آموزش پارتیشن بندی درایوهای لپ تاپ دل

حیاتی کلیک بر روی Browse Files پیش نمایشی از محتویات داخل پارتیشن را می توانید بازدید کنید. حساس کلیک بر بر رو

توسط GISOOYEKHABAR در 1 مهر 1401
حیاتی کلیک بر روی Browse Files پیش نمایشی از محتویات داخل پارتیشن را می توانید بازدید کنید. حساس کلیک بر بر روی آیتم Convert To Primary می توانید مدل هارد را به Primery تغییر دهید. در هنگامی که درایو شما Primery باشد این آیتم به Logical تغییر تحول اسم خواهد یافت که تغییر تحول آن توصیه نمی شود. زیرا یک بک آپ از داده ها هارد گرفته شده و در آخرین منزل هارد ذخیره می‌شود به این ترتیب اگر هارد شما دچار ایراد گردد، کل قسمت‌های آن آسیبی ندیده و خراب نخواهد شد. به جهت پارتیشن ‌بندی هارد همین میباشد که شما تنها می‌توانید چهار پارتیشن داشته باشید. از لحاظ عمر زمانی، این طرز قدیمی‌تر بوده و هنوز نیز اکثر وقت ها مهندسین و کارشناسان از این روش برای پارتیشن‌ بندی هارد استعمال می‌کنند. File Allocation Table اشاره نمود که از زمانه ارائه DOS آیتم استفاده بوده و به FAT16 دارای شهرت می باشد. همین سیستم که هنوز هم بوسیله ویندوزهای گوناگون شناسایی می شود، در دوران خودش بسیار خوب بود. ولی بعