تیرآهن هاش عمران مدرن

تیر آهن ، پروفیلی است که وظیفه کلیدی آن تحمل تنش‌های حاصل از نیروی برشی و لنگر خمشی است و بخش اعظم استعمال آن

توسط GISOOYEKHABAR در 28 آبان 1401
تیر آهن ، پروفیلی است که وظیفه کلیدی آن تحمل تنش‌های حاصل از نیروی برشی و لنگر خمشی است و بخش اعظم استعمال آن در صنعت ساختمان‌سازی است. در پروسه ایجاد همین متاع از نورد گرم به کارگیری میکنند و فقط بعضی مراحل متفاوت در ساخت بی آلایش و هاش آن وجود دارد. اینمحصول فولادیکه کاربرد متعددی در ساختمان‌ها داراست بر اساس نسبت بال و عرض‌ها در گروه‌های متنوعی قرار می‌گیرد، در این مطلب قصد داریم نخست به معرفی مختصری از همین فرآورده پرداخته آن‌گاه گونه های آن را باز‌نگری کنیم.
  • در ساخت تیر، دو طریق اولیه شامل حرارت دادن ماده ناپخته (تا 1100 مرتبه سانتیگراد) و انتقال آن به غلتک های پهناور بوسیله جک های هیدرولیک می باشد.
  • در ابتدا این بتن پوشش دهنده، جهت برطرف کردن یکی از از نقاط ضعف سازه های فولادی یعنی مقاومت قلیل این سازه ها در برابر آتش سوزی، انجام می شد.
  • تیرآهن های آی رخ معمولا در ارتفاع ۸۰ تا ۶۰۰ میلیمتر تولید می شوند در حالیکه تیرآهن های هاش در ارتفاع مابین ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیمتر شاخته می شوند.
  • نَورد یا Rolling به فرآیندی گفته میشود که در آن فلزی که به دمای موم‌سانی (نرم شوندگی) خویش رسیده است و از بین غلتک‌های گوناگون عبور دیتا می‌گردد و تحت فشار شکل خروجی غلتک‌ها را به خویش می‌گیرد.
  • نمودار بها آهن آلات توصیه می‌کنیم قبل از خرید جدیدترین لیست قیمت محصولات را از وب تارنما آهن آنلاین تماشا و از ارزش روز آهن با خبر شوید.
مهم محسوب می گردید که حتی در لوگوی این کمپانی هم گزینه به کارگیری قرار گرفت. شما برای استعلام پر سرعت قیمت میتوانید اهمیت شماره زیر در ارتباط باشید. در برنامه شماره بیست و یکم از اثرات ناآرامی‌ها بر بازارها گفته‌ایم و اساسی نظارت نتیجه های انتها برجام بر اقتصاد جمهوری اسلامی ایران سعی کرده‌ایم تحولات پیش رو را بررسی کنیم. در صورتی که در روزگار خرید، مهم نماد H یاIPB مواجه شدید، مراد از این نمادها، هاش است. به جهت به دست آوردن داده ها عمده در باره همین قطعه دارای قیمت توصیه می کنیم به مقاله ” ورق سیاه چیست ؟ ” مراجعه کنید.

لوله سیاه درزدار

بازار آهن آلات تهران منبع انواع تیرآهن باکیفیت می باشد که تیرآهن فایکو یکی از آنهاست، مزایا و خصوصیت های بیشمار این تیرآهن سبب ساز شده است تا به نسبت بقیه تیرآهن ها پرفروش ترین باشد. موردها بسیاری در تعیین ارزش تیرآهن موءثر می باشد که از اهمیت ترین آن‌ها می قدرت به میزان تولید و تقاضا اشاره نمود. یکی از از علت‌های برش دادن و جوش دادن دو قطعه از یک تیرآهن به طریقه‌ای که اشاره شد و ساخت تیرآهن آشیانه زنبوری، این میباشد که این‌ دسته تیرآهن‌ وزن ثابتی معادل اهمیت یک شاخه تیرآهن دارد. در صورتی که اگر همین تیرآهن اصلی حفره نبود به برهان پهنای زیادش، وزن زیادی پیدا می‌کرد. در هر صورت حساس آشنایی تیرآهن لانه زنبوری خوبتر می‌توان موارد ممنوعیت استفاده از تیرآهن لانه زنبوری را بررسی و فهم نمود. دسته‌بندی نشده البته ساخت تیرهان با هر یک از همین طرز ها می تواند خاصیت ویژه ای به جنس آخری بدهد. بنابراین شما به عنوان یک مصرف کننده بایستی اهمیت روش های مختلف تولید تیرآهن گزینه لحاظ خود آشنا باشید تا بتوانید تعیین صدق داشته باشید. تیرآهن از کارخانه چارلز بک انگلیسی از سال ۱۷۹۲ تیرآهن 16 به طور شاخه ای ایجاد گردید. در آن زمان که تیرهای چوبی به کارگیری می گردید، این تیرآهن ها دارای مزایای اکثری بود. این تیرآهن ها به طور عجیبی صنعت ساختمان سازی و صنعت فولاد را متحول نمود. تیرآهن IPB به تیرآهن بال پهن نیز مشهور است و اصلی انواع سبک و سنگین می باشد.

نحوه تحلیل مقاومت تیرآهن

کارخانه ذوب آهن اصفهان، تیرآهن سایز ۱۶ را در وزن ۱۹۵ کیلوگرمی ارائه می دهد. تیم کوثر اهواز هم همین تیرآهن ها را در وزن ۱۸۰ کیلوگرمی ایجاد می کند. شکاف ها و نتورک های به نقل از وبسایت مجله ای تراز جان تیرآهن زنبوری صد رد صد میزان مقاومت آن را در برابر نیروها و بارهای وارده کمتر می دهد. همین شکاف ها موجب می شوند که بارهای زیاد تیرآهن را در گیر خمش و شکستگی کنند.

اندازه و ابعاد تیرآهن

مثلا اندازه طول‌های هاش تنوع بیشتری نسبت به I دارد که این مسئله یکی از از برتری‌های هاش نسبت به مدلِ I محسوب می‌شود. مدلِ هاش می‌تواند متراژهای بیشتری را ذیل پوشش قرار دهد و تا طول ۱٠٠ متر ادامه پیدا کند. این مقدار خیلی بخش اعظم از کمی میباشد که تیراهن I می‌تواند زیر پوشش قرار دهد. یکی دیگر از دلایلی که منجر کاربرد اکثر هاش نسبت به تیراهن I می‌شود، مقاومت مضاعف آن در برابر نیروهای خمشی، برشی و فشار بالا است. البته مقاومت I در برابر این نیروها خیلی کاهش از H هست و این مورد قضیه یک عدد دیگر از برتری‌های H به حساب می‌آید.

مزایا و معایب تیر اهن

انجام همین شیوه به همین نحوه می باشد که بعد از آن از حرارت دادن شمش و وصال دمای آن به ۱۱۰۰ مرتبه سانتی گراد و پخته شدن، مراحل رافتینگ بر بر روی آن انجام می شود. این تراز خودش در سه تراز مجزای عملیات نورد، خنک سازی و برش کالا شکل می گیرد. سه گزینه از تیرآهن های لبریز فروش و لبریز مصرف موجود در بازار را می قدرت تیرآهن های سایز 14 ، 16 ، 18 نام موفقیت که در ذیل به توضیح هر یک می پردازیم. تیرآهن کرمانشاه در اندازه‌های متفاوت تولید می‌شوند.محبوب‌ترین این تیرآهن‌ها، تیرآهن ۱۴ کرمانشاه می باشد که توانسته مشخصه‌های متفاوتی را اهمیت خود به همپا داشته باشد. به طور کلی هر چه میزان ترازو هم بخش اعظم باشد، به به عبارتی میزان هم می‌توانید شاهد قیمت بالاتری باشید.

اتحادیه اروپا چقدر از دارایی‌های روسیه را مسدود کرده است؟

این تیر هم مثل تیر آهن INP به رخ I بوده اصلی همین تفاوت که ضخامت آن در سراسر تیر یکسان است. این تیر در صنعت ساختمان سازی، پل سازی و غیره به وفور استفاده می شود. هزینه اضافی جهت ساختن تیر های آشیانه زنبوری شامل هزینه های صرف شده در برش و مونتاژ و جوش دادن همین تیر ها از بها فولاد صرفه جویی شده به دنبال به فعالیت گیری تیر های لانه زنبوری میزان کم تری را شامل می شود. همین به صرفه بودن ساخت همین تیر ها باعث شده است تا از آن ها در کارها متفاوت و در راستا های گسترده در باطن میهن استعمال گردد. ساخت تیرآهن ممکن است پروسه نسبتا معمولی ای به نظر برسد، البته تحقیقات، تجربه و عملکرد بخش اعظمی به جهت تک تک تیرهای موجود انجام می شوند.

تفاوت تیرآهن و هاش در تحمل بار

به طور قطع مشخص و معلوم است که تیرآهن ها اهمیت اعتنا به کاربردشان، در ترازو ها و سایزهای متمایز وارد بازار می شوند. مقاطع فولادی و به طور کلی آهن آلات اساسی اعتنا به وزن، تفکیک و نهایتا ارزش گذاری می شوند. قابل ذکر هست که مقاطع فولادی که در ادامه جدول وزن استاندارد اشتال هستند، اهمیت ارزش بالاتری می باشند. برهان دیگر ارتقاء طول تیر پس از این کار بوده که به میزان یک و نیم برابر عمده از طول جنس نخستین خواهد بود. همچنین طول، مقاومت خمشی، ممان اینرسی به علت فشردگی کمتر و مقاومت لنگرگاهی تیرآهن از مواردی می باشند که اصلی عملیات لانه زنبوری شدن ارتقاء پیدا خواهند کرد. از سوی دیگر تیرآهن هاش، جان مرکزی پهن‌تری داراست که به جهت آن استحکام بیشتری را نسبت به تیرآهن I آماده آورده است.

شاه تیر ها یا تیرهای اصلی

محصولات تولید شرکت تیرآهن ذوبی، در سایزهای 14 تا 30 و طول 12 متر ساخته و پرداخته می شود. تولید و تولید مقاطع فولادی سوله ذوب آهن اصفهان، مطابق مهم استانداردهای اعتبار جهانی و در بین المللی و اهمیت استعمال از بهترین و باکیفیت ترین تجهیزات و دستگاه های پیشرفته رخ می گیرد. انجام همین عملیات باکیفیت، موجب شده که تراز کیفی و مقاومت بالای تیرآهن ذوبی اصفهان نیز به بهترین وضعیت یک متاع استاندارد برسد. قیمت تیرآهن 14 اصفهانیکی از اشکال تیراهن های گزینه استعمال در زمینه ساختمان سازی، تیرآهن لانه زنبوری می باشد. زمان نخستین تولید همین دوران فولادی به سال 1910 میلادی بوسیله فردی به نام هورتن باز می گردد که ریشه این نام به علت رخ ظاهری تیرآهن می باشد که شباهت زیادی به آشیانه زنبور دارد. شرکت مجتمع جهان فولاد غرب مجهز به سیستم نورد گرم اساسی تکنولوژی روز دنیا می‌باشد و توان ساخت تیرآهن و سایر مقاطع فولادی مثل نبشی و ناودانی را اساسی ظرفیت ۳۰۰ هزار تن در سال را دارا است. جهان فولاد غرب در سال‌های اندک حضور خویش در بازار فولاد جمهوری اسلامی ایران همواره از برندهای دارای شناخته شده است. تیرهای ساخته شده در محل تکیه گاه حفره های خالی سبب می شود که در برابر تنش های برشی ضعیف شود و برای رفع همین عیب، حفره ها را به وسیله ی جوش و اهمیت ورق های تقویتی لبریز می کنند. نوع دیگری از تیرهای لانه زنبوری میباشد که از ورق واسطه به جهت براندن قطعات بالا و زیر تیر استفاده می کنند. ساخت تیرآهن به این روش، فراوان مستحکم تر و کار کشته خیس از تیرآهن های سوای ورق واسطه است. گونه های تیرآهن بال نیم‌پهن موازی IPE و بال نیم‌پهن موازی نیمه سبک، در بعد ها 120 تا 200 میلی‌متر در این کارخانه تولید و روانه‌ی بازار فولاد می‌شود. و دیگر اینکه وزن کم آن نسبت به به کار گیری از تیرآهن‌های دیگر از حیث اقتصادی خیلی مقرون به صرفه هست. پس می‌توان گفت یک عدد از اهداف حیاتی از ایجاد تیرآهن آشیانه زنبوری، کاهش وزن تیرآهن و در سرانجام کاهش وزن بنا فولادی نهایی است. تیرآهن یک پروفیل فراوان مقاوم هست که در اشکال پروژه‌های عمرانی و ساختمان‌سازی تنش‌های حاصل از نیروی برشی و لنگر خمشی را تحمیل می‌کند. این جنس می‌تواند گونه های متفاوتی داشته باشد که بعضی از آن ها به صورت H و یا I ساخته می‌شوند. این مصالح قدرتمند اکثرا به طریق نورد گرم ساخته می شود که از فرآورده فولاد بسیار مقاوم است.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن