پلیس ضد شورش روسیه صدها هوادار فوتبال را بازداشت کرد (ویدئو) - RT Sport News

[ad_1] روسای فوتبال هشدار داده‌اند که بازداشت صدها هوادار زسکا مسکو ب

توسط GISOOYEKHABAR در 8 آذر 1400
[ad_1]

روسای فوتبال هشدار داده‌اند که بازداشت صدها هوادار زسکا مسکو به دلیل نمایش‌های آتش‌سوزی در جریان بازی کشورشان با زنیت به ورزش روسیه آسیب می‌رساند و هکرها متهم به خاموش کردن دوربین‌های مداربسته هستند.

گل دیرهنگام الکساندر موستووی، پیروزی 2-0 قهرمان لیگ زنیت در مسکو را رقم زد، اما این با آخرین لحظه دراماتیک پایتخت روسیه فاصله زیادی داشت، زیرا برخی از هواداران زسکا در ورزشگاه بازداشت شدند تا ساعتی بعد. آخرین سیگنال قبل از دستگیری های دسته جمعی توسط پلیس ضد شورش به دلیل یک سری جنایاتی که گفته می شود در طول مسابقه انجام شده بود، انجام شد.

تصاویر این مسابقه نشان می‌دهد که هواداران سیگنال‌های بزرگی را روشن کرده‌اند که دود در اطراف ورزشگاه پاشیده است، اگرچه این امر باعث توقف مسابقه نشد.

دوربین‌های امنیتی که معمولاً روی هواداران متمرکز می‌شوند، در دقیقه 57 بازی متوقف شدند و آشوت خاچاتوریانز، رئیس لیگ برتر روسیه (RPL) هکرها را مسئول آسیب رساندن به دوربین دانست.

"تاکنون نتوانسته ایم از پلیس در مورد اقدامات دیروز سیگنال دریافت کنیم." خاچاتوریان به شبکه تلویزیونی Match TV گفت.

تنها واضح است که یک حمله هکری برنامه ریزی شده بود که دوربین ها را خاموش کرد.

زمانی که دستور خروج هواداران زسکا از WEB Arena صادر شد، گزارش شد که ون های پلیس برای بازداشت صدها هوادار صف کشیده بودند.

بر اساس گزارش‌ها از محل، هر ون می‌توانست 30 نفر را در خود جای دهد و وقتی یکی پر می‌شد، دیگری توقف می‌کرد تا هواداران بیشتری جمع کند.

مردان بازرسی، بازداشت و به کلانتری های مجاور منتقل شدند و زنان و کودکان آزاد شدند. به گفته یکی از افراد به نقل از چمپیونز، آنها به اندازه کافی در مورد دلایل بازداشت خود مطلع نشده اند.

"هیچ کس نفهمید - همه بسته بودند." از طریق ترجمه گفت. اما آنها را با آرامش و بدون هیچ بی ادبی تا ماشین همراهی کردند.

«دلایل هنوز اعلام نشده است. تو بند نشسته ایم، اینجا گرم است. ما منتظریم - پاسپورت ها مصادره شد.

به گفته هواداران زسکا، 51 گزارش از "تخلفات اداری" توسط مقامات مربوط به استفاده غیرقانونی از مواد آتش نشانی، مصرف مشروبات الکلی در مکان های ممنوع، هولیگانیسم کوچک و اجتناب از دستگیری ارائه شده است.

بر اساس ماده 20.31 قانون اداری فدراسیون روسیه، هوادارانی که در فعالیت های غیرقانونی شرکت کرده اند با جریمه ای بین 40 تا حدود 267 دلار، 160 ساعت خدمات اجتماعی و بازداشت اداری تا 15 روز روبرو هستند. آنها همچنین ممکن است برای مدت شش ماه تا هفت سال از حضور در رویدادهای ورزشی محروم شوند.

بیانیه گروه فراتریا - بزرگترین انجمن هواداران اسپارتاک - مورد انتقاد قرار گرفت «بازداشت‌های بی‌موجه مردم» و "دوربین های ناگهانی از کار افتاده".

در مورد دستگیری‌های دسته جمعی پس از بازی بین زسکا و زنیت، فقط می‌توانیم با تأسف متذکر شویم که مسئولیت شخصی - که توسط دوربین‌ها، حذف‌های شخصی و شناسایی هواداران به ما وعده داده شده بود - یک عبارت خالی است. آن گفت.

«فقدان شرایط عادی در طول بازداشت در سال 2021 در مسکو، بدیهی است که برای پلیس و RPL عادی است. اما آنها برای ما عادی نیستند."

الکساندر اسپریگین، رئیس انجمن حامیان همه روسیه، به RB گفت: "من با تئوری‌های توطئه سر و کار ندارم، من جادو نمی‌کنم و نمی‌توانم در مورد چیزی که نمی‌دانم صحبت کنم - اما این واقعیت است که همه دوربین‌ها در زمان نقض بودند. [suddenlty turned off] غیر معمول و قابل توجه به نظر می رسد.

من بیشتر نگران این واقعیت هستم که این اتفاق در آستانه بحث های هفته آینده در دومای دولتی توسط کمیته ورزش در مورد اصلاحات احتمالی در قانون هواداران رخ داد. [making it compulsory].

«آنچه دیروز اتفاق افتاد متأسفانه برگ برنده بزرگی در دست کسانی است که از این لایحه به شکلی که اکنون در دوما ارائه شده دفاع می کنند.

و در این شکل، حقوق اساسی همه هواداران را به شدت نقض می‌کند. ممکن است از ورود هواداران بدون ذکر دلیل منع شود که غیرقابل قبول است.»

مالک سابق اسپارتاک آندری چرویچنکو گفت که معرفی فن آیدی به جلوگیری از موقعیت های مشابه در آینده کمک می کند.

"آنها از دوربین ها استفاده خواهند کرد [identify] آنهایی که به طور خاص آتش سوزی و قاچاق را شعله ور می کنند [pyrotechnics in]، " او به ورزش 24 گفت.

احتمالاً از ورود آنها به استادیوم منع می شود. اگر همه چیز واقعاً برآورده شود [smoothly as] آنها می گویند ... پس این یکی است.

من از این باور دور هستم که هواداران هنگام رفتار بازداشت می شوند [well]. من فکر می کنم همه چنین موقعیت هایی از این واقعیت ناشی می شود که آنها کارهای غیرقابل قبولی انجام می دهند. چیزی را می سوزانند یا پرتاب می کنند.»

چرویچنکو در پاسخ به سوالی درباره حضور زنان و کودکان در جایگاه ها، پاسخ داد: «در مورد بچه ها نمی توانم چیزی بگویم. چرا آنها را به عهده بگیرید [area] اصلا؟ آنجا هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد.

تحقیقات لیگ ملی فوتبال روسیه پس از درگیری هواداران ممنوعه با پلیس در مقابل ورزشگاه قبل از بازی آغاز شد (ویدئو)

"این یک انتخاب و یک مشکل برای کسانی است که آن را آورده اند [the pyrotechnics] آنجا. همه ما می دانیم که زنان می توانند کسانی باشند که هر ممنوعیتی را تحمل می کنند [as well]. آنها همان شرکای این نمایش آتش هستند.»

چرویچنکو گفت این حادثه آزمونی جدی برای آرتور گریگوریانتز، رئیس جدید اتحادیه فوتبال روسیه خواهد بود.

مسائل مطرح شده در گزارش نماینده از جمله استفاده از وسایل آتش نشانی توسط هواداران زسکا و شعارهای هواداران هر دو باشگاه بررسی خواهد شد. گریگوریانتز به TASS گفت که او انتظار تحولات بیشتری را در روز سه شنبه دارد.

این بازداشت ها آخرین مورد از یک سری حوادث در مسابقات فوتبال در روسیه است که به کمپین "هواداران جنایتکار نیستند" منجر شد که هواداران را در سراسر کشور گرد هم آورد.

گروهی از هواداران دینامو مسکو در پاسخ با عکسی از پرچم مبارزات انتخاباتی که دست‌های پای را پشت میله‌ها نشان می‌دهد، گفتند این حادثه نشان می‌دهد که چگونه نه RPL و نه باشگاه ها به هواداران فعال در سکوها نیاز ندارند."

این باشگاه تصمیم به حبس کردن هواداران فوتبال در قفس اردوگاه کار اجباری را تشبیه می کند

با این حال، سال به سال کاهش حضور در مسابقات قهرمانی تشدید می شود ... با اقدامات بی ادبانه سازمان های مجری قانون، که به وضوح در بازی بین زسکا و زنیت نشان داده شد. گفته می شود که هواداران بازداشت شده اند "هیچ مدرکی دال بر تخلف وجود ندارد".

"پس اگر روش ها و اصول پلیسی در سطح دهه 90 باقی مانده باشد، از چه نوع فن آیدی می توان صحبت کرد؟"

"شما می توانید تا جایی که می خواهید افراد را در دفاتر لیگ مرتب کنید، با هواداران گفتگوهای آزاد داشته باشید، در مورد وفاداری به جامعه هواداران صحبت کنید و غیره - اما همه اینها از نظر مردم عادی خاک محض است.

چهره واقعی لیگ و نگرش نسبت به هواداران به وضوح نشان داده شد.

ما همبستگی خود را با همه بازداشت شدگان اعلام می کنیم [fans]. بچه ها ما با شما هستیم هوادار جنایتکار نیست."

در بیانیه ای از RPL آمده است که "به دقت این حادثه را بررسی خواهد کرد". "ما درک می‌کنیم که حضور سازمان‌های مجری قانون در استادیوم‌ها به‌طور پیش‌فرض با هدف تضمین امنیت و جلوگیری از فعالیت‌های غیرقانونی از جمله استفاده از مواد آتش‌زی است.

«اما در عین حال معتقدیم در حادثه WEB Arena اقدامات پلیس به وضوح نقض آسایش بوده و سلامت مردم را به خطر انداخته است.

متأسفانه ما متوجه شدیم که چنین رویدادهایی نه تنها بر تصویر RPL بلکه بر کل فوتبال روسیه تأثیر منفی می گذارد.

"نمایندگان RPL در حال حاضر در صحنه هستند و با مقامات ذیصلاح در تماس هستند و تمام تلاش خود را برای حل هرچه سریعتر این حادثه انجام می دهند.

ما تمام تلاش خود را می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که هواداران می توانند در سریع ترین زمان ممکن به خانه برگردند. پس از وقایع 28 نوامبر، RPL تحقیقات عمیقی را انجام خواهد داد و تمام تلاش خود را برای جلوگیری از موقعیت های مشابه در آینده انجام خواهد داد."

زسکا مسکو گفت که با مجریان قانون در تماس بوده و در تلاش برای ارائه کمک هستند. آنها همچنین گفتند که به حامیان خود مشاوره حقوقی رایگان ارائه خواهند کرد.

در این بیانیه آمده است: «متاسفانه برای اولین بار در تاریخ WEB Arena، در مسابقاتی به این بزرگی از مواد آتش‌زا استفاده شد.

«ما کسانی را که مرتکب این اعمال غیرقانونی شده اند محکوم می کنیم، اما در عین حال معتقدیم که افراد بی گناه نباید متضرر شوند. ما به تماس با مجریان قانون ادامه خواهیم داد تا وضعیت را در اسرع وقت حل کنیم."


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب