از رونق تا فروپاشی؟ - اخبار ورزشی RT

[ad_1] با بازگشت سوپرلیگ چین در کمتر از دو هفته دیگر، قهرمانی در پرجم

توسط GISOOYEKHABAR در 12 آذر 1400
[ad_1]

با بازگشت سوپرلیگ چین در کمتر از دو هفته دیگر، قهرمانی در پرجمعیت ترین کشور جهان دچار بحران شده و دور از انتظاراتی است که زمانی انتظار می رفت.

چهار ماه پس از تعطیلی، CSL، که در سال 2004 تأسیس شد، در 12 دسامبر با ناله‌ای دوباره راه‌اندازی شد.

در یک دوره 24 روزه، 64 مسابقه از دورهای 15 تا 22 برگزار می شود.

مانند بسیاری از تأخیرها و تأخیرها در زندگی مدرن، بیماری همه گیر نقش خود را ایفا کرده است. اما این وقفه فرا رسید تا تیم مردان چین بتواند مسابقات مقدماتی جام جهانی را در خارج از کشور میزبانی کند، در حالی که پروتکل‌های سختگیرانه کووید-19 آنها را از خروج از کشور یا میزبانی از حریف منع می‌کند.

با این حال بارها و بارها تغییرات مضری در لیگ ایجاد شده است که تمرکز اصلی آن بر سلامتی تیم ملی شکست خورده است.

با این حال، در سال 2021، با اولین حضور در جام جهانی فوتبال پس از اولین حضور در سال 2002، بعید به نظر می رسد، زیرا آنها از انتهای گروه B در رده دوم قرار دارند و نه بهترین تیم بازیکنان محلی با جمعیت 1.4 میلیارد نفر. ، نه مسابقات قهرمانی داخلی وضعیت خوبی خواهد داشت.

برنامه های بزرگ

سال‌های 2011 و 2016 کلیدی برای بیان داستان اشتباه هستند.

گوانگژو اولین عنوان از هفت عنوان متوالی خود را در سال 2011 به دست آورد، اما این روزها، حامیان غول املاک اورگراند در آستانه سقوط هستند زیرا در بدهی هایی به ارزش بیش از 300 میلیارد دلار غرق شده اند.

بیشتر بخوانید: China Evergrande به حالت پیش فرض نزدیک می شود

گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه ایالت قبلاً استادیوم را تصاحب کرده است و به نظر می‌رسد این باشگاه که در سال 2019 نیز عنوان قهرمانی را کسب کرده بود، آماده است تا راه‌های قهرمان 2020 جیانگ سو اف سی را دنبال کند.

جیانگ سو زمانی استعفا داد که مالکان اینترمیلان سونینگ، یک گروه خرده فروشی، کناره گیری کردند و نتوانستند از اولین عنوان خود دفاع کنند.

یادگیری چنین ارقامی به طور خودکار اتهاماتی مبنی بر گرانی مضحک در نقل و انتقالات و حقوق را برمی انگیزد که دقیق است.

با این حال تنها پنج سال پیش، CSL در رونق بود.

در 23 دسامبر 2016، شانگهای SIPG با پرداخت بیش از 60 میلیون یورو (68 میلیون دلار) به هافبک برزیلی اسکار - که به مدت 25 سال در لیگ برتر حضور داشت - دنیای فوتبال را شوکه کرد، زیرا آنتونیو کونته، سرمربی سابق چلسی، هشدار داد که این افزایش. از چینی ها ژست الف "خطر برای همه تیم های جهان."

"[Chinese clubs] به نظر می رسد قدرت مالی برای جذب هر بازیکن در اروپا وجود دارد. آرسن ونگر، سرمربی وقت آرسنال را از سراسر لندن اضافه کرد.

تمایل سیاسی بسیار قوی در چین برای تبدیل شدن به یک بازیگر بزرگ وجود دارد و ما باید نگران باشیم.

در این پنجره نقل و انتقالات زمستانی 2016-2017، تیم های چینی مجموعاً 388 میلیون یورو (440 میلیون دلار) جمع آوری کردند و به نظر می رسید که یکی از ترازوهای نزدیک شدن به لیونل مسی یا کریستیانو رونالدو می تواند به زودی خاور دور را خانه خود کند.

در واقع، خورخه مندز، سوپرمجنت پرتغالی یک بار فاش کرد که پیشنهادی 100 میلیون یورویی در سال (113 میلیون دلار) برای بزرگترین مشتری خود دارد.

در هر صورت، شش روز پس از پیوستن اسکار به شانگهای SIPG، کارلوس توز، ستاره آرژانتینی شهر شانگهای شنهوا را تکان داد و طبق گزارشات، با دستمزد تکان دهنده 41 میلیون دلاری، به پردرآمدترین بازیکن جهان تبدیل شد.

در حالی که آمریکایی‌های جنوبی کم سابقه‌ترین بازیکنانی بودند که سابقه حضور در لیگ قهرمانان و جام جهانی را داشتند، معاملاتی که در اوایل سال 2016 برای اقوام انجام شد حتی بی‌محورتر و عجیب‌تر بود.

گوانگژو 42 میلیون یورو (47.5 میلیون دلار) برای جکسون مارتینز و جیانگسو پرداخت تا 50 میلیون یورو (56.5 میلیون دلار) را برای خرید الکس تیکه‌یرا توسط شاختار دونتسک تحویل دهد.

شاید به استثنای پائولینیو، اسطوره گوانگژو که در اولین دوره خود آنقدر تحت تأثیر قرار گرفت که بارسلونا او را برای تنها قهرمانی لالیگا قبل از بازگشت برد، اکثر اسامی در مورد دستمزدهای نجومی تأثیری نداشتند. به طور خاص وظیفه خود را منعکس کنند.

توز که بیشتر نگران بازی گلف و برنامه ریزی برای بازگشت به تیم بوکا جونیورز از دوران کودکی خود در سال 2018 بود، جادوی خود را در آنجا نامید. "تعطیلات"; حتی اسکار از برنامه های خود برای ماندن تنها چند سال قبل از بازگشت به اروپا خبر داد.

افراد اطراف مسابقات قهرمانی مانند MLS آمریکا اغلب فکر می کردند که داشتن بازیکنان خارجی خوب به طور خودکار کیفیت همه را بهبود می بخشد، اما در مورد CLS، این یک راه حل سریع نبود، اگرچه استانداردها تا حدودی بهبود یافته است.

فوتبال سیاسی

همانطور که اغلب اتفاق می افتد، سیاست و سرهم بندی در پشت صحنه به همان اندازه در فروپاشی زانادو نقش داشت که عدم کنترل ساده بر کیف پول.

همچنین در سال 2016، اتحادیه فوتبال چین (CFA) اعلام کرد که قصد دارد چین را تا سال 2030 به یک ابرقدرت فوتبال در آسیا و تا سال 2050 به یک رهبر جهانی تبدیل کند، زیرا رئیس جمهور شی جین پینگ ورزش را به بخشی از برنامه درسی مدارس ملی در سال 2014 تبدیل کرد.

با این حال، از آنجایی که چین در رتبه 74 در رده بندی فیفا، کمتر از یک دهه پیش، پس از اینکه مربیان کلاس جهانی مانند مارچلو لیپی، قهرمان جام جهانی 2006 نتوانستند پیشرفت کنند، رتبه 74 را به خود اختصاص داده است.

در اولین فصل اسکار، اعلام شد که فقط سه بازیکن خارجی می توانند در یک بازی شرکت کنند و در هر لیست 18 نفره در مسابقه باید حداقل دو نفر زیر 23 سال محلی حضور داشته باشند که یکی از آنها از افست شروع می شود.

در فصل بعد، تیرها دوباره جابه‌جا شدند و تنها چهار بازیکن خارجی در ترکیب حضور داشتند، نه پنج بازیکن، و بازیکنانی که قرارداد داشتند از هفت به شش نفر کاهش یافتند.

همچنین اکنون تعداد کل بازیکنان خارجی نمی تواند از تعداد بازیکنان داخلی زیر 23 سال چین بیشتر شود.

اگرچه این نکات به تنهایی ممکن است تأثیر کمی بر ترازنامه داشته باشند، تغییرات مضرتر و مرتبط با آن چندان دور از دسترس نیستند.

برای مبارزه با این تصور فزاینده مبنی بر اینکه پول برای بازیکنان خارجی هدر می‌رود که برای توجیه حقوق بالای خود یا توسعه بازیکنان داخلی کار چندانی انجام نمی‌دهند، مالیاتی وضع شده است تا اطمینان حاصل شود که اگر یک باشگاه بیش از 7 میلیون دلار برای بازیکنی از خارج هزینه کند، پرداخت مساوی مبلغ هزینه انتقال باید به CFA پرداخت شود.

در اصل، این منجر به دو برابر شدن هزینه های نقل و انتقالات شده است، امضاهایی با نام های بزرگ کمتر دیده می شود و در نتیجه بازیکنان با کالیبر پایین تر CSL را جذب می کند، که برای طرفداران نفرت انگیز است.

انکار تأثیری که کووید نیز داشت، و نه فقط فریب بازیکنان خوبی که اکنون به طور انبوه چین را ترک می‌کنند، بی‌احتیاط خواهد بود، زیرا سقف دستمزد 3.3 میلیون دلاری همچنان ثابت است.

بدون بازی برای چهار ماه، مشکلات مالی عمیق تر شد. در گزارش اخیر، یکی از مربیان به روزنامه آلمانی DW گفت که کارکنان و بازیکنان چهار ماه است که حقوق نگرفته اند زیرا درآمد از بین رفته است.

مانند گوانگژو، تعدادی از تیم‌های CSL متعلق به توسعه‌دهندگان املاک هستند یا بوده‌اند که زمانی مایل بودند هزینه‌های کلان را خرج کنند، زیرا در دوران طلایی که در صنعت آنها به پایان رسید و با سرمایه‌گذاری در فوتبال مورد لطف دولت قرار گرفت، سرمایه داشتند.

با این حال، قبل از این فصل، مقامات در نهایت "تکثیر" را بر نام باشگاه هایی که از سال 2015 تهدید شده بودند، اعمال کردند، که همراه با همه گیری، جاه طلبی برای سرمایه گذاری بیشتر در تیم های خود را در میان دید کمتر سرکوب کرد.

این خبر بهتر از فوریه اعلام نشد، زمانی که Suning اعلام کرد "قطع کردن" انواع مشاغل "نامناسب" برای خرده فروشی قبل از تاشو جیانگ سو دو هفته بعد.

در آن چه که شاید اولین فوتبال باشد، تیمی که به مقام قهرمانی دست یافته است، به دلیل پایان یافتن دوره بعدی، از تاج خود دفاع نخواهد کرد.

در مقیاس بزرگ‌تر، هواداران سایر باشگاه‌ها ممکن است از آینده پر بدهی خود در میان وخامت کیفیت CSL دلسرد شوند.

نوشته تام ساندرسون

اظهارات، دیدگاه ها و نظرات بیان شده در این ستون فقط مربوط به نویسنده است و لزوماً بیانگر نظرات RT نیست.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن