ترموکوپل چیست و چگونه کار میکند ؟ شرکت پاباسنس تولید ترموکوپل

بنابراین، سیستم های ترموکوپل اساساً حسگرهای دمایی گوناگون هستند. یعنی یک خروجی الکتریکی متناسب اصلی اختلاف دما

توسط GISOOYEKHABAR در 8 آذر 1401
بنابراین، سیستم های ترموکوپل اساساً حسگرهای دمایی گوناگون هستند. یعنی یک خروجی الکتریکی متناسب اصلی اختلاف دما میان دو نقطه مختلف ارائه می کنند. به همین دلیل، اتصال سیمی که برای اندازه‌گیری دمای آیتم نظر استعمال می‌کنیم، نامیده می‌شود. اتصال اندازه گیری در حالی که اتصال دیگر (که نمی توانیم آن را از مدار حذف کنیم) اتصال منشا (یا اتصال سرد، زیرا طبق معمول در دمای خنک تری نسبت به اتصال ترازو گیری پروسه قرار دارد) نامیده می شود. ترموکوپل چیست؟یک سنسور تشخیص دمای ترمو الکتریکی مدار بسته می باشد. دسته‌بندی نشده در محفظه های حاوی گوگرد cyanide salts و fused neutral salts از آلیاژ 600 خوبتر است. تیم صنعتی پارس صنعت های ساخت کننده گونه های ترموکوپل در مدلهای ترموکوپل سیمی،ترموکوپل کلگی دار،ترموکوپل فلنچ دار و ... همین گونه دارای بالاترین محدوده دمایی نسبت به باقی ترموکوپل ها می‌باشد. و بسته به مدل طراحی و ایجاد ان می تواند مقداری گوناگون هم باشد. برای مثال گونه سیمی همین ترموکوپل ها محدوده ی 40- تا 250+ را پوشش می دهند. در حالی که رخ میله ای آن ها تا دمای مرتبه ی سانتی گرد را پوشش می دهند.

عملکرد​​​​​​​ ترموکوپل:

شركت پادیسان توليد کننده برتر لوازم خانگي و آشپزخانه از قبيل انواع اجاق گاز کاغذ ای رومیزی، اجاق گاز مبله و ایستاده فردار و طرح فر، فر توكار، هود و سینک آشپزخانه در طرح ها و مدلهاي گوناگون ميباشد. این شرکت در محصولات خود از بهترین مواد و قطعات دارای کیفیت در میان المللی به کارگیری میکند و حساس کانال گسترده از مراکز فروش و خدمات پس از فروش به ارایه محصولات و خدمات می پردازد. اگر از اجاق گازهای اساسی این سیستم اسفاده می نمایید بایستی آن گاه از پر‌نور شدن گاز مدتی ولوم را به سمت زیر فشار داده و نگه داریید. اساسی این فعالیت بوبین به شکل دستی فعال می شود و هر زمان ترموکوپل داغ شده ولتاژ لازم برای فعال ماندن بوبین را تامیین می کند که در صورتی که دست خویش را رها نمایید دیگر خاموش نمی شود . در شکل خاموش شدن شعله حرارت به ترموکوپل نمی برسد و متقابلا ولتاژ هم افت می کند و بوبین غیر فعال شده و مسیر گاز بسته خواهد شد. هم اکنون ولوم را رها می نمایم، مسیر انحرافی گاز بسته شده و مسیر مهم گاز که به وسیله ترموکوپل مراقبت می شود گشوده می ماند تا زمانی که شعله به هر طریقی خاموش شود.
  • ساختمان ترموکوپل ها اهمیت به کارگیری از اتصال یک فلز و آلیاژ ایجاد می شوند و مهم این مکانیزم معمولی کار کشته به اندازه گیری دما به راحتی در رنج وسیعی از 270- تا حدود 1800 سکو می باشند.
  • با تکرار چند توشه میزان گیری نصیب حیاتی به دما، نوک (تماس) سیم فلزی خراب و ناهموار می شود.
  • اگرچه در مواردی همین امکان وجود دارااست که ترموکوپل ها بدون هر مدل عایقی به فعالیت پروسه اما در بیشتر کاربردهای صنعتی بایستی آنان را در برابر محیط یا این که واسطه­ای که از ترمو کوپل به جهت اندازه­گیری دمای آن به کارگیری می­شودحفاظت کرد.
  • قبلاً در مقاله دماسنج مقاومتی – به لهجه ساده، سنسورهای RTD را باز‌نگری کردیم و مقایسه کوتاهی میان دماسنج مقاومتی و ترموکوپل‌ها انجام دادیم.
  • ترموکوپل یکی از نوع مولد الکتریسیته بوده و از دو فلز غیر هم محصول ساخته شده است.
به همین دلیل، طول ترموکوپل‌ها از یک سری سانتی‌متر بالاتر نمی‌رود. واضح میباشد که در چنین شرایطی نمی‌توان در فاصله یکسری سانتی‌متری از فرآیند (مثلاً در یک بویلر)، خرید المنت استخری ولتاژ را در اتصال مرجع ترموکوپل اندازه‌گیری کرد. به جهت حل همین مشکل، از سیم افزایشی استفاده می‌شود که ارتفاع آن می‌تواند حداکثر به چندین متر برسد.

مزایای ترموکوپل چیست و کاربرد آن کجاست

اکنون همین سوال مطرح می شود که چرا به منظور اندازه گیری دمای اتصال گرم نیز از این سنسور دما استعمال نمیکنیم؟ مزیت اهمیت ترموکوپل نسبت به سایر سنسورها، رنج دمای ترازو گیری بالا است. در ترموکوپل صرفا با اتصال دو فلز غیر مشابه می قدرت تا هزار درجه سلسیوس را ترازو گیری کرد. از مزایای آن ها می توان به سادگی، ارزش مناسب، استحکام و دوام بالا جهت مصارف صنعتی و اعتنا مطلوب اشاره کرد.

گاز صفحه ای آلتون G522

Instrucenter اهمیت شعور اهمیت این مسئله برای مشتریان خود و اصلی بکارگیری غایت اقتدار و ابزارهای در دسترس در تعاملات خویش دارای تامین کنندگان، می کوشد امکان ارائه ذیل ترین بها ها و بهترین خدمات را فراهم آورد. ترموکوپل مدل N از فلزهای Ni-Cr-Si (به نام تجاری نیکروسیل) و Ni-Si-Mg (به نام تجاری نیسیل Nisil) ساخته می شود. حساسیت همین ترموکوپل ، به اندازۀ 30 µV/°C است و به طور معمول در دماهای بالا مورد استفاده قرار می گیرد. اصلی دقت به توضیحات دیتا شده می بایست ساخت ترموکوپل را به کارگاه های سازنده یا این که افراد کارشناس در همین راستا بسپارید تا مشکلی به جهت تجهیزات و ترموکوپل ها پیش نیاید تا در نهایت بتوانید بهترین ترموکوپل را در بازار عرضه کنید. همین سنسور ها انواع ترموکوپل به انواع مختلفی متناسب حیاتی وضعیت محیطی فرآیند ها مورد استفاده قرار می گیرند و گونه های متفاوتی نیز دارا‌هستند که متناسب حیاتی محیطی که آیتم استعمال قرار میگیرند ساخته میشوند. ترموکوپل‌ها در طیف وسیعی از صنعت های به کار گیری می شوند و مارش شاپ اصلی اطلاعات راهنمایی کننده هست که به شما کمک می کند مناسب‌ترین جنس را برای فرآیندهای خویش گزینش کنید.

روش عمل ترموکوپل

یک «آشکارگر مقاومتی دما» یا این که همان RTD، مقاومت یک سیگنال الکتریکی را اندازه‌گیری می نماید که مهم ارتقا دما تغییر‌و تحول می‌کند. و ترموکوپل یک ولتاژ قابل اندازه‌گیری ایجاد مینماید که متناسب کلیدی دمایی معین است. تمام همین دستگاه‌ها دمای فیزیکی را گرفته و آن را به سیگنال قابل خواندن تبدیل خرید المنت استخری می کنند و در عاقبت همه دماسنج هستند. از طرفی، بها اندکی فراتر آنها نسبت به ترموکوپل‌های نوع J سبب می شود که ترموکوپل‌های نوع J کماکان به جهت کاربردهای اصلی دمای کاهش و اتمسفرهای غیر اکسید کننده که دارای محدوده دمایی این مدل ترموکوپل هماهنگی دارند، مناسب باشند.

فیوز کاردی چیست ؟

این سنسورهای ساده مهم اتصال دو فلز غیر هم کالا بر مبنا پدیدهseeback (تبدیل گرما به انرژی الکتریکی) ساخت میشوند. اگر محل اتصال دو فلز را حرارت دهیم در دو سر آزاد الکتریسیته مضاعف مقداری ایجاد میشود. این سنسور ها مهم این مکانیزم معمولی میتوانند دما را در رنج بزرگی از 270- تا حدود 1800 ترازو گیری کنند. این ترموکوپل از سیم فلزی Ni-Cr (به اسم تجاری کرومل Chromel ) و Ni-Al (به نام تجاری آلومل Alumel) ساخته می‌شود. کلیدی رعایت تعدادی نکات احتیاطی همان نتیجه های آرایشی آرمانی را بدست خواهد داد. نخستین این که هیچگونه گرادیان دمای نباید در پیوند گاه A-B که در دمای T۲ قرار دارد، موجود باشد. اگر مواد را به شکل سیم در آوریم و اتصال گرمایی خوبی در پیوندگاه و بخشی از هر دو سیم حساس نمونه اندازه گیری شونده برقرار کنیم، همین شرط برآورده می‌شود. گرچه در اين با ارگانهاي دولتي و مراكز حمايت از طرح هاي جدید و علم بنیان هيچگونه حمايتي در جهت تولید داخلی نمي كنند ولی فارغ از نياز به آنان نيز مي قدرت حساس برنامه ريزي دقيق و پشتکار به یقین و رشد مهربانی در تراز هاي بالا دست يافت . يک طریق جديد و بسيار دقيق ترازو گيري دما بر مبناي حساسيت فرکانس تشديد کريستال کوارتز به تغيير دما استوار می باشد .وقتي از زاويه برش مناسب براي کريستال استفاد شود، يک انطباق تماما خطي ميان فرکانس و دما برقرار ميگردد. انتخاب مشاور یكی از مهمترین و حساس‌ترین تصمیماتی میباشد كه كارفرما در جهت انجام یک پروژه اتخاذ می‌كند. موفقیت هر پروژه اکثر زمان ها بستگی به چگونگی كسب تواناترین، مجرب‌ترین و مالک نام‌ترین متخصص‌ در دسترس را دارد. از عوارض فعالیت نمودن نامناسب ترموکوپل می تواند بر اثر قطعی، شکستگی، استقرار نا مطلوب و ضربه میل کردن باشد. خوبتر است بدانید کمتر اخبار جهانی حتی یک % از اکسیژن هوا و یا این که زیاد شدن گاز co₂ , co می تواند عوارضی از قبیل سرگیجه، حالت تهوع و مسمومیت را به همپا آورد. بازرگانی الکترو محب تولید کننده ، وارد کننده و توزیع کننده ی اشکال المنت های صنعتی و ترموکوپل صنعتی در کشور‌ایران می باشد. ترموکوپل تشکیل شده از دو فلز نا هم‌ محصول می باشد که از یک سو به‌ همدیگر متصل شده اند. هر مراحل تا حدی متعدد است اما همیشه یک تعادل مطلوب وجود دارد؛ در بین هزینه ردوبدل ابزار و اقدامات محافظتی اتخاذ شده. همانطور که در همین مطلب ذکر کردیم، ترموکوپل‌ها ابزارهایی معمولی هستند. در نتیجه میزان مواد و متریال به عمل رفته بر روی هزینه تاثیرگذار است.

نصب و به کارگیری از گیج‌های فشار دقیق

این وسیله به عنوان یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین تجهیزات ابزار دقیق در صنعت هستند که جهت میزان گیری دما کاربرد دارند. مکانیسم ترموکوپل را بر شالوده پدیده ی سیبک طراحی کرده‌اند که در همین عملکرد اختلاف دما میان دو نقطه را به ولتاژ تبدیل می‌کنند. اگر بخواهیم تعریف و تمجید جامع تری را بیان کنیم ترموکوپل را به تیتر سنسوری برای اندازه‌گیری دما می‌شناسند. برای انجام همین تست، دستگاه باید در یک خط اعمال گاز قرار گیرد و تجهیزات آیتم نیاز مولتی‌متر دیجیتال و گیره سوسماری است. سیم‌های ترموکوپل‌های پلاتین معمولا به ترتیب جامد AWG #20 تا #۳۰ میباشند (سری RAT/SAT/BAT). برخلاف سیم‌های فلز مبنا دسته K و N، به جای تخریب به خاطر اکسایش یا این که خورندگی، سیم‌های پلاتینی به عامل بازپخت درازمدت، نرم میگردند و عاقبت به ادله پرورش دانه خراب می‌شوند. دلیل همین مساله همین است که RTD طراحی شده تا تکرارپذیری در نتایج را به جهت وقتی طولانی‌تر، برای ورودی یکسان ارائه کند. ولی تغییر‌و تحول شیمیایی که در ترموکوپل‌ها رخ می‌دهد، باعث دریفت (کژرفت) در خوانش آن می‌شود. به طور کل، از فلزاتی که مقاومت آن‌ها شناخته‌شده میباشد استعمال میگردد چون در یک مقطع عملیاتی گسترده، ویژگی‌‌های دمای مقاومتی پایداری از خود نشان می‌دهند. درجه خلوص ماده‌های به فعالیت رفته در آن، باید زیاد مضاعف باشد. هرکدام از این نمودارها دستکم در چکیده از بازه‌ دمایی، رفتاری خطی نشان می‌دهد. انجمن های تخصصی الکتریسیته و الکترونیک ECA از سال 1382 عمل علمی خود را آغاز نموده و مهم هدف ساخت پایگاه بزرگ اطلاعاتی، همواره در مسیر پیشرفت مملکت عزیزمان قدم برداشته است. هوشمند پردازان بصیر در این لحظه صحبت‌های خویش را در گزینه نوشته پیشرو تحت عنوان معرفی ترموکوپل به انتها رساند. به امید آن که این نوشته نظرتان را جلب کرده باشد و پاسخ بعضی پرسش ها تان را اخذ کرده باشید.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن