قهوه گانودرما چه خاصیتی دارد؟

  خواص قهوه گانودرما چیست تاریخچه مصرف قهوه گانودرما به دو هزار سال قبل و سابقه مصرف قارچ گانودرما به 5

توسط GISOOYEKHABAR در 1 تیر 1401

 

خواص قهوه گانودرما چیست

تاریخچه مصرف قهوه گانودرما به دو هزار سال قبل و سابقه مصرف قارچ گانودرما به 5000 سال قبل برمی گردد. قهوه "Lingzi" در چین و قهوه "ریشی" در ژاپن نیز شناخته می شود، خواص درمانی بسیاری دارد، از بهبود خواب گرفته تا بهبود سطح انرژی بدن برای پاکسازی و بهبود عملکرد کبد. این قهوه نسبت به قهوه معمولی حاوی کافئین کمتر و مواد مغذی بیشتری است. خاصیت درمانی کبد به خاطر همین قارچ گانودرما یا قارچ قرمز ریشی است که یکی از مهم ترین اجزای آن است.

 

قهوه گانودرما در واقع از عصاره قارچ قرمز و پودر و دانه های قهوه بو داده تشکیل شده است. گانودرما که ماده اصلی و دلیل بسیاری از خواص این قهوه است نیز از قارچ گانودرما لوسیدوم که در چین باستان به "قارچ جاودانگی" معروف است، به دست می آید. این قارچ ها روی شاخه های درختان رشد می کنند و بیشتر خواص قلیایی زمین را جذب می کنند. در واقع، برای هزاران سال، اشراف چین باستان معتقد بودند که قارچ‌های قرمز کلید جاودانگی و طول عمر هستند، و برای سال‌ها تنها لایه‌های ثروتمند جامعه مجاز به استفاده از آن بودند. 

 

خواص بی‌نظیر قارچ و قهوه گانودرما برای لاغری و سلامت بدن در سایت آریو کالا

 

خواص درمانی و سلامتی گیاه گانودرما که در حال حاضر به صورت کپسول و قرص در بازار ایران و بین المللی موجود است، ریشه علمی دارد. برخی از این خواص شامل بهبود عملکرد سیستم ایمنی، کاهش احساس خستگی مزمن و پیشگیری از سرطان است. مطالعات روی قهوه گانودرما نشان می دهد که نوشیدن این قهوه افسردگی و اضطراب را نیز کاهش می دهد.

 

گانودرما به دلیل مقدار کم کافئین بعید است که باعث بی خوابی شود و حتی شواهد علمی وجود دارد که می تواند خواب را بهبود بخشد و اضطراب را از بین ببرد. علاوه بر این، نسبت به قهوه معمولی اسیدیته کمتری دارد و برای افرادی که مشکلات گوارشی مانند زخم معده یا IBS دارند، گزینه ایده آلی است. نحوه مصرف قهوه گانودرما که به صورت پودر قهوه و عصاره قارچ ریشی شی حل شده در آب می باشد. یک فنجان از این نوشیدنی حاوی حدود نصف کافئین یک فنجان قهوه معمولی است.

 

خواص انواع قهوه گانودرما برای کنترل و درمان دیابت

 

 

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، ابتلا به دیابت در 30 سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است و در بین افراد بالای 30 سال، بیشتر قربانیان این بیماری کشنده و اغلب خاموش هستند. به گفته پزشکان، چاقی و افزایش وزن ناشی از تغییر سبک زندگی، کم تحرکی و ورزش نکردن از مهم ترین عوامل ابتلا به دیابت است. اما آیا از خواص قهوه گانودرما برای کنترل و درمان دیابت می دانید؟

 

سایر فواید سلامتی قهوه گانودرما عبارتند از:

 

 

قند خون و عملکرد پانکراس را متعادل کنید

از پوست در برابر انقراض سلول های پوست محافظت می کند، بافت پوست را بهبود می بخشد و اثرات پیری پوست را کاهش می دهد

سموم انباشته شده در بدن را کاهش دهید

افزایش متابولیسم بدن

کاهش احساس خستگی

قهوه گاندرما حاوی انواع آنتی اکسیدان است که از تشکیل رادیکال های آزاد مضر جلوگیری می کند

به کاهش انسداد عروق خونی کمک می کند و به عملکرد بهتر کبد کمک می کند

سطح انرژی بدن را افزایش دهید

عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد

تسکین درد سینوسی و سایر مشکلات تنفسی

 

بازسازی بافت ها و سلول های بدن

سطح عملکرد تمام قسمت های بدن را تقویت می کند

زیباسازی پوست با فعال سازی سلول های پوست

قهوه گاندرما به طور موثر به التیام زخم های پوستی، بریدگی ها، پسوریازیس، زخم های شانکر، خونریزی های خارجی و التیام نیش و بریدگی حشرات کمک می کند. توجه به این نکته ضروری است که اگرچه اثر گانودرما بر HPV در طب رایج ثابت شده است، اما بهتر است برای درمان با پزشک مشورت کنید. در واقع، بهتر است استفاده از این داروی گیاهی را در کنار روش های درمانی پزشک خود در نظر بگیرید.

افزایش سطح کلسترول خوب بدن و کاهش سطح تری گلیسیرید در خون.

 

آیا نوشیدن قهوه گانودرما بی خطر است؟

 

 

بحث در مورد بی خطر بودن قهوه گانودرما حل نشده باقی مانده است. هنوز هیچکس به طور قطعی به این سوال پاسخ نداده است و حتی خواص قهوه و قارچ گانودرما برای کاهش وزن، دیابت و زگیل تناسلی هنوز به اثبات نرسیده است. همین سال گذشته، دانشمندان نیجریه ای ادعا کردند که تحقیقات نشان داده است که گانودرما فشار خون بالا را کاهش می دهد و از چندین بیماری مرتبط با قلب در برخی افراد جلوگیری می کند. خرید قارچ و قهوه گانودرما در ایران از فروشگاه های معتبر عطر امکان پذیر است.

 

 

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن