پروانه کسب ضوابط لازم برای دریافت جواز پروانه کسب ایرساثبت 143

برای گرفتن جواز کسب به کجا مراجعه کنیم ؟ هزینه گرفتن جواز کسب سال 1401 بر این اساس در صورتی که شخصی بخواهد شغ

توسط GISOOYEKHABAR در 31 شهریور 1401
برای گرفتن جواز کسب به کجا مراجعه کنیم ؟ هزینه گرفتن جواز کسب سال 1401 بر این اساس در صورتی که شخصی بخواهد شغلی ایجاد کند باید قبل از سپردن هر گونه تعهد ، اجاره ، یا خرید محل برای اخذ مجوز لازم به اتحادیه صنف مربوطه مراجعه کند و درخواست کتبی خود را تسلیم نماید. از آنجایی که پروانه کسب توسط مراجع قانونی صادر می‌شود و تمامی کسب و کارهای صنفی برای آغاز و ادامه فعالیت حرفه‌ای خود به جواز تاسیس و مجوز کسب نیازمند هستند، می‌توان گفت که این مجوز جزء مهمترین اسناد تجاری محسوب می‌شود. متقاضی بایستی به سامانه اصناف مراجعه کرده و تقاضای خود را ثبت و کد رهگیری دریافت کند. خبر روزاخبار روزخبرهای جهانخبر پس از ثبت نام شما طی دوره 15 روز جواز کسب برای شما صادر خواهد شد و این جواز کسب از طریق پست الکترونیکی نیز برای فرد ارسال خواهد شد. برای راه انداختن کسب و کار آزاد اما قانونی، باید اقدام به دریافت جواز کسب کرد. جواز کسب یا پروانه کسب از سوی مراجع ذی‌صلاح صادر شده و دارنده آن مجاز خواهد بود در حوزه ای معین، به فعالیت بپردازد. این کار باعث می شود که نهادهای مربوطه بر فعالیت های تجاری و شغلی، مانند شغل های نانوایی، خیاطی، پوشاک، آرایشگری و… نظارت کامل داشته و این فعالیت ها طبق قانون انجام شوند. در نتیجه جواز کسب توسط اتحادیه های اصناف کشور، پس از بررسی های لازم صادر می شود. پروانه کسب مجوزی برای راه اندازی کسب و کار جدید توسط یک شخص حقیقی یا حقوقی می باشد. اگر به هر دلیل هیئن عالی نظارت نظری را داد باید اجرا شود و اگر به این نظر اعتراضی وجود داشت تنها می توان از مراجع قضایی موضوع را دنبال کرد. پروانه کسب در 2 نوع پروانه کسب موقت و پروانه کسب دائم صادر می شود. با این که مراحل صدور جواز کسب ظاهرا در 4 مرحله و به سادگی قابل انجام است، اما مراحل مختلف این پروسه زمانبر است. اما راه اندازی یک کسب و کار به همین سادگی ها هم نیست و به مجوزهای گوناگونی نیاز دارد که دریافت نکردن هر کدام از آن ها می تواند در آینده عواقب خطرناکی برای کسب و کار به همراه داشته باشد. در چند سال اخیر شاهد این موضوع بوده ایم که تب کارفرینی در کشورمان بسیار داغ شده است.

مراحل دریافت جواز کسب و صدور آن

از جمله موارد دیگری که برای تمدید جواز کسب لازم است ، ارائه مدارک هویتی و قبض تلفن می باشد . برای اخذ جواز کسب باید مراحلی را طی کسب و متقاضی باید دارای واجد شرایطی باشند که بتوانند پروانه کسب را دریافت کنند. ماده 11؛ اتحادیه باید برای متقاضیانی جواز کسب، کارت عضویت در اتحادیه صادر کند. لازم به ذکر است که صدور کارت عضویت برای افراد فاقد پروانه کسب ممنوع است. از نظر قانونی تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که بدون جواز کسب فعالیت می کند متخلف خواهد بود. برای کسانی که بدون اخذ جواز کسب فعالیت می کنند، مجازات های مختلفی از جمله جریمه نقدی، تعطیلی دائم و محکومیت های کیفری در نظر گرفته شده است. جریمه های صنفی نظیر پلمپ و تعطیلی محل کار، جریمه نقدی، تعطیلی دائم یا موقت محل کسب، در مواردی نیز شاغل مشمول مسئولیت های مدنی یا کیفری می شود. ثبت شرکت فکر برتر ، با بهره گیری از متخصصان فوق حرفه ای و توانمند آماده ارائه ی خدمات به شما متقاضیان عزیز می باشد. سند مالکیت و اجاره نامه که نشان دهنده وجود مکان مورد نظر برای راه اندازی کار است. مدارک لازم دال بر دارا بودن صلاحیت فنی برای مشاقل خاص بر اساس آئین نامه مربوطه. ارائه کارت معاینه پزشکی وگاهی صلاحیت بهداشتی از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای صنوفی که مشمول قانون اصلاح ماده 13 قانون مواد خوردنی آشامیدنی بهداشتی می باشند. در بخش بعدی، مدارک مورد نیاز مربوط به اشخاص حقیقی و حقوقی را به تفکیک، بیان خواهیم نمود. پس از بررسی پرونده ی شما، در صورتی که مدارک شما کامل باشد و مشکلی وجود نداشته باشد رئیس اتحادیه یا نائب او آن را مطالعه نموده و اقدام به صدور جواز کسب به نام شخص متقاضی می نماید. جواز تاسیس صنایع همانطور که از نامش برمی آید برای احداث صنایع ، واحدهای صنعتی ، تولیدی و کارخانجات می باشد . یعنی چنانچه قصد دارید که در شهرک های صنعتی کارخانه یا خط تولید راه اندازی کنید باید ابتدا جواز تاسیس داشته باشید که این جواز را وزارت صنعت و معدن و تجارت صادر می کند و البته جهت ثبت آن پیش شرط هایی لازم می باشد . به عنوان مثال برای اخذ جواز تاسیس صنایع ابتدا باید طرح توجیهی نگاشته شود.
  • هنگامی که گزینه ادامه فرایند درخواست مجوز را انتخاب نمایید، صفحه ای مشابه تصویر زیر برای شما نمایش داده می شود.
  • به طور کلی مراحل گرفتن جواز کسب سوپرمارکت توسط اتحادیه سوپرمارکت و موادپروتئینی در نظر گرفته خواهد شد که اگر هر فرد بنا به راه‌اندازی این نوع از کسب و کار داشته باشد باید تمامی مراحل را از همین طریق دنبال کند.
  • در غير اين صورت و يا درصورت عدم اعلام نظر در مهلت مقرر، به منزله نظر مثبت تلقی می گردد و پاسخ منفی خارج از موعد مقرر مانع از صدور پروانه کسب نخواهد شد.
  • متقاضیان اخذ پروانه کسب موقت که دارای اعتبار یک ساله است، تنها یک بار مجاز به دریافت این نوع پروانه می باشند.
  • اگر می خواهید یک کسب و کار جدید راه اندازی کنید، باید قبل از راه اندازی کسب و کار خود پروانه کسب دریافت کنید.
هزینه های مربوط به انجام امور را باید دانسته و طبق آن اقدام کنید. شما می توانید برای اطلاع از هزینه پروانه کسب موقت حرفه خود با موسسه ایلیا در تماس باشید و نکات تخصصی را به رایگان دریافت کنید. برای اخذ جواز کسب نانوایی باید هزینه اخذ جواز کسب نانوایی آن را هم بپردازید. از این رو برای دانستن قیمت جواز نانوایی می توانید با کارشناسان واحد اجرایی موسسه ایلیا در تماس باشید و نکات تخصصی در این زمینه را بیاموزید.

میزان اعتبار جواز کسب و تمدید اعتبار آن

این آموزشگاه در رشته های مختلف از جمله آموزش مکانیک خودرو کلاس های تئوری و عملی را برگزار می کند تا شما عزیزان بتوانید پس از اتمام دوره ها به عنوان یک نیروی ماهر وارد بازار کار شوید. در روش دوم طبق روش دوم متقاضی باید مستقیماً برای دریافت جواز کسب به اتحادیه مورد نظر مراجعه کرده و درخواست ثبت نام پروانه کسب را داده و کلیه مدارک لازم را ارائه دهد. در صورتی که به عنوان شهروند و مشتری به یکی از مشاغل یا اصناف مراجعه کنیم ولی از دارا بودن جواز کسب اطمینان نداشته باشیم می‌توانیم از اتحادیه مربوط به این صنف استعلام بگیریم. اگر می‌خواهید به عنوان مدیریک کسب و کار نوپا نسبت به دریافت پروانه کسب یا تمدید آن اقدام کنید تا انتهای مطلب همراه ما باشید. طبق آئین نامه اجرائی تبصره 1 ماده 12 قانون نظام صنفی اگر فردی بخواهد یک واحد صنفی ایجاد کند قبل از سپردن هرگونه تعهد اجاره و یا خرید محل باید جهت گرفتن پروانه کسب به اتحادیه صنف مربوطه مراجعه و درخواست کتبی خود را تسلیم کند. 8-- ارائه گواهی بهداشتی مکان کسبی( چون گواهی یادشده در صدور جواز کسب و سرمایه گذاری شما موثر میباشد ). پس از اینکه تاسیس واحد کسبی شما از لحاظ انتظامی و ترافیکی مورد تائید نیروی انتظامی واقع شد ؛به موجب معرفی نامه ؛به ادارات بهداشت معرفی خواهید شد ؛تا نسبت به تسلیم گواهی مربوط از اداره موصوف اقدام فرمائید. صدورگواهی بهداشت مستلزم رعایت دقیق نکات بهداشت مکانی و فردی متصدی و کارکنان و طی دوره های اموزشی و شرکت در کلاسهای متشکله میباشد که با مراجعه به ادارت بهداشت راهنمائی لازم صورت خواهد گرفت. در صورتی که دارنده پروانه کسب بخواهد محل کسب خود را به دیگری واگذار کند باید درخواست کتبی خود را به اتحادیه مربوطه تسلیم کند. داشتن جواز کسب تولیدی علاوه بر این که به اشتغال موردنظر اعتبار می بخشد، باعث ایجاد اطمینان در بین مشتریان و مردم می شود. واحدهای صنفی که در حوزه‌های مختلف فعالیت دارند، برای داشتن مجوز اقدام به اخذ جواز کسب می‌نمایند. جواز کسب، مجوزی است که نمایان‌گر تابعیت فرد دارنده از قوانین و مقررات است. این جواز نشان می‌دهد هم شخصِ دارنده، تمام ضوابط و مدارک را دارد و هم فعالیت او در چهارچوب قوانین و مقررات است. اقایان باید دارای گواهی پایان خدمت نظام وظیفه باشد در غیر این صورت باید حتما یک گواهی مبنی بر معافیت دائم داشته باشد.

ارائه آخرین مدرک تحصیلی ( در صورت نداشتن گواهی تحصیلات ابتدائی )

ارائه مدارکی که نشان دهد پرونده متقاضی یا پرداخت اوراق مالیاتی آن تشکیل شده است. برای شغل‌ها و صنف‌هایی که مربوط به مواد خوراکی، آشامیدنی و بهداشتی می‌شود باید مدرکی مبنی بر گواهی صلاحیت بهداشتی آن‌ها را ارائه دهید. درخواست شما ثبت شد، کارشناسان ما به زودی با شما تماس خواهند گرفت. قیاس بین شرکت تضامنی و شرکت سهامی ثبت شرکت اصولا شرکت‌هایی که در آن‌ها نقش شرکا کم رنگ است، شرکت‌های سهامی نام دارند.

دادگاه نظامی یک زمان جنگ

پس دریافت مجوز یکی از مراحل اولیه برای راه اندازی تعویض روغنی و شروع به انجام کار می باشد. در ادامه به ارائه توضیحات در رابطه با شرایط گرفتن اطلاعات اصناف ایران تعویض روغنی پرداخته ایم. راه اندازی هر فعالیتی ازجمله کارهای تولیدی نیازمند دریافت پروانه کسب یا همان جواز کسبی تولیدی متناسب با همان صنف هست. این شناسنامه کاری باعث می شود در هر پیشه ای، واحد صنفی بر اساس قوانین و معیارها رعایت پروتکل های مربوط به همان صنف به فعالیت خود ادامه دهد. 6.پس از تکمیل اطلاعات، اطلاعات نمایش داده می شود با دقت آن را بررسی کرده و در صورت صحیح بودن تایید نهایی را بزنید. در صورتی که اطلاعات به اشتباه تکمیل شده است بر روی ویرایش اطلاعات کلیک کنید. پس از تایید ضوابط نوبت آن است که اطلاعات فردی و شغلی را به طور کامل تکمیل نمایید.

وزارت کار و تعاون در حوزه کارآفرینی

با پایان جنگ تحمیلی و هدف گذاری دولت برای عمران و آبادانی ایران عزیز این شرکت فعالت خود را در زمینه بومی سازی تجهیزات فروشگاهی توسعه داده و اقدام به مهندسی معکوس سامانه های جدید برودتی از جمله سامانه های برودتی بدون درب نمود. ارائه آخرین مدرک تحصیلی یا حداقل گواهی پایان تحصیلات ابتدایی یا سواد خواندن و نوشتن (به استثنای افرادی که سن آنها از ۵۰سال به بالا می‎باشد). پرونده، توسط رئیس یا نایب رئیس اتحادیه بررسی می‌شود و در نهایت پروانه کسب به شما تعلق می‌گیرد. فرم تقاضای پروانه کسب را تکمیل و ثبت کنید و در انتها رسید را دریافت کنید. کلیه حقوق برای معاونت تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات معاونت حقوقی ریاست جمهوری محفوظ است. © حق نشر و کپی برای "اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران" محفوظ می باشد. تمامی حقوق مادی و معنوی این سامانه متعلق به شرکت توسعه فناوری دینگ می باشد. رسید درخواست به متقاضی داده شده و درخواست او مورد بررسی قرار می گیرد. 2- اتاق اصناف مكلف است ظرف پانزده روز به اعتراض متقاضي رسيدگي و نظر نهايي خود را براي اجرا به اتحاديه اعلام كند. تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به اتحاديه صنف توليدکنندگان وفروشندگان لوازم ورزشي تهران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است. پس از ثبت شرکت پروانه کسب شرکت‌هایی که در حوزه‌های تبدیل، تولید، خرید، فروش، توزیع و خدمات فعالیت دارند باید با توجه به زمینه فعالیت اخذ شود. بعد از وارد کردن اطلاعات لازم برای ثبت نام جواز کسب، ثبت موقت یا ثبت نهایی را انتخاب کنید. البته لازم به ذکر است که با انتخاب ثبت نهایی دیگر امکان ویرایش اطلاعات وجود ندارد و مستقیماً به صفحه سازمان منتقل می‌شوید. به طور کلی اخذ پروانه کسب و گرفتن مجوز نهایی تقریبا 4 ماه زمان لازم دارد. برای دریافت جواز کسب و طی کردن مراحل اداری مرتبط با آن، دو روش وجود دارد. برای درخواست مشاوره رایگان و صدور جواز و پروانه کسب فرم زیر را ارسال کنید. سوال من این هستش که آیا بعد از دریافت جواز تولید میتونم کار تولید ... من و پسرعمویم درحال خرید مغازه ای هستیم بطور شریکی (50-50) جهت تاسیس دفتر مشاورین املاک. (قرار است هردو درآنجا مشغول شویم و درآمد بطور مساوی تقسیم شود.) ایشان دارند اقدام میکنند برای گرفتن بانک موبایل مشاغل. 1- آیا جواز کسب میشود بنام 2 نفر باشد؟ 2- اگر جواز فقط به نام ایشان باشد چه مزیتی و چه حقی برای ایشان ایجاد میشود؟ آیا من ضرر میکنم؟ پیشاپیش از عنایت شما سپاسگزارم.

حقوق مالیات

در مرحله بعدی متقاضی باید مدارک هویتی خود را ارائه کند و در صورتی که متقاضی مرد باشد باید گواهی پایان خدمت یا معافیت از خدمت را نیز تحویل دهد. پس از ارائه مدارک‌ مربوط به هویت متقاضی و مدارک مربوط به مهارت، نوبت به احراز استاندارد‌های تعیین شده برای محل اشتغال است. متقاضی باید محل اشتغال را به اداره اماکن و همچنین اتحادیه اصناف معرفی نماید همچنین باید مالکیت داشتن و یا اجاره بودن ملک هم برای این مراجع مشخص گردد. برای اخذ جواز کسب باید به سامانهجواز کسبمراجعه کنید و مدارک مورد نیاز را اسکن کنید. در صورتی که کد رهگیری داشته باشید می توانید فعالیت های دیگر خود را نیز پیگیری کنید. کارشناسان موسسه حقوقی ثبت ملل می توانند در راه گرفتن پروانه کسب به شما کمک کنند و راهنمایی های لازم را انجام دهند.

وکیل در رشت

در صورتی که درخواست صدور جواز کسب برای شما مورد قبول واقع نشد و شما در این باره معترض بودید ، می توانید بعد از اینکه نظر کتبی اتحادیه را دریافت کردید ، در مدت 10 روز اعتراض خود را به کمیسیون نظارت مربوطه ارائه دهید . در نتیجه کمیسیون نظارت مربوطه نیز باید در مدت یک ماه نظر خود را در رابطه با اعتراض شما مطرح کند . برای ثبت نام اینترنتی جواز کسب باید به سامانه مربوط به صدور جواز کسب وارد شوید و مدارک خود را در این سامانه اسکن کنید . سپس با کد رهگیری دریافت شده از این وب سایت می توانید سایر فعالیت های خود را مورد پیگیری قرار دهید . ماده 1؛ تمامی متقاضیان ایجاد صنف، باید قبل از سپردن هر گونه تعهد اجاره و یا خرید محل، برای دریافت جواز کسب اقدام کنند که این امر با توجه به نوع و موضوع فعالیت، در اتحادیه مرتبط انجام می‎شود. در روش اول متقاضی به صورت اینترنتی اقدام می کند و مراحل ثبت نام پروانه کسب و تحویل مدارک برای جواز کسب را از طریق سامانه پیشخوان مجوزها انجام می دهد.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن