هوشمند سازی ساختمان چگونه انجام می گردد؟ خانه های هوشمند نسل دوم هوشمند سازی ساختمان

مهم استعمال از سیستم هوشمند روشنایی و بعضا از لامپ های هوشمند، می توانید روشنایی نور را سوای نیاز به سیم کشی د

توسط GISOOYEKHABAR در 28 آبان 1401
مهم استعمال از سیستم هوشمند روشنایی و بعضا از لامپ های هوشمند، می توانید روشنایی نور را سوای نیاز به سیم کشی دوباره تهیه و تنظیم کنید. آینده سازان و ایده پردازان نسل بسط الکترونیک ذیل مارک هانتا یک شرکت دانش بنیان در راستا هوشمندسازی ساختمان وسیستم مدیر هوشمند ساختمان می باشد. منزل هوشمند هانتا اولی کمپانی ایرانی ارائه دهنده BMS در ایران میباشد و در زمینه منزل هوشمند و تجهیزات هوشمندسازی منزل کامل ترین پکیچ محصولات را در در بین برندهای ایرانی ارائه می دهد. درصورتیکه شما در خانه نباشید، آیفون چهره یی که زنگ بزند، اپلیکیشن آن فرد را نشان می‏دهد و شما می‏توانید مهم او حرف نمایید یا این که حتی می‏توانید به او اذن دهید وارد شود تا شما برسید. همچنین می‏توان سیستم را طوری تهیه و تنظیم کرد که زمانی در منزل نیستید به صورت رندوم چراغ‏ها را خاموش و روشن کند. دسته‌بندی نشده خانه هوشمند نیاز به حرکت داخل ساختمان را به حداقل می رساند و به افزایش میزان مرغوب بودن زندگی سالمندان و بقیه اشخاص اندک توان یاری می‌کند. سنسورهای حضور افراد هم نقش موثری در کاهش مصرف الکتریسیته در خانه هوشمند بازی می‌کنند. پس تا هنگامی که شما در اتاق یا فضایی باشید، برق آن محل واضح می‌ماند. البته پس از خارج شدن تمامی افراد از یک مکان، روشنایی‌های آنجا به‌صورت خودکار خاموش می‌شوند. برای مثال می‌توانید جوری برنامه ریزی کنید که در وقتی که از سرکار برمی‌گردید، در پارکینگ خود به خویش گشوده شود، چراغ‌ها واضح شوند و آهنگ مورد علاقه‌تان آغاز به پخش شدن کند.

لامپ هوشمند چطور عمل می کند؟

همین درحال حاضر خیلی از ما از در‌های اتوماتیک‌ پارکینگ‌، اجاق گازهای تایمردار و … به کار گیری می کنیم و جزئی از زندگی روزمره‌مان شده است. با این وجود ایده خانه هوشمند مسئله جدیدی هست که توجهات متعددی را به خود جلب کرده است. ادله اصلی همین توجه می‌تواند چالش‌های مختلفی از جمله افزایش سن جمعیت، درایت عمده محیط زیستی و رغبت عمده برای رسیدن به انرژی‌های استوار باشد. دیجیتالی شدن کلیه چیز و ابزار عمده و بهتری که در اختیار داریم، از عوارض دیگریست که رغبت ما را برای تولید چیزی به اسم خانه یا این که ساختمان هوشمند بخش اعظم کرده است. دستگاه های خانه هوشمند یکی از تجهیزات همگانی در خانواده های آمریکایی است – و تعداد وسایلی که می توانند کارهای آنلاین و خودکار را انجام دهند به شتاب در حالا پرورش است. در همین تالار نیز مثل منزل هوشمند تمام اقدامات و عملکرد ها به رخ هوشمند و اتوماتیک و طبق اکران مورد حیث شما اجرا خواهد شد. در صورتی که به دنبال بهره وری بخش اعظم و بهبود کیفیت می‌باشید مسلما تالار آمفی بازی زنده را به روز و هوشمند کنید. آیا می دانستید که اهمیت هوشمند سازی تالار کنفرانس باعث بهبود امنیت آن هم می شوید.
  • اتوماسیون خانگی همچنین به مصرف کنندگان در بهبود عملکرد امداد می کند.
  • کنترل لوازم‌خانگی، در دست گرفتن دما، روشنایی و بقیه ویژگی‌ها حیاتی استفاده از دستگاه‌های مختلف، صاحبان خانه می‌توانند کلیه آن‌ها را اهمیت استفاده از یک دستگاه و معمولاً از نحوه تلفن هوشمند کنترل کنند.
  • عملگرها از دستگاه های هوشمند سازی خانه و منازل مسکونی هستند که وظیفه آن ها اجرای امر های سیستم در دست گرفتن است.
  • تلویزیون و سینمای خانگی هوشمند و مدرن قابلیت و امکان در دست گرفتن از طرز گوشی را دارند.
  • تمامی همین دوربین ها اهمیت SD-Card داخلی می باشند که اتفاقات را می توانند ضبط نمایند و کاربر علاوه بر دیدن آنلاین دوربین به تصاویر آرشیو هم می تواند دسترسی داشته باشد.
و در قدم بعد بایستی نیازهای و منظور های ما به مهربانی تمجید شوند و آن گاه به لهجه سیستم برنامه ریزی گردد تا منظور های مورد انتظار ما را به روش احسنت انجام دهد. باس های ارتباطی به راحتی قابلیت بیشتر نمودن دتکتور به سیستم را می دهد. تعیین تجهیزات جانبی مطلوب به جهت بهبود میزان مرغوب بودن منابع انرژی مهم حذف پیک توان و کمتر هارمونیک. تهیه و تنظیم عملکردهای ساختمان در زمانی که اتاق ها به جهت کارهای متعدد به کار گیری می شوند مثلاً بعد از آن از جابه جایی یا تغییر‌و تحول ساختار سازمان. در صورت کافی بودن نور روز، نور چراغ ها کاهش می یابد تا انرژی الکتریکی کمتری مصرف شود.

