یک کلمه را در متن تکرار کنید می توانید از این کلمات بهره بگیرید. صدها گروه مخصوص سئو در پلتفرم MeetUp، که برای تسهیل ملاقاتهای حضوری طراحی شده، وجود دارد. اگر در یک شهر بزرگ زندگی میکنید، احتمالاً یکی از این گروهها در نزدیکی شما وجود دارد. امکان برگزاری ملاقات و نشست آنلاین هم وجود دارد و نباید از آن غافل شوید. تفاوت بین یک پایگاه دانش و یک وبلاگ چیست؟ این نوع سوالی است که سری به این بخش بزنید جوابش را میخواهید یافت. در Search Engine Roundtable، برخی از بزرگترین نامها و متخصصان سئو گزارشهای بهروزی از جدیدترین بهروزرسانیها و روندهای دنیای جستوجو ارائه میدهند.
بسیاری از کارآفرینان با محدودیتهای مالی روبهرو هستند و به همین دلیل به دنبال روشهای بازاریابی مقرون به صرفه هستند. سئو به عنوان یک استراتژی بازاریابی اقتصادی و مؤثر شناخته میشود که میتواند بازدهی بالایی داشته باشد. با یادگیری تکنیکهای سئو، میتوانید بهطور طبیعی و بدون صرف هزینههای سنگین تبلیغاتی، مخاطبان هدف را به سمت وبسایت خود جذب کنید و از این طریق فروش خود را افزایش دهید. ترجمه مستقیم محتوا از طریق ابزارهایی مانند گوگل ترنسلیت بههیچوجه توصیه نمیشود. محتوای شما باید بومیسازی شود، یعنی باید توسط یک مترجم حرفهای که با فرهنگ و زبان کشور هدف آشناست، بازنویسی شود. این کار به سایت شما اعتبار بیشتری میدهد و کاربران احساس میکنند که به نیازها و زبانشان احترام گذاشته شده است.
از این رو لازم است ترفندهایی را در کنار انجام کامل تسکهای سئو داخلی و خارجی یا تکنیکال انجام دهید. شما کاربران میتوانید برای تولید محتواهای مهم خود و رعایت سئو صددرصدی در آنها، اقدام به سفارش رپورتاژ آگهی از مجموعه SEOEDU نمایید. این مجموعه با بهرهمندی از یک تیم آموزش دیده و متخصص در سئو محتوا، آماده انجام سفارش تولید محتوای سایت شما میباشد. بسیاری از سایتها پس از انتشار مطالب با این مشکل روبهرواند که محتوای آنها در صفحات گوگل قرار نمیگیرد و یا به عبارتی Index نمیشود. از این رو مدتها طول میکشد تا محتوای شما در نتایج سرچ گوگل برای کاربران قرار گیرند.
اما به طور کلی سایتهای زیادی هستند که از طریق آنها میتوانید در بخش نظرات برای خود بک لینک ایجاد کنید. این افزونهها در آموزش سئو وردپرس آنقدرها تاثیر گذار نیستند؛ زیرا شما با دانستن نکات و قواعد سئو محتوا میتوانید این موارد را به شکل بهتری مدیریت کنید. پس در نتیجه بهتر است زیاد به این پلاگینها تکیه نکرده و اهمیت زیادی ندهید. جهت مطالعه بیشتر درمورد سئو کلاه سفید و یادگیری مطالب بیشتر درمورد این نوع از سئو، میتوانید به مقاله آموزش سئو کلاه سفید مراجعه کنید. بله صدرصد؛ شما میتوانید سئو سایت خودتان را شخصات انجام دهید اما باید آن را به صورت اصولی و حرفهای آموخته یا کاملا مسلط باشید. ما در مجموعه SEOEDU به آموزش حرفهای سئو سایت پرداختهایم و اطلاعات و نکات بسیار مهمی در مورد آن به شما آموزش دادهایم.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری