تست و بررسی پژو 205 وارداتی؛ پیرمرد محبوب فرانسوی
این شرکت ابتدا مدل 205 را عرضه میکرد در سال 80 آن را متوقف کرده و 206 را جایگزین آن کرد. پژو 205 به دلیل بهرهگیری از طیف متنوعی از پیشرانهها توانست توجه بسیاری از مصرفکنندگان را به خود جلب کند و به عنوان خودرویی موفق در همان ابتدای راه شناخته شود. اما فرم کلی تخممرغی شکل این خودرو باعث شد تا در همان ابتدا نظر بسیاری از مصرفکنندگان را به دیدن صفحه اصلی خود جلب کند. در نمای جانبی نیز با طرحی ساده روبهرو هستیم که به دور از هرگونه اغراق و مبالغه شکل گرفته است. چراغهای خطر کوچک به شکل مربع در طرفین بدنه نقش بستهاند، هماهنگی قابل قبولی با پوشش پلاستیکی داشته و در کل ظاهری قابل قبول را پدید آوردهاند. اما همچنان طبق روال معمول در آن زمان، شاهد بکارگیری سپرهای پلاستیکی بدون پوشش رنگی هم رنگ بدنه در این خودرو هستیم. زیرا در پژو 206 نیز که پس از 205 به بازار معرفی شد هم این مشکل وجود دارد.
این مسئله در مورد موتورهای EC5 F/PG (NFP) و TU5P نیز صادق است. گیربکس مورد استفاده در 206 های معمولی، با اهداف اقتصادی و کاربری شهری طراحی شده اند، بنابراین باعث اتلاف قدرت پیشرانه RC میشدند. شرح مطالبی درون مورد پژو 405کاربراتوری - درمورد 405 کاربراتوری بیشتر بدانیم. سپر جلو حجیم تر، ورودی هوای بزرگ تر و گلگیرها با قوس بیشتر که به چهره تهاجمی این خودرو کمک زیادی دیدن صفحه اصلی کرده اند. این ارتقا کیفیت سبب شده تا عده زیادی از افراد از خریدن خودروهای چینی منصرف شوند و به سمت خرید محصولات داخلی روی بیاورند این دو خودرو که جزو جدیدترین محصولات این کمپانی است فروش خوبی در بازار ثبت کرده است. نمای جلو این خودرو به دلیل حفظ اصالت، شباهت زیادی با سایر تولیدات پژو دارد. همانطور که گفته شد این خودرو از نخستین سری تولیدات پژو 205 بوده که از داشبورد قدیمی و طراحی فضای کابین کلاسیکتری برخوردار است. اما این جادار بودن تنها به بخش جلوی کابین ختم میشود و فضای پا برای سرنشینان عقب چندان زیاد نیست. در کل اگر بخواهیم درمورد طراحی ظاهری این خودرو اظهار نظر کنیم، باید بگوییم که 205 در مقایسه با خودروهای همرده خود در آن زمان چندان ویژگی قابل توجهی نداشت، اما همین طراحی ساده باعث شد که از دید مخاطبان بهعنوان خودرویی قابل قبول مطرح شود.
در نمای داخلی بیشترین قسمتی که دچار تغییر و تحول شده است داشبورد خودرو است و مانیتور تعبیه شده در نگاه اول چشم بیننده را به خود جلب می کند. در قسمت میانی داشبورد نیز سیستم تهویه قرار گرفته است. دنا پلاس توربو و پژو 207 صندوق دار نیز نسل جدیدتر این خودروهای می باشند که با توجه به پیشرفت روز به روز در این صنعت امکانات و سیستم های فنی و ایمنی انها تقویت شده و متناسب با نیاز های افراد طراحی و روانه بازار شده اند. همیشه سعی کرده ایم از ادعاهای گزاف دوری کنیم و برای قیمت گذاری محصولات و خدمات خود یک منطق به کار ببریم و مشتریان گرامی نیز با مطالعه موارد و مشاهده نمونه کارهای ما خود تصمیم بگیرند.منطق قیمت گذاری ریمپ در ریمپ چیپ بر مبنای قیمت ایسیو خودرو، قیمت خودرو، ماژول و لایسنس خریداری شده و دستمزد تکنسین است.بنابراین قیمت ریمپ 206 تیپ 3 با توجه به موارد فوق محاسبه می شود و همچنین در ذیل به برخی از تفاوت ها و توانایی های مجموعه ما اشاره شده است. اما از ویژگیهای بارز درون کابین پژو 205 نسل اول، میتوان به صفحه پشت آمپر اشاره کرد که در مرکز آن نشانگر سرعتسنج دیده میشود و در کنار آن یک ساعت آنالوگ توجه را به خود جلب میکند.
با ورود به کابین پژو 205 با فضایی نسبتاً بزرگ مواجه خواهید شد که شاید کمی دور از انتظار باشد. همچنین صحفه کیلومتری که تا عدد ۲۵۰ کیلومتر در ساعت را نشان میدهد و در یک قاب چرمی زیبا قرار دارد که اهل فن اصطلاحا به آن قاب خلبانی میگویند و جزئی از تزیینات چشمگیر این کابین است. برای مثال یکی از شرکتهای تولید قطعات تیونینگ خودرو بنام dp engineering پروژهای را بر روی 206 RC انجام داده که با بهکار بردن قطعاتی مانند توربو، تعویض ECU و دیگر قطعات توانسته توان خروجی این موتور را به عدد ۵۱۳ اسب بخار و ۵۵۰ نیوتنمتر گشتاور برساند که با این کار عملاً رقیبی برای این خودرو باقی نمیماند. شتاب اولیه این 206 خیره کننده است ولی اصل ماجرا شتاب ثانویه است و دیدن عقربه سرعت سنج که به سرعت بالا رفتن عقربه دور موتور تیپ 5 شما به عدد 170 نزدیک میشه و ترس ما از دما و شرایط لاستیک ها جلوی افزایش سرعت رو میگیره! اما جالب است بدانید که طی همان سالها نمونههای وارداتی این خودرو بهصورت محدودی وارد کشور شد که خودروی موردنظر ما نیز جزو آن دسته محسوب میشود.
برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از این صفحه ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.