هوشمند سازی ساختمان

در نحوه اساسی سیم، قسمت‌ها و وسایل مختلف یک ساختمان هوشمند به یک تابلوی برق مرکزی متصل می شوند و در آنجا به فعال‌سازها متصل می‌شوند. در این ساختار که یکی از مطمئن‌ترین روش‌های ارتباطی میان تجهیزات است، کلیدهای ورودی، فعال‌سازها و حسگرها حیاتی سیم به یکدیگر وصل می‌شوند. پروتکل‌های مورد به کار گیری در این‌ ارتباط LAN، KNX، Serial و X10 هستند. تفاوت این پروتکل‌های در لایه‌های فیزیکی و نرم‌افزاری میباشد و اشتراک آنها همین هست که از سیم در انتقال دیتا بین تجهیزات استفاده می‌کنند. قفل در خانه شما می تواند به یکی از از مهمترین اجزا منزل هوشمند شما تبدیل شود. از این رو امنیت و ادب خاطر از حالت منزل را برای شما به ارمغان می‌آورد.

سیم کشی برق خنثی را در لحاظ بگیرید.

هر ساختمان هوشمند اهمیت اجزایی حساس و مهمی هست که نقش کلیدی در کارایی کلی ساختمان هوشمند ایفا می کنند. محصولات منزل هوشمند شیائومی با طیف وسیعی می باشند و نسبت به بقیه برندها از ارزش مقرون به صرفه و میزان مرغوب بودن فوق العاده ای برخوردار هستند. شما می توانید این محصولات را از دکان اینترنتی نوران ارتباطات پایدار خریداری خانه هوشمند نمایید و در شکل نیاز به مشاوره با پشتیبانی ما در ارتباط باشید. نوران ارتباطات استوار اصالت این محصولات را تضمین می نماید و آن ها را حساس گارانتی و سرویس ها پس از فروش عرضه می نماید. از دیگر مشکلات سیستم های سابق هوشمند سازی ساختمان، عدم دسترسی به کابل ها بود که در شکل بروز هرگونه نقص‌ مشکلات فراوانی را به وجود می آورد. در سیم‌ کشی ساختمان هوشمند از یک نرم‌افزار جهت برنامه‌ریزی سخت‌افزارهای به کار رفته در سیستم استعمال می‌شود. این نرم‌افزار ETS نام دارد که جهت برنامه‌ریزی قطعاتی که اصلی پروتکل انجمن بین‌المللی KNX عمل می کنند توسط همین انجمن طراحی شده است. قابل انعطاف افزار ETS برای همه ساختمان‌ها (مسکونی، اداری، تجاری و غیره) مطلوب هست و برای هر یک متناسب حساس آنان سخت‌افزار مناسب را جهت هوشمندسازی سیستم ارائه می‌دهد.

در مورد اینکه “کدام دستگاه” هوشمند است ، انتخاب کنید

نصب همین برنامه بر بر روی پنل لمسی دیواری، یک مرکز در اختیار گرفتن را در اختیار ساکنین ساختمان قرار میدهد که بتوانند،کنترل همگی جانبه ساختمان را در اختیار خویش بگیرند. کلیه عملکردهای الکتریکی ساختمان را دارای برنامه های زمان بندی به صورت اتومات در اختیار گرفتن کنید. اهمیت استفاده از این کالا می‌توان کولرهای گازی، اسپیلت‌ها، سیستم صوتی و بقیه پخش کننده‌ها را در اختیار گرفتن کرد. موتور جستجوی Shodan.io یافتن هر وسیله متصل به internet را به جهت هکرها آسان می کند – و در صورتی که کاربران رمزعبور پیش فرض را به روز نکرده اند یا کلمه و واژه ای را که به راحتی شکست می خورد انتخاب کرده اند ، شکستن چنین دستگاه هایی قطعه ای است. سیستم های امنیتی و مشاهده که شامل سیستم اعلام سرقت، امکان دید قسمت های مختلف، سیستم مدار بسته و … است.

بهره برداری از سیستم اتوماسیون ساختمان

این ادله سبب می‌گردد تا در هنگامی که نیاز به هوای آزاد است، درها یا این که پنجره‌ها باز شوند، و در وقتی که نیاز نیست، بسته شوند. به این صورت دمای داخل محفظه از حد خاصی بالاتر یا پائین‌تر نمی‌رود تا نیازی به سیستم سرمایش یا این که گرمایش به وجود آید. این مورد قضیه از پر‌نور ماندن بی‌مورد برق‌ها در زمانه روشنی هوا جلوگیری مینماید که یک عدد از او‌لین طریق های هوشمند سازی برق ساختمان است. از طرفی روشنایی هوشمند یک ساختمان دارای ویژگی‌هایی میباشد که هرکدام آن‌ها به‌نوعی به کمتر مصرف انرژی در خانه‌های هوشمند سبب ساز می‌شود. ترموستات منزل هوشمند؛ وظیفه تنظیم دمای هوای باطن ساختمان را بر عهده دارد. از طرف دیگر چراغ‌های سنسوردار و وسایل خانگی هوشمند نیز دارای خاموش شدن هنگامی که از آنان به کارگیری نمی‌کنیم، می‌توانند انرژی کمتری مصرف کنند. ولی تمامی همین مورد ها نیاز به هزینه دوچندان زیادی داراست و درمجموع برای تمامی ما قبال استفاده نیست. اما به همین به نقل از وبسایت خبری مفهوم نیست که دارای میزان دارایی کمتر نیز نمی‌توان خانه‌ای هوشمند داشت. به عبارت دیگر گاهی زمان ها دارای بودجه‌های خیلی قلیل نیز می‌توان سیستم خانه را به سمت هوشمند سازی حرکت اعطا کرد و از جذابیت‌های آن برای سهولت در کارهای روزمره و زندگی آسان‌تر استعمال کرد.

خانه هوشمند ماروين

کاهش مصرف اساسی هوشمند سازی انرژی یکی از از بدیهی‌ترین نتیجه‌های هوشمندسازی خانه‌های شما است. سیستم های هوشمند ساختمان حساس اعتنا ارتباطات میان اجزا به دو نوع کلی دارای سیم و بی سیم تقسیم می شوند. نحوه باسیم پایداری بیشتری از روش بی‏سیم دارد و بالطبع ارزش بیشتری نیز دارد. از طرفی اتوماسیون باسیم باید در تراز ساخت ساختمان اجرا شود یعنی وقتی ‏که لوله‌های برق کار نهاده می‏شود، خانه هوشمند در حالی‏که اتوماسیون بی‏سیم در خانه‏ ساخته‏ شده هم انجام می‏شود. بزرگ‏ترین ایراد اتوماسیون بی‏سیم‏ ناامنی در دیتاها میباشد به این معنی که در روش بی‏سیم فرستادن امواج از سمت دستگاه فرستنده تا گیرنده (ریموت‏ کنترل تا کلید) به صورت رمزگذاری‏ شده وجود ندارد و درصدی از احتمال رخنه وجود دارد. ‏سیم‏ ها ذاتاً چنین مشکلی ندارند و در آن امکان آپشنال ‏رمزگذاری‏ شدن دیتا وجود دارد. با گذز دوران و پرورش تکنولوژی های نوین همانطور که منزل های نوین ساخته و طراحی می شوند و خانه های سابق به روز و نوسازی می شوند ، بخش اعظمی از ویژگی های مدرن در فضاهای زندگی امروزی گنجانده می شوند. از امنیت خانه گرفته تا سرگرمی در خانه ، دربسیاری از خانه ها از فناوری هوشمند کاربرد زیادی یافته اند که کارهای روزمره را بهبود بخشیده ، سبک زندگی و محفظه منزل را مدرن تر می نمایند. قطعاً اساسی یک پریز هوشمند می‌توانید در محل فعالیت داخل آشپزخانه خانه خود طعام بپزید. اهمیت کارگزاشتن یک کنترلر آبپاش هوشمند، می توانید بدون نگرانی چمن و باغچه خود را در طول تابستان سبز و داماد نگه دارید. خبر عالی همین میباشد که اهمیت کمی تخیل می‌توانید تقریباً هر چیزی را در خانه‌تان مداد کنید، سوای این‌که پولتان را خراب کنید. ما قبلاً در گزینه اینکه به چه صورت پروژه اتوماسیون خانگی خود را برنامه ریزی می کنید. آخرین ، ولی مطمئناً مهمترین ، مانع محافظت حریم خصوصی و امنیت داده ها کلیدی فناوری منزل نیست. بخش اعظمی از مصرف کنندگان در حال حاضر از شیوه رسانه های اجتماعی و تبلیغات الکترونیکی هدفمند بی حس نمی شوند ، افزودن میکروفون به همین ادغام فقط نگرانی آن‌ها را درباره آنچه ممکن می باشد زیاد شنیده شود ارتقاء می دهد. آب ارزشمندترین منشا طبیعی است و به همین خاطر داشتن سیستم آب پاشی هوشمند علاوه بر آسایش کاربر، از هدر رفتن آب جلوگیری می‌کند. حسگرهای هوشمند بدون هدر دادن آب، گیاهان حیاط یا این که باغ شما را آبیاری می نمایند و آب پاشی را زمان بارندگی متوقف می‌کنند. یکی از از مزایای این فناوری پیشرفته همین می باشد که نیازی به اتصال به هاب مرکزی ندارد. وینک هاب خویش را به‌عنوان «اولین هاب هوشمند خانگی طراحی‌شده به جهت مصرف‌کننده‌ی عام»‌ معرفی می‌کند. وینک برخلاف الکسا یا این که اسیستنت، وفاداری به برند ندارد و به کاربر این قابلیت را می دهد تا هر متاع گزینه علاقه‌ی خویش را اصلی سیستم هوشمند به‌صورت یکپارچه ادغام کند. الکسا دارای بیش از صدها میلیون دستگاه سازگار، بدون شک یکی از جامع‌ترین اکوسیستم‌های خانه هوشمند موجود در بازار است. گشوده و بسته شدن پرده ها هم زمان کلیدی طلوع و غروب آفتاب تجربه لذت منتخب از منزل هوشمند در پی دارد. این طور می توان برنامه وقتی به پرده ها داد و یا این که از طریق نرم افزار به در دست گرفتن آن‌ها پرداخت. حساس نصب ریل منحصربه‌فرد پرده برقی و به کار گیری از موتورهای پرده برقی می قدرت نیز از شیوه کلید لمسی پرده برقی و هم از طریق قابل انعطاف افزار بهکنترل پرده برقی پرداخت. موتور پرده برقی در دو مدل کنار رونده (برای پرده های ساده که به چپ و یا راست عده می شوند) و بالا تحت رو( به جهت پرده زبرا و پرده های لوردراپه) استفاده می گردد. به طور خلاصه خانه هوشمند یا هوشمندسازی ساختمان به معنای بکارگیری هوش تصنعی در ساختمان بمنظور استعمال بهینه از منابع انرژی و ساخت یک گوشه و کنار دلچسب و لاکچری به جهت زندگی راحت خیس توام حساس آسایش و امنیت در خانه هوشمند می باشد.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن