مورد تحسین هواداران چلسی، اما رومن آبراموویچ برای فوتبال روسیه چه کرد؟ - اخبار ورزشی RT

[ad_1] دیدار چلسی از سنت پترزبورگ در این هفته یادآور تأثیر رومن آبرام

توسط GISOOYEKHABAR در 17 آذر 1400
[ad_1]

دیدار چلسی از سنت پترزبورگ در این هفته یادآور تأثیر رومن آبراموویچ بر باشگاه انگلیسی است، اما نقش این الیگارش در فوتبال روسیه در طول این سال ها بسیار کمتر شناخته شده بوده است.

از زمان روی کار آمدن آبراموویچ در سال 2003، بازی چهارشنبه مقابل زنیت در لیگ قهرمانان اروپا، پنجمین باری است که چلسی راهی یک بازی رقابتی اروپایی در برابر یک باشگاه روسی می شود.

هر بار که بلوز از راه می رسد، توجه بیشتری وجود دارد که آنها متعلق به مشهورترین میلیاردر روسی هستند.

حتی با غیبت اندکی از نام‌های معروف در تیم توماس توچل، چلسی در نمایشگاه گازپروم آرنا، مجموعه‌ای از ستاره‌های گران‌قیمت خواهد داشت.

با تمام تسلط داخلی قهرمان روسیه زنیت - و حمایت خیرین ثروتمند خود گازپروم - آنها فقط می توانند رویای موفقیت درخشان چلسی با آبراموویچ را در سر بپرورانند.

سرمایه گذاری آبراموویچ در چلسی او را در معرض اتهاماتی قرار داده است که پول خود را در خانه به دست می آورد، اما آن را به سرمایه گذاری در خارج از کشور هدایت می کند.

- رومن برای ما چه کرده است؟ طرفداران فوتبال روسیه ممکن است تعجب کنند.

در واقع، آبراموویچ در دوران حضورش در چلسی نقش فعالی در فوتبال روسیه ایفا کرد - البته نقشی که در سال های اخیر در حد گمانه زنی ها پوشانده شده است و در سال های اخیر کاهش یافته است.

"نرم" برای زسکا

بر اساس فرهنگ عامه فوتبال، آبراموویچ پس از تماشای بازی هیجان انگیز منچستریونایتد 4-3 لیگ قهرمانان اروپا با رئال مادرید در آوریل 2003 در اولدترافورد تصمیم به خرید یک باشگاه گرفت.

پس از معاشقه با گزینه های مختلف، او در چلسی متوقف شد. بقیه، همانطور که می گویند، تاریخ است.

اما آبی ها اولین باشگاه فوتبالی نبودند که آبراموویچ به آن علاقه داشت. از نظر فوتبال روسیه، او بیشترین ارتباط را با زسکا مسکو دارد - که به گفته برخی، او همیشه "نقطه ضعیف" داشته است.

آبراموویچ از دوستان نزدیک اوگنی گینر، رئیس باسابقه زسکا است. مدتی قبل از خرید چلسی، شایعاتی در روسیه منتشر شد - که بعدا تکذیب شد - مبنی بر اینکه آبراموویچ 50 درصد از سهام زسکا را در نظر دارد.

در سال 2004، پس از خرید چلسی، آبراموویچ اعلام کرد که آماده است هزینه ساخت ورزشگاه جدید را برای باشگاه مسکو تامین کند.

این اتفاق پس از آن رخ داد که یوری لوژکوف، شهردار مسکو به شدت گفت که خرید چلسی توسط این میلیاردر "تف به صورت" برای روس ها

مردم مبالغ غیرقابل تصوری را برای خرید باشگاه های خارجی خرج می کنند، در حالی که تیم های داخلی بیش از همه به حمایت نیاز دارند." لوژکوف آتشین نقل شد.

در پایان، CSKA در واقع تا سال 2016 منتظر ماند تا به خانه جدیدی نقل مکان کند، در پروژه ای که عمدتاً توسط وام بانک توسعه ایالتی VEB و نه آبراموویچ تامین می شد.

با این حال، غول انرژی سیب نفت، که آبراموویچ سهامدار عمده آن بود، در مارس 2004 یک قرارداد حمایت مالی سه ساله با زسکا مسکو به مبلغ 54 میلیون دلار امضا کرد که در آن زمان بیش از چند ابرویی را برانگیخت.

گمانه زنی های کافی در مورد منافع ادعایی آبراموویچ در زسکا وجود داشت تا مقامات فوتبال در حال بررسی این پرونده باشند. قوانین یوفا به افراد اجازه نمی دهد که در دو باشگاه در یک رقابت، با چلسی و زسکا در لیگ قهرمانان در آن زمان، سهام کنترلی داشته باشند. در پایان، یوفا خوشحال بود که نه آبراموویچ و نه سیب‌نفت سهم یا علاقه مستقیمی به زسکا ندارند.

با این وجود، آگاهی آبراموویچ از زسکا به حدی بود که زمانی که چلسی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در اکتبر 2004 با باشگاه مسکو بازی کرد، برخی هنوز به شوخی می گفتند که این میلیاردر می تواند گزارش پیشاهنگی را در مورد مدیر ژوزه مورینیو ارائه دهد.

قرارداد بین سیب‌نفت و زسکا در نهایت کمتر از دو سال پس از اینکه آبراموویچ سهام کنترلی خود در سیب‌نفت را به گازپروم فروخت، فسخ شد.

با این حال آبراموویچ و چلسی همچنان در ارتباط با تیم مسکو نام برده می شدند. در سال 2009، چلسی برای خدمات یوری ژیرکوف، 18 میلیون پوند به زسکا پرداخت.

بعداً رئیس زسکا گینر غر می‌زند که ژیرکوف را ارزان آزاد کرده‌اند، اما همین کافی است تا وینگر گران‌قیمت‌ترین فوتبالیست روسیه در آن زمان باشد.

روابط ادعایی آبراموویچ با زسکا، مانند بسیاری از دوران حرفه ای خود، معمولاً محتاطانه یا مبتنی بر شایعات و شایعات بوده است.

در سال 2010، ولادیمیر پوتین پیشنهاد کرد که آبراموویچ در این ماجرا نقش داشته است "حمایت" یک باشگاه خاص که بیشتر مردم آن را به معنای زسکا می دانند.

همه از او صحبت می کنند که او یک الیگارشی است و چلسی را می خرد که در روسیه با احساسات مثبت و منفی استقبال می شود. پوتین در کنفرانس مطبوعاتی فیفا در زوریخ، در حالی که آبراموویچ در نزدیکی نشسته بود، گفت.

اما آقای آبراموویچ به توسعه فوتبال روسیه کمک می کند و از یکی از باشگاه های روسیه حمایت می کند... او نمی گوید چه کسی.

رئیس زسکا ژینر بلافاصله این موضوع را روشن خواهد کرد آبراموویچ اسپانسر چلسی است نه زسکا، من نمی دانم منظور پوتین چه بوده است. اما بسیاری از قبل تصمیم گرفته بودند.

اخیراً، آبراموویچ به عنوان حامی مدیر سابق زسکا، لئونید اسلوتسکی عمل کرد. اسلوتسکی در سال 2017، زمانی که قرار بود هدایت هال را بر عهده بگیرد، گفت که این شرکت متعلق به آبراموویچ است. "پروژه" و اینکه میلیاردر روسی به او کمک می کرد در انگلستان کار پیدا کند.

او دوست من است و سعی می کند در این شرایط به من کمک کند.» این را اسلوتسکی پس از حضور در چندین بازی چلسی گفت. امروز پروژه او در فوتبال روسیه من هستم.

اسلوتسکی قبل از انتقال به ویتسه آرنهم، باشگاه دیگری که به دلیل روابط ادعایی اش با چلسی تحت بررسی قرار داشت، و سپس به عنوان سرمربی روبین کازان به کشورش بازگشت، چهره محبوب، هرچند ناموفق، در تیم هال بود.

چهار سال پیش در همین جمله صحبت از نام آبراموویچ و زسکا بیشتر شد، زمانی که اعلام شد پسر ارشد الیگارش، آرکادی، آماده خرید باشگاه به مبلغ 300 میلیون دلار است.

جینر رئیس زسکا بعداً این شایعات را رد کرد و گفت: "رومن [Abramovich] او فردی نزدیک به من است، من واقعا به او احترام می گذارم، اما ما حتی در مورد پیوستن پسرش به زسکا صحبت نکرده ایم.

GUUS CHASE

اگر بیشتر رابطه آبراموویچ با زسکا در حدس و گمان ها پوشانده شده باشد، شواهد ملموس تری از کار او با فوتبال روسیه در سطح ملی وجود دارد.

آکادمی ملی فوتبال او (NAF) که در سال 2004 تأسیس شد، حدود 140 زمین مصنوعی ساخته و از برنامه های آموزشی در سراسر کشور حمایت مالی کرده است.

به ویژه، از طریق NAF بود که گاس هیدینک دستمزد سالانه 7 میلیون یورویی خود را به عنوان سرمربی روسیه در یکی از هیجان انگیزترین دوره های فوتبال ملی دریافت کرد، زمانی که هلندی تیم را به نیمه نهایی یورو 2008 رساند.

تخمین زده می شود که NAF حدود 200 میلیون دلار قبل از تکمیل در سال 2013، زمانی که گازپروم سرمایه گذاری را بر عهده گرفت، هزینه کرده است.

بعید است بدانیم که آیا آبراموویچ برای جبران هزینه های بالای خود در چلسی نیاز به سرمایه گذاری در پروژه هایی در روسیه احساس می کند یا خیر، اما برخی ناظران معتقدند که این یک تعهد به سرزمین مادری اش است.

در جاهای دیگر، آبراموویچ همچنین به عنوان بخشی از هیئت اعزامی به آفریقای جنوبی در سال 2010، زمانی که فیفا میزبان جام جهانی 2018 را تعیین کرد، آرمان فوتبال روسیه را تبلیغ کرد.

همانطور که اغلب در مورد آبراموویچ اتفاق می افتد، پس از نامزدی روسیه با شکست بریتانیایی ها، به رهبری دیوید کامرون، پرنس ویلیام و دیوید بکهام، خود را در تیم برنده یافت.

پوتین در یک کنفرانس خبری به مناسبت پیروزی روسیه گفت که آبراموویچ می تواند در تامین مالی آمادگی های فیفا در سال 2018 نقش داشته باشد.

ما می خواهیم جامعه تجاری را در به حداقل رساندن هزینه های دولت مشارکت دهیم و من احتمال مشارکت آقای آبراموویچ در یکی از این پروژه ها را رد نمی کنم. پوتین که در آن زمان نخست وزیر بود، گفت.

بسیاری از خارجی ها این را به عنوان دستور مستقیم به آبراموویچ پذیرفتند، اما به گفته فوربس روسیه، این امر به نقش مهمی برای الیگارش، حداقل به طور علنی، پس از بسته شدن صندوق NAF منجر نشد.

ارتش روسیه چلسا

با توجه به سخاوتی که او به چلسی کرده است، افرادی در روسیه هستند که همیشه تحت تأثیر ادعای عدم میهن پرستی آبراموویچ قرار می گیرند.

با این حال، برخی دیگر استدلال می کنند که ماندن او در چلسی به طور غیرمستقیم باعث پیشرفت فوتبال روسیه شده است، زیرا آبراموویچ به یکی از برجسته ترین - و محبوب ترین - شخصیت های باشگاهی در جهان تبدیل شده است.

آبراموویچ نه تنها توسط وفاداران چلسی در لندن مورد تحسین قرار می گیرد. در دیدار روز چهارشنبه مقابل زنیت، هواداران آبی های روسیه از شهرهای سراسر کشور از جمله ولادی وستوک به سن پترزبورگ سفر خواهند کرد - سفری که بیش از آنچه خود چلسی از لندن انجام خواهد داد.

رومن میتکویچ یکی از اعضای کلیدی آبی های سن پترزبورگ است و شکی نیست که چلسی به محبوب ترین باشگاه خارجی روسیه تبدیل شده است.

"چلسی کاملاً محبوب ترین باشگاه (خارج از تیم های روسی) است." او به RT Sport گفت. لیورپول و منچستریونایتد پیروان قدرتمندی دارند و منچسترسیتی در حال قوی‌تر شدن است. اما چلسی روسیه و اتحاد جماهیر شوروی سابق بدون شک از نظر هواداران پیشتاز است.

"البته، نفوذ رومن آبراموویچ بسیار زیاد است، تعداد زیادی از هواداران شروع به حمایت از چلسی (در روسیه) در دوران او کردند." میتکویچ اضافه کرد که بیش از یک دهه است که تیم را دنبال می کند.

"اما شاید من این کار را می کردم، اما به روشی متفاوت - او توجه مردم روسیه را به این واقعیت جلب کرد که فوتبال می تواند متفاوت، بسیار رقابتی و زیبا باشد."

میتکویچ در مورد هرگونه منفی از طرفداران روسی در مورد انتخاب آبراموویچ برای تامین مالی یک باشگاه خارجی، فلسفی است.

ضرب المثلی به زبان روسی وجود دارد که می گوید: پول دیگران را حساب نکنید. ما سعی می کنیم و این را دنبال کنیم "، او گفت.

«فکر نمی‌کنم همه بفهمند رومن آبراموویچ چه نقش مثبتی در فوتبال روسیه داشته است... من مطمئن هستم که رومن آبراموویچ اکنون به هر شکلی از ورزش روسیه حمایت می‌کند.

نوشته لیام تایلر

اظهارات، دیدگاه ها و نظرات بیان شده در این ستون فقط مربوط به نویسنده است و لزوماً بیانگر نظرات RT نیست.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن