نرخ بیمه آزاد و اختیاری 1401 حق بیمه تامین اجتماعی 1401 نحوه محاسبه بیمه 1401

به طور کلی به جهت گزینش درصد حق بیمه می توان گفت حق بیمه تامین اجتماعی 1401 برابر کلیدی 30درصد حقوق و دستمزد د

توسط GISOOYEKHABAR در 8 آذر 1401
به طور کلی به جهت گزینش درصد حق بیمه می توان گفت حق بیمه تامین اجتماعی 1401 برابر کلیدی 30درصد حقوق و دستمزد دریافتی میباشد که از همین 30 درصد 23 % آن توسط کارفرما پرداخت میگردد و 7 درصد آن از حقوق خدمتکار کسر شده و بوسیله کارفرما به سازمان بیمه تامین اجتماعی پرداخت میشود. من بازنشسته کشوری هستم ، دولت هیچ افزایشی رو تصویب شده نکنه ولی همسانسازی را اجرائی نماید .دکتر نوبخت در زمان ارائه لایحه دو فوریتی در روزهای آخری خدمت پیرامون همسانسازی حقوق بازنشستگان اهمیت شاغلین اعتبارش را هم در لحاظ گرفته بود اما متاسفانه در دولت نو فقط به لحاظ ……….، این لایحه مسکوت ما‌نده است. درحال حاضر مهم همین اوصاف بعضا از آقایان به اصلاح مدیر اعلام می نمایند که باید قشر حقوق بگیر متحمل هزینه های گزاف زندگی باشند که همین خارج از آستانه تحمل می باشد فلذا از دلسوزان حقیقی دولت و مجلس خواستار آن هستیم که در خصوص ارتقا حقوق و دستمزد بازنشستگان اساسی میزان های واقعی و حقیقی تصمیم بگیرند. به گفته موسوی، سطح بعدی مصوبه مربوط به فراتر از حداقلی‌بگیران تا سقف ۱۰ میلیون تومان حقوق و دستمزد است،و حقوق و دستمزد همین افراد ۱۰ % پرورش می‌نماید به‌ علاوه مبلغ ثابت ۶۵۰ هزار تومان تحت عنوان کمک‌ معیشت که برآورد ما همین میباشد دستمزد افراد در همین طبقه حدود ۲۰ درصد رویش پیدا می‌کند. به جهت مرحله اخیر و حقوق‌بگیران بالاتر از ۱۰ میلیون تومان نیز ارتقاء ۱۰ درصدی در لحاظ گرفته‌شده است. دسته‌بندی نشده او تأکید کرده که مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بایستی به همین مورد قضیه اساسی اعتنا رسیدگی کند و نگذارد پیدایش غلط در شعبات سازمان، دستمزد بازنشستگان را خدشه‌دار سازد. طبق حکم قانون دارایی سال ۱۴۰۱ (مصوب مجلس شورای اسلامی) در خصوص صندوق‌های گوناگون بازنشستگی (مبنی بر رویش ۱۰ درصدی دستمزد بازنشستگان) و در راستای هماهنگ‌سازی پرداخت دستمزد در همگی صندوق‌های بازنشستگی، به جهت این دسته از مشمولان که دارای دریافتی بیش از دستکم باشند، افزایش ۱۰ درصدی اعمال می‌شود. مستمری‌بگیران و بازنشستگان تأمین اجتماعی، علاوه بر مزایای گفته‌شده می‌توانند از بیمه تکمیلی همین سازمان نیز به کار گیری کنند. در واقع بیمه تکمیلی تأمین اجتماعی منحصر همین اشخاص است و بخشی از هزینه‌های درمانی آن ها را تأمین می‌کند.

آخرین خبرها جامعه

به همین ترتیب شما میتوانید بر اساس میزان حقوق و دستمزد دریافتی خود مقدار حق بیمه 1401 را بررسی کنید. دوما تجربه در ایران نشان نمی دهد اشخاصی که سالها در اداره ای مشغول بکار بوده اند و انرژی و انگیزه خوـد را از دست دیتا اند بتوانند از یک نیروی برنا از هر حیث کارآمدتر باشد. این موضوع از سمت دولت مطرح شده است، ولی خبر‌ها حاکی از آن می باشد که مجلس همین طرح را از لایحه دارایی حذف کرده است. لندو در سال ۱۳۹۴ اصلی نام ایران‌رنتر و دارای همکاری سه هم‌بنیانگذار تاسیس شد و در نخست به تیتر یک استارتاپ در راستا اجاره وسایل و تجهیزات نمایشگاه کار می‌کرد. همین بیمه منحصر زنان ۱۸ تا ۵۰ سالی می باشد که در حالا حاضر نام آنها در فهرست بیمه‌شدگان هیچ کمپانی یا کارگاهی وجود ندارد. حقوهای خودشون نگاه کنی کسی مانند من که سواد ندارم نمیتونی بخونیش این مقداری حداقلی که به حداقلهای قبل افزوده شده اونم با امر رهبر عظیم الشان نظام بوده امیدوارم که خداوند ارتفاع عمر حساس عزت به رهبری عطا کناد. همین اشخاص آنگاه از بازنشستگی می توانند از بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری استعمال کنند. البته علاوه بر خویش افراد، تمام اشخاصی که تحت تکفل آن ها می باشند نیز قابلیت به کار گیری از بیمه سرپرست را دارند. والدین و فرزندان از پاراگراف اهمیت ترین این اشخاص میباشند که البته شرایط خاصی هم برای عضویت آن ها وجود دارااست که در این جا به طور تمام آن ها را بیان کردیم. واجدین شرایط برای استعمال از سرویس ها این بیمه باید نسبت به ثبت نام بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری مبادرت نمایند.
  • سازمان تأمین اجتماعی شیوه و رقم پوشش بیمه عمر بازنشستگان این سازمان را اعلام کرد.
  • ضمنا وقتی که شما مبلغی را علاوه بر مبلغ حق بیمه قدمت پاسارگاد به عنوان سپرده در بیمه عمر و تامین آتیه پاسارگاد خویش قرار می دهید کمپانی بیمه پاسارگاد بیمه آتش سوزی خانه مسکونی را به عنوان هدیه به شما ارائه خواهد نمود و شما تا مادامی که سپرده خویش را باطن بیمه طومار قدمت مراقبت می فرمایید از همین بیمه آتش سوزی بهره مند خواهید بود.
  • اطلاعیه ثبت‌نام بیمه تکمیلی و قدمت بازنشستگان تامین اجتماعی (۱۴۰۱-۱۴۰۰) منتشر شد.
  • سپس آقای بیات رئیس کانون عالی مرزوبوم ضمن حمایت از کمیته استانی مستمریها گزارشی از پیگیریهای کارهای دشوار ضرر آور و همسان سازی حقوق و پیگیری ارتقا مستمری سال 99 به کمیته ارائه دادند.
  • در هر صورت بیمه گذار وفادار به پرداخت حق بیمه قدمت به شکل تام به کمپانی بیمه پاسارگاد است.
ضمناً به جهت جبران عقب افتادگی تورم سفارش بر ارتقاء جانبی مزد را مانند کارگران شاغل از تامین اجتماعی بشرح پایین داریم. علی اصغر بیات مدیریت کانون خوب کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی سراسر کشور. شرایط بازخرید در بیمه قدمت بازنشستگی به همین صورت میباشد که مهم پرداخت حداقل 6 ماه از حق بیمه عمر پاسارگاد خواهش بازخرید بیمه عمر به کمپانی بیمه پاسارگاد اعلام شود. در این صورت سرمایه بیمه عمر حیاتی کسر هزینه کارمزد و سایر هزینه های اداری قابل استرداد می باشد. پس از آن، قرار شد مابه‌التفاوت ۵ ماه شروع سال در نصفه دوم سال به مستمری‌بگیران پرداخت شود. آخری خبر‌ها از معوقات مستمری‌بگیران تامین اجتماعی می‌گوید که این معوقات از ماه روان به حساب بازنشستگان واریز می‌شود. لازم به ذکر هست کلیدی اعمال مصوبه وزرای عضو هیات‌امنای تأمین‌اجتماعی در آیتم ارتقا مستمری بقیه سطوح، ماهانه ۲۶۰۰ میلیارد تومان به هزینه‌های پرداخت مستمری بیش تر شده و جمع مبلغ مستمری ماهانه پرداختی سازمان تأمین‌اجتماعی، بیمه تکمیلی به رقمی بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. ولی اصلی بیان مصوبه هیات دولت در آیتم افزایش مستمری بازنشستگان تأمین‌اجتماعی در ۱۵ خرداد ماه، معین شد که در هیات‌وزیران پیشنهاد سازمان تأمین‌اجتماعی که مشتمل بر ارتقاء ۵۷.۴ درصدی دستکم مستمری‌ها و هم افزایش ۳۸ درصدی به‌علاوه رقم ثابت ۵۱۵ هزار تومان بقیه سطح های مستمری‌ها بود، مهم تغییراتی همراه شده است. در این طرح کل مبلغ حق بیمه به صورت یکجا در ابتدای قرارداد پرداخت می‌شود. ساکنین سرزمین آلمان جهت دریافت حقوق بازنشستگی در آلمان بایستی در دوران معلوم درخواست خود را دست کم ۳ ماه قبل به صورت آنلاین از روش وب سایت یا این که از نحوه پست به اداره بیمه بازنشستگی در آلمان ارسال کنند. لازم به ذکر می باشد افرادی که هیچ زمان هزینه بیمه بازنشستگی را پرداخت نکرده اند و آن را به دست کم دوره پنج ساله نرسانده اند، حق اخذ حقوق و دستمزد بازنشستگی را ندارد. چندی میباشد بحث اصلاح سن بازنشستگی و بقیه اصلاحات پارامتریک قوانین و آیین‌نامه‌های مربوط به بازنشستگان توسط مقامات وزارت عمل و تامین اجتماعی مطرح شده، بحثی که کارشناسان در ارتباط اصلی آن نظرات متمایز دارند. همه مبالغ پرداختی بیمه توسط دولت جمع‌آوری شده و به تیتر حقوق و دستمزد به افرادی که در درحال حاضر حاضر بازنشسته هستند پرداخت می شود و همین مراحل ادامه داراست به این شکل که در هر دوره بیمه بازنشستگان توسط پرداختی بیمه نسل برنا که در حالا کار نمودن هستند، تامین می شود. اما اگر قرار باشد اساسی افزایش نرخ تورم، حقوق و دستمزد ها نیز ارتقاء یابد، این پروسه صعودی، دامن تورم را نیز خواهد گرفت و شاهد ارتقا بیش تری در نرخ تورم در سال ۹۸ خوا هیم بود. به این ترتیب استراتژی اصولی، کمتر هزینه های جاری دولت و واگذاری بیمه تکمیلی پروژه های عمرانی نیمه کل به بخش خصوصی حساس مشوق های گوناگون است. نیز به خاطر موقعیت تحریم ها و احتمال محدود تر شدن صادرات نفت و برگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی مرز و بوم که بستر ارتقا ارزش دلار در سال ۹۸ را مهیا می کند و نیز عزم دولت برای کمتر فقر مطلق در ایران. آن هم در سالی که احتمال می رود رقم تورم بیش از آن چیزی باشد که در سال ۹۷ تجربه کردیم. سالی که از شامپو تا تخم مرغ و گوشت، ۵۰ تا ۱۰۰ % بها ها ارتقا یافت و سفره های میلیون ها هموطن ریز خیس شد.

گزیده آمارهای اقتصادی شهریور ماه ۱۴۰۱ منتشر شد

بر خلاف عرف همه ساله که نیمه اسفند ماه، میزان ارتقا حقوق و ستمزد کارگران برای سال نو در شورای عالی کار تعیین و تصویب می شود، دعوا های سیاسی واقتصادی سبب ساز شد تا نمایندگان کارگران و کارفرمایان و وزیر فعالیت تا روزهای نهایی سال ۹۶ هم به توافق نرسند و افزایش، به پس از عید باستانی موکول شود. پس از عید نوروز هم ارتقاء قیمت ارز ، وضع را تعجب آور تر کرد تا این که آخرها فروردین ماه ۹۷، جدول دستمزد و حقوق و دستمزد تصویب شده اعلام شد. بر شالوده قانون، میزان رشد اساس دستمزد کارمندان می بایست متناسب کلیدی نرخ تورم باشد و در سال ۹۶، خبر استانی ارتقاء نرخ حداقل حقوق کارگران اهمیت تورم موجود، تناسبی نداشت و اگر کسی هم بالاتر از ۵۰ میلیون ریال دریافتی ماهانه داشت، به جهت او، ضریب افزایشی در لحاظ گرفته نشد. در سال ۹۷ هم دریافتی های بالای ۷۰ میلیون ریال در ماه، دارای افزایشی روبرو نشد. به نظر می برسد در سال ۹۸ هم دریافتی هایی در میان ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال در ماه، کلیدی افزایشی مواجه نشود. این در حالی است که شرایط اقتصادی مرزوبوم در سال آتی گوناگون حساس سال ۹۶ و حتی ۹۷ خواهد بود و عدم ارتقاء دستمزد، موجب حالت دشواری برای اقتصاد خانوارها خواهد شد.

حداقل دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۱

اگر همین روند شکاف نقدینگی در سازمان تامین اجتماعی تا سال ۱۴۰۴ ادامه یابد، همین سازمان اهمیت ۱۲۰ هزار میلیارد تومان کسری نقدینگی روبرو می شود. یکی دیگر از مشکلات بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی سرویس ها ناکافی بیمه‌های درمانی است. آن ها بدون چاره میباشند به غیر از بیمه شالوده درمانی این سازمان، از بیمه تکمیلی هم به کارگیری کنند تا قسمتی از هزینه‌های معالجه و دارو آن ها حساس بیمه تکمیلی پوشش داده شود.

حضور وزیر ورزش و جوانان در اردوی تیم ملی فوتبال

باتشکر ازاینکه کانون گرم خانواده تامین اجتماعی را همیشه حساس آنچه که در اقتدار سازمان بوده می باشد . بیمه پاسارگاد برای اولین توشه در بیمه های قدمت و تامین آتیه پوشش نقص کاربر و از فعالیت افتادگی بر اثر اتفاق و همینطور پوشش هزینه های پزشکی حادثه را به جهت بیمه گذاران خویش لحاظ کرده است. در این نصیب به مزایا و پوشش های بیمه عمر و تامین آتیه پاسارگاد اشاره می کنیم تا بتوانیم همه پوششهای همین بیمه طومار را توضیح دهیم. آقا همین مدیر برنامه وبودجه میگفت مهم افزایش 10 درصدی دیگه تورم نداریم پس چی شد وای به این مرزو بوم ... مشخص و معلوم نمی باشد گرانیهای سال آینده چقدر است؟ اگرباهمین وضع و اوضاع نیز باشیم ارتقا حقوق و دستمزد می بایست دستکم ۳۰۰ درصدباشد. د - همه واحدهای درمانی متعلق به وزارت بهداشت، معالجه و آموزش پزشکی مکلفند نسبت به پذیرش بیماران بیمه شده تامین اجتماعی مبادرت و هزینه‌های انجام شده را بر شالوده تعرفه‌های تصویب شده از سازمان تامین اجتماعی اخذ دارند. نکته ای که بایستی درباره ارتقا حقوق و حقوق و دستمزد سال ۹۸ باید بدانیم آن میباشد که همان طور که از شروع سال ۹۷، کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار به عنوان مزایای رفاهی و انگیزی مورد قضیه تبصره ۳ ماهده ۳۶ ضابطه فعالیت بابت هر خدمتکار متاهل یا این که مجرد، ماهانه ۱۱۰ هزار تومان بود، شاید برای سال ۹۸، این رقم ۵۰ تا ۱۰۰ % افزایش یابد که باید از طرف کارفرما پرداخت شود. از ابتدای سال ۹۷ ، همه کارگرانی که مشمول ضابطه کار بودند و قرارداد دایم یا این که موقت داشتند، روزمره حداقل ۳۷ هزار تومان حقوق دریاف کرده و به نسبت سال قبل، حدود ۱۱ % افزایش یافت. به حیث نمی رسد که همین رقم برای ارتقا حقوق و دستمزد حداقل مزد روزمره سال ۹۸ آیتم پذیرش کارگران قرار گرفته و احتمال ۲ یا ۳ برابر شدن درصد تعیین شده به جهت سال ۹۷ وجود دارد. دولت و مجلس محترم و بقیه متولیان ، منافع و مصالح سازمان تامین اجتماعی و ذینفعان و صاحبان اصلی و واقعی همین سازمان را مد لحاظ داشته و مراعات نمایند . باید توجه داشت که طریق بررسی مستمری دربیمه قدمت بازنشستگی پاسارگاد اهمیت طریق نظارت سود خزانه متفاوت میباشد و درحقیقت در سیستم بانکی عصر رجوع و برگشت و کاهش منابع بر روی سود تاثیر میگذارد ولی این کمتر ها بر بر روی مستمری بیمه قدمت بازنشستگی تاثیر ندارد و به این علت پرداخت سود بیمه قدمت بالاتر از نرخ های بلند مدت بانکی خواهد شد. امید می رود با پرداخت حق بیمه عمر و تامین آتیه از سوی بیمه گذار و اصلی اعتنا به کمتر چشمگیر هزینه های شکل گرفته در همین گونه بیمه طومار قدمت و رسالت با آن، مستمری بیمه مناسبی اصلی توجه به دوره انباشت مبالغ و سود بیمه قدمت پرداخت شود. نکته اصلی در همین مسیر آن است که مدت زمان پرداخت حق بیمه قدمت تا آنجا که امکان دارااست طولانی مدت باشد تا اندوخته و سود بیمه عمر مناسب جهت پرداخت در قالب مستمری مهیا شود. شرکت بیمه پاسارگاد در این مدل بیمه عمر دو نوع ذی نفع به جهت بیمه نامه در لحاظ گرفته است. از آنجا که دو پوشش بیمه عمر بازنشستگی شامل فوت عادی و حیات بیمه شده هست همین دو نوع ذی نفع نیز شامل استفاده کننده از سرمایه حیات بیمه عمر و استعمال کننده از سرمایه فوت بیمه عمر هستند. بر شالوده گفتگو حجت عبدالملکی، وزیر محترم رفاه، کار و تامین اجتماعی، اجکام مصوبه ارتقاء حقوق و دستمزد بازنشستگان تامین اجتماعی از خرداد ماه بیان شده و دستمزد خرداد ماه بر این پایه پرداخت می‌گردد. همینطور مابه‌التفاوت دستمزد بازنشستگان با شخصیت در ماه‌های فروردین و اردیبهشت نیز طی ماه‌های تیر و مرداد به شکل ماهانه پرداخت شده و معوقات بازنشستگان با شخصیت به حساب ایشان واریز می‌گردد. امتداد - قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان اصلی شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان محافظ امضا و سرویس ها مد نظر از فردا به بازنشستگان ارائه خواهد شد.

ثبت‌نام بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری شروع شد | پایانی جزییات از بیمه بازنشستگان

بله التماس ادامه اشتراک و انعقاد قرارداد از شیوه وکیل قانونی درخواست کننده مهم ارائه مدارک مثبته بلامانع میباشد . حقوق‌های بعضی از بازنشستگان در تاریخ‌های بیست و پنجم و بیست و ششم شهریورماه پرداخت نشده میباشد که قاعدتاً پرداخت این حقوق‌ها هم به روزهای آنگاه از تعطیلات موکول شده است. زمان های الکتریسیته ساختمان و تابلو الکتریسیته از پرطرفدارترین زمان های آموزشی هستند که تعداد افراد شرکت کننده در آن ها به ادله بازار عمل خوب و درآمد بالا در درحال حاضر ارتقاء است. از قرار، بازنشستگانی که قرار بوده دستمزد خویش را در روزهای تعطیل بگیرند و به ادله یک ایراد بانکی همین واقعه نیفتاده، امروز (بیست و هفت شهریور) حقوق خویش را دریافت خواهند کرد. اگر فردی قبل از بازنشستگی به هر دلیلی (بیماری، اتفاق و غیره) نتواند عمل نماید یا این که به ترازو بسیار قلیل توانایی عمل نمودن داشته باشد، در صورتی که واجد موقعیت باشد می تواند خواهش بیمه بازنشستگی به ادله عدم توانایی کند.

روزنامه‌های صبح سه‌شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱

و حتی حساس همین پول تمیشود دوهفته زندگی کرد.‌واقعا درمانده شده ایم و مسولان نیز در خواب زمستانی هستند. همین بیمه طومار مهم پرداخت حق بیمه یکجا حقوق و دستمزد بازنشستگی را فراهم می کند و مناسب تمامی افرادی هست که تفکر رفاه اقتصادی و آتی نگری دارند . انگلیس که عمده هزینه های بهداشت و معالجه جامعه رایگانه به تازگی حتی اثاثیه زنانه رو نیز رایگان نمودن .واکسناسیون کروناهم مجانیه. سرویس ها بیمه تکمیلی بازنشستگان به شکل جبران گوشه ای از هزینه‌های درمانی بیمه شدگان است.صندوق بازنشستگی به جهت جبران و پرداخت بیشتر هزینه های معالجه به بازنشستگان طرح بیمه تکمیلی بازنشستگان را اجرایی کرده است.بسیاری از بازنشستگان... سرویس ها بیمه تکمیلی بازنشستگان به صورت جبران گزیده از هزینه‌های درمانی بیمه شدگان است.صندوق بازنشستگی به جهت جبران و پرداخت بیشتر هزینه های درمان به بازنشستگان طرح بیمه تکمیلی بازنشستگان را اجرایی کرده است.بسیاری از... سرویس ها بیمه تکمیلی بازنشستگان به رخ جبران بخشی از هزینه‌های درمانی بیمه شدگان است.صندوق بازنشستگی به جهت جبران و پرداخت عمده هزینه های درمان به بازنشستگان طرح بیمه تکمیلی بازنشستگان را اجرایی کرده است.بسیاری... منعقد قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمی...

ثبت اسم بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی

در پی عدم ارتقاء حقوق و دستمزد بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در سال جاری، عباس مقتدایی، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در تاریخ 9 خرداد ماه در نامه‌ای به محمد مخبر، معاون نخستین مدیریت جمهور خواستار ابلاغ مصوبه ارتقاء دستمزد بازنشستگان تأمین اجتماعی از سوی دولت شد. در صورتی که هر فرد استفاده کننده از بیمه تکمیلی بازنشستگی تامین اجتماعی، قصد حذف خویش یا حذف و ارتقاء برخی از افراد پایین تکفل را داشته باشد، این کار به جهت او قابلیت و امکان پذیر است. شیوه ارتقاء و حذف بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین کشوری نیز تا حد متعددی شبیه به شیوه تصویب نام در این بیمه هست که در بخش قبل آن را به طور کامل بیان کردیم. جهت همین فعالیت به اندازه است به درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی میهن به نشانی اینترنتی sabasrm.ir مراجعه نمایید. بعد کلیدی انتخاب آیتم «خدمات بیمه ای» و مجددا انتخاب آیتم «بیمه تمیلی درمان» از لیست موجود، وارد صفحه جدیدی خواهید شد. در آن جا می توانید دارای گزینش گزینه « ثبت نام و کاهش و ارتقا نفرات زیر پوشش بیمه تکمیلی درمان» نسبت به حذف یا ارتقاء بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری اقدام نمایید. ✔️ مستمری بازنشستگی از زمانی بررسی و پرداخت خواهد شد که سازمان تامین اجتماعی ، سوراخ کار بیمه شدگان را به کارفرمای ایشان اعلام کند و یا این که آنکه بازنشستگی آیتم تایید شعبه بیمه تامین اجتماعی قرار گیرد که جزئیات مربوط به آن در مقاله آورده شده میباشد . همه کارکنانی که ماهیانه بیش از از ۴۵۰ یورو درآمد دارند، زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند و بیمه بازنشستگی برای همین اشخاص به رخ مشترک به وسیله کارفرما و خود شخص پرداخت می شود که سهم کارمند از حقوق و دستمزد او کسر می شود. جامعه کارگری که میلیون ها نفر را شامل می شود، انتظار داشت که در روزهای آخرین پاییز۹۷، جلسات شورای عالی فعالیت برای بررسی وضعیت و افزایش نسبی حقوق و دستمزد و دستمزد کارگران در سال ۹۷، جلسات ویژه برگزار کند. براین اساس ۱.۶ میلیون بازنشسته سایر سطح ها بگیر سازمان تامین اجتماعی ۵ ماه مابه التفاوت طلبکار هستند. در این مثال آمده بود که چنانچه سازمان تامین اجتماعی تا۱۰ سال آینده، بیش از ۵ میلیون مستمری بگیر داشته باشد، به نرخ سال ۹۶، می بایست بالغ بر ۹۰ هزار میلیارد تومان حقوق و دستمزد و مزایای ماهانه پرداخت کند. در این گزارش آمده بود که یک عدد از بحران مهمی که تامین اجتماعی را در آتی تهدید می کند، کاهش نرخ تولد، کاهش شمار بیمه پردازان و افزایش جمعیت سال خوردگان و کهنسالان و بازنشستگی پیش از موعد است. بیش از ۱۴ میلیون نفر، بیمه پرداز کلیدی هستند که هر ماهه بر شالوده تعرفه بیمه اجباری یا این که اختباری، حق بیمه پرداخت می کنند. سازمان تامین اجتماعی در سال ۹۸، ماهانه قریب به ۴۰۰ میلیارد تومان بیمه بیکاری به هزاران مشمول پرداخت می کند. سازمان تامین اجتماعی، بزرگ‌ترین صندوق بازنشستگی و بیمه ای مرزوبوم و یک عدد از بزرگ ترین مرکز ها سرمایه گذاری در جمهوری اسلامی ایران و خاورمیانه می باشد.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن