چه اتفاقی می افتد؟ فوتبال با سؤالاتی در مورد یک سری ناکامی بازیکنان روبرو است - RT Sport News

[ad_1] هجوم ترس‌های سطح بالا به پرسش‌هایی در مورد وضعیت سلامتی فوتبال

توسط GISOOYEKHABAR در 6 آذر 1400
[ad_1]

هجوم ترس‌های سطح بالا به پرسش‌هایی در مورد وضعیت سلامتی فوتبالیست‌ها و اینکه آیا شاهد موارد بیشتری از مشکلات قلبی بازیکنان هستیم، منجر شده است.

این هفته اخبار نگران کننده تری در مورد فوتبال به ارمغان آورد. چهارشنبه شب، آداما ترائوره ​​از تیم کلانتری تیراسپول در حالی که سینه خود را در حین بازی در لیگ قهرمانان اروپا مقابل رئال مادرید گرفته بود، روی زمین افتاد. وینگر مالیایی هوشیار بود و در نهایت کمک دریافت کرد تا از زمین خارج شود، اگرچه گزارش دیگری از علت این حادثه نگران کننده وجود ندارد.

نگرانی های مشابهی در لیگ برتر انگلیس در روز سه شنبه وجود داشت که جان فلک بازیکن شفیلد یونایتد در جریان بازی مقابل ردینگ روی زمین افتاد. این ملی پوش اسکاتلندی حدود 10 دقیقه تحت درمان پزشکی قرار گرفت و سپس به او کمک شد تا زمین را ترک کند و همچنین اکسیژن دریافت کرد. این مرد 30 ساله به بیمارستان منتقل شد اما بعدا مرخص شد.

روز پنجشنبه، چارلی ویک از تیم سطح سوم انگلیسی ویگان اتلتیک در حین تمرین سقوط کرد. گفته می شود این بازیکن 28 ساله در بیمارستان وضعیت خوبی دارد، اما پس از درخواست باشگاه برای حفظ حریم خصوصی بازیکن و خانواده اش، جزئیات بیشتری ارائه نشده است.

سه مورد در یک هفته آخرین موردی است که محافل فوتبال را نگران کرده است.

حتی اخبار بیشتری در پایان اکتبر شامل سرخیو آگوئرو مهاجم بارسلونا بود. این بازیکن آرژانتینی در جریان بازی لالیگا مقابل آلاوس به دلیل درد قفسه سینه و شکایت از سرگیجه کنار رفت.

گزارش های اولیه حاکی از آن است که آگوئرو به آریتمی قلبی مبتلا شده است و حداقل سه ماه غیبت خواهد کرد، اگرچه از آن زمان تاکنون حدس زده می شود که این بازیکن 33 ساله مجبور به بازنشستگی شود.

معروف ترین مورد در ماه های اخیر - و شاید وحشتناک ترین مورد مردم - در مسابقات قهرمانی اروپا در تابستان رخ داد، زمانی که کریستین اریکسن هافبک دانمارکی در جریان بازی با فنلاند دچار ایست قلبی شد.

جان اریکسن با اقدامات سریع هم تیمی ها، مسئولان مسابقه و پزشکان نجات یافت. او از آن زمان به مانیتور ضربان قلب (ICD) مجهز شده است، اما تردیدهای جدی در مورد اینکه آیا این بازیکن با استعداد هرگز دوباره در یک بازی رقابتی در زمین فوتبال دیده خواهد شد، وجود دارد. اریکسن تنها 29 سال سن دارد.

بثورات موارد و زمینه بیماری همه گیر که در آن به وجود آمدند سؤالات واضحی را در مورد کووید و واکسن های معرفی شده برای مبارزه با آن ایجاد کرده است. این هفته، تروور سینکلر، مهاجم سابق تیم ملی انگلیس، آشکارا پرسید که آیا واکسن ها مقصر هستند یا خیر، و در نتیجه بلافاصله تعطیل شدند. دیگران نیز همین کار را کرده اند.

برای هر کسی که در مورد واکسن مردد است یا در برابر vaxx سرسخت است، ممکن است به نظر یک سوال واضح به نظر برسد.

با این حال، پزشکان در بسیاری از جاها این ایده را رد کردند. تلگراف اخیراً افکار پروفسور کیت نیل، متخصص در مطالعه اپیدمیولوژی بیماری های عفونی در دانشگاه ناتینگهام را به اشتراک گذاشته است. او چنین گفت بیان این اظهارات بی اساس به جای برخورد صحیح با آنها کاملاً غیرمسئولانه است.»

همکار متخصص پروفسور رابرت دینگوال این احساسات را تکرار کرد و گفت: "ممکن است وسوسه انگیز باشد که واکسن ها را در برابر کووید مقصر بدانیم، اما کارشناسان مسئولیت عمومی دارند که از نوسانات واکسن تغذیه نکنند، بدون اینکه شواهد واقعی دال بر اینکه این یک عامل مشترک در رویدادهای تقسیم شده گسترده است."

در جاهای دیگر، محققان می گویند که خود کووید بیشتر از واکسن هایی که هدفشان مبارزه با این بیماری است، باعث می شود فوتبالیست ها از مشکلات قلبی رنج ببرند.

به طور قابل توجهی، ویگان پس از سقوط ویک بیانیه‌ای صادر کرد تا این ایده را که واکسن‌ها در ترس از سلامتی او نقش دارند، رد کرد. با تأیید چارلی، می‌توانیم تأیید کنیم که چارلی در برابر کووید-19 واکسینه نشده است و سقوط چارلی به واکسیناسیون علیه کووید-19 مربوط نیست.» باشگاه گفت.

در تابستان شایعاتی مبنی بر وجود واکسن در مورد اریکسن منتشر شد که باعث شد مقامات باشگاه او اینترمیلان گمانه زنی ها را رد کنند. او کووید نداشت و واکسن هم نزده بود.» این را سپس جوزپه ماروتا مدیر اینتر گفت.

ادامه مطلب

مدیر اینترمیلان می گوید اریکسن کووید نداشت و واکسن نزده بود، در حالی که ستاره دانمارکی پس از سقوط وحشتناک در حال نقاهت است.

پروفسور گیدو پیلس، متخصص قلب و عروق برجسته، در گفتگو با روزنامه دیلی میل، استدلال می کند که گروهی از ترس های اخیر در بین فوتبالیست ها بیشتر است. "اتفاقی" بیش از هر چیز دیگری

فکر نمی‌کنم بتوانیم بگوییم که یکدفعه در حال افزایش است، فکر نمی‌کنم افزایش پیدا کند، مخصوصاً در فوتبال.» او گفت.

مطمئناً فوتبالیست ها ورزشکارانی نیستند که بیشترین حجم و شدت تمرین را داشته باشند. دوندگان استقامت، دوچرخه سواران تور دو فرانس و پاروزنانی که مدت زمان بیشتری تمرین می کنند.

نمی توان گفت در یکی دو سال اخیر آنها بیشتر تمرین کرده اند، اما در 10 سال گذشته این درست است.

بازی سریع‌تر شده است، اما مردم آمادگی بیشتری دارند. اگر در لیگ برتر فوتبال بازی می کنید، هفت یا هشت سال است که این کار را انجام می دهید.

این مشکل به طور مشابه در مقاله ای توسط دنیل تیلور از The Athletic در اوایل این ماه پوشش داده شد، که در آن تصور می شود مردی تقریباً هر چهار روز یک بار در زمین فوتبال سقوط می کند. حوادث غم انگیز شامل مرگ دیلن ریچ 17 ساله در بازی جام حذفی در ماه سپتامبر است.

یکی از متخصصان برجسته قلب جهان، پروفسور سانجی شارما، به The Athletic گفت که ما می بینیم "خوشه آماری".

"دلایل زیادی وجود دارد که چرا به نظر می رسد افزایش یابد. اول اینکه فوتبالیست ها خیلی بیشتر از همیشه با سلامت قلب خود هماهنگ هستند. آنها قسمت اریکسن را تماشا کرده اند و بسیاری از این بازیکنان نگران هستند که چنین اتفاقی برای آنها بیفتد. بسیاری از آنها شاهد این ایست های قلبی بوده اند.

"اکنون بازیکنان بیشتر از هر زمان دیگری از مشکل قلبی شکایت می کنند. مثلا آگوئرو او حمله قلبی نداشت، اما مشخصاً یک علامت قلبی داشت که باعث شد به جای فکر کردن، بازی را متوقف کند، "خدایا، من نمی دانم این چیست، من فقط ادامه می دهم و ببینم این اتفاق می افتد یا خیر."

شارما هشدار داد که مردم نباید انگشت خود را به سمت ضربات کووید دراز کنند و گفت: گفتن اینکه واکسن ممکن است درگیر باشد، غیرمسئولانه ترین کار در جهان خواهد بود.

در واقع او به دلیل احتمالی دیگری برای شدت بازی مدرن و الزامات بازیکنان در بالاترین سطح اشاره کرد.

به همین ترتیب، ماهتا مولانگو، رئیس جدید انجمن با نفوذ فوتبالیست های حرفه ای (PFA) در انگلیس و ولز، اوایل این ماه گفت که با بازیکنان مانند روبات ها رفتار شده است.

اینجا یک کارخانه تولید کفش نیست. مولانگو به بی بی سی گفت. "شما در مورد انسان ها صحبت می کنید و گاهی اوقات این احساس به من دست می دهد که دارم به سمتی می روم که فوتبالیست ها فقط ماشین هستند و نیستند."

پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی و یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول، تنها دو نفر از نام هایی هستند که تعداد و دفعات بازی های این فصل را زیر سوال می برند.

رسانه‌های اجتماعی همچنین به این معنی است که داستان‌های تصادف بازیکنان از آفریقا به ایسلند می‌تواند امروزه به افراد بیشتری برسد، شاید ترس‌ها را دامن بزند یا مواردی را که در حال حاضر نسبت به گذشته رایج‌تر به نظر می‌رسد.

مردی که از تجربه وحشتناک حمله قلبی در زمین فوتبال آگاه است، فابریس موامبا، بازیکن سابق بولتون واندررز است.

او در آن زمان تنها 23 سال سن داشت و در نیمه اول بازی جام حذفی مقابل تاتنهام در سال 2012 در صحنه های دردناکی فرو رفت و بعدها مشخص شد که قلبش به مدت 78 دقیقه به درستی از کار افتاده است. بقای او الف نامیده شد "معجزه".

جای تعجب نیست که موامبا مجبور به بازنشستگی از فوتبال حرفه ای شد، اما در ارتقای رفاه بازیکنان - از جمله پس از حوادث اخیر - فعال ماند.

«به همین دلیل است. تصادف زیاد داریم، زیاد در موردش صحبت می کنیم و فکر می کنیم حلش کرده ایم، اما اینطور نیست. موامبا در مورد سلامت قلبی بازیکنان به میل گفت.

"قرار است ما قوی ترین بهترین ها باشیم، اما اکنون این اتفاق بیشتر می افتد. اگر ممکن است برای آنها اتفاق بیفتد، ممکن است برای هر کس دیگری هم بیفتد.»

پس از اخبار هیجان‌انگیزتر در این هفته، خواسته‌های بیشتری از فوتبال برای عبرت گرفتن و حفظ سلامت بازیکنان تا حد امکان اعمال خواهد شد.

نوشته لیام تایلر

اظهارات، دیدگاه ها و نظرات بیان شده در این ستون فقط متعلق به نویسنده است و لزوماً بیانگر نظرات RT نیست.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن