پیستون دیزل ژنراتور چیست؟

در همین مرحله سطح های و زوایای متفاوت پیستون از جمله بدنه، پیشانی، رخنه و شیار خار گژن پین، ترک های روغن، شیار

توسط GISOOYEKHABAR در 26 اردیبهشت 1401
در همین مرحله سطح های و زوایای متفاوت پیستون از جمله بدنه، پیشانی، رخنه و شیار خار گژن پین، ترک های روغن، شیار حلقه ها، محیط احتراق، اوالیته و جای سوپاپ خشن تراشی و پرداخت می گردد. بر بر روی بیشتر پیستون موتور های بنزینی از سه عدد رینگ به کار گیری می شود. در موتور های اشتعال تراکمی تعداد رینگ های کمپرسی 3 یا 4 عدد و تعداد رینگ های روغنی 1 یا این که 2 عدد می باشد .به مراد کاهش افت ناشی از اصطکاک ، خوب تر است تعداد حلقه های کمپرسی در موتور کاهش یابد . همین لكه های در قسمت زیرین پیستون مشاهده می شوند و ناشی از رسوب كربن و دوده ای میباشد كه در اثر سوختن مخلوط روغن و سوخت به نصیب پائینی پیستون چسبیده اند و استدلال آن هم گرم شدن بیش از میزان تاج پیستون میباشد . حرکت خطی بالا به پایین آن نیز مبداء نیروی موتور می باشد به همین ترتیب که حیاتی ذیل داخل شدن بر اثر فشار گازهای ناشی از احتراق داخل سیلندر نیروی تولید شده از انفجار هوا و سوخت را به بخشهای دیگر موتور منتقل میکند. مدل اول آن ها اهمیت نوار فولادی ریخته گری شده و همچنین یک چاک در بدنه میباشد که از منطقه حلقه تا دامن پیستون کشیده شده است. در موتور دیزلی اتاق احتراق در باطن تاج پیستون تعبیه می شود به این عامل تاج پیستون اصلی گودی زیاد است. این پیستون ها اهمیت تداوم فراوان و صرفه اقتصادی به جهت موتور های بنزینی و گازوییلی اند . واضح میباشد که به تعداد سیلندر ها ، پیستون باید در داخل سیلندر نصب گردد به تیتر مثال موتور 8 سیلندر اصلی 8 پیستون هم میباشد . این علامت هر چیزی قابلیت و امکان دارااست باشد، پس بایستی متن که روی حلقه قرار دارد به سمت بالا باشد، به جهت حلقه کمپرسی نیز به این شکل است. تعداد حلقه پیستون به عمل رفته در هر موتور به گونه موتور بستگی دارد. مسافت در بین دو حاشیه رینگ پس از نصب آن در سیلندر را دهانه حلقه می نامند که می بایست اهمیت فیلر مناسب میزان گیری شود تا از مطلوب بودن آن اطمینان حاصل کرد . درصورتیکه اصطکاک بین سیلندر و پیستون بسیار باشد، پیستون به درستی حرکت نمی کند که آسیبهای متعددی را به ملازم خواهد داشت. همانگونه که می دانید بالای پیستون محیط احتراق می باشد و ترکیب سوخت و هوا می بایست در محیط احتراق فشرده بشوند تا حیاتی یک جرقه کوچک شمع ، محترق شوند و موج انفجار حاصله ، پیستون را به تحت رانده و ایجاد نیرو و انرژی بنماید؛ در صورتی که قطر پیستون از قطر سیلندر ( قطر بوش سیلندر ) کوچکتر باشد ، هوا و سوخت در زمان فشرده شدن ، از فضای خالی فی مابین پیستون و سیلندر خارج می شود و مواد احتراق ، فشرده نشده و احتراق به درستی انجام نمی شود؛ از طرف دیگر درصورتیکه قطر پیستون بیشتر از قطر سیلندر باشد ، پیستون درون سیلندر گیر می کند و قابلیت حرکت پیدا نمی کند. هر سازنده ای فرمان العمل هایی را ارائه می نماید که اجرای منظم و دارای برنامه همین قواعد منجر افزایش طول عمر پمپ و همینطور راندمان بالای پمپ طی مدت سیکل کاری آن می شود. این حرکت پیستون سبب به وجود آمدن چهار فعالیت کلیدی موتور می گردد. سایز و شکل آن ها هم مختلف هست .برای تولید پیستون ها به طور معمول از چدن یا این که فولاد ریخته گری و همینطور از آلیاژ های آلومینیوم استفاده می شود . فلز اینوار،آلیاژفولاد نیکل داراست که از%36 نیکل،%63/8 آهن،%0/2 کربن تشکیل میشود.این آلیاژ درحرارتهای زیاددارای انبساط بسیارکمی می باشد ولذاازانبساط پیستون آلومینیمی دوری میکند. همین به این معناست که قابلیت اندک کردن برهه زمانی و کمتر وزن پیستون وجود دارااست . رینگ فشاری بالاترین یا نزدیک ترین رینگ به گازهای احتراق می باشد و در معرض بیشترین مقدار خوردگی شیمیایی و همچنینی بالاترین دمای عمل قرار دارد. در یک موتور پس از احتراق داخلی، بیشترین میزان حرارت در محفظه احتراق شکل میگیرد. بالاترین حلقه پیستون كه رینگ كمپرس مي باشد بیشترین حرارت و فشار را از احتراق تحمل مي كند و طبق معمول سطح آن و تراز شیار پیستون جهت تحمل همین فشار و دما مشقت بار كاري شده اند. در همین موقعیت احتراق حاصل از انفجار، بار و حرارت بالایی را به این قطعه وارد کرده و نیروهای تراکمی و انبساطی حقوق کارگران پیستون سازی را مهیا میکند. به جهت نصب و راه اندازی در موتورهای که در معرض توشه های سنگین قرار دارند ترجیح دیتا می شود . این گونه از پیستون ها در یکسری گونه مختلف ایجاد می شوند که هر کدام در موتور های متفاوت در وسایل نقلیه متعدد استعمال می شوند البته کار کرد آن ها شبیه هست . درصورتیکه معلوم شود کدام قطعات یا وسایل در تولید صدا نقش دارند و صدا در چه وضعیتی تولید می شود ، آسان خیس می اقتدار علت تولید صدا را یافت . F2 که به علت حرکت زاویه ای شاتون نیروی F به دو نیروی F2وF1 جداسازی میشود.نیروی F1 به دیواره سمت راست سیلندر زور میگردد. قطر رینگ پیستون ماشین اندکی از قطر سیلندر اکثر هست و به علت داشتن خاصیت فنری قابل انطباق اساسی پیستون های ماشین استوانه سیلندر هستند. برای افزایش توان و کشش، از یک‌سری سیلندر و پیستون در اتومبیل استعمال می شود. تعداد پیستون ها در موتور های گوناگون مختلف است . این عبارت در اصطلاح به رینگ های فلزی گفته می شود. همانطور که می دانید خویش پیستون ها نیز از بخش های مختلفی نیز تشکیل شده اند که بخش های با آن عبارت اند از : تاج پیستون ، دامنه پیستون ، شیار حلقه ها ، رخنه گژنپین و جا رینگی . هنگامی که شما این نوشته را دوست داشتید، مایل به دیتاها بیشتری در ارتباط دارای چگونه حلقه پیستون موتور سیکلت را جا بزنیم وب تارنما خویش باشید.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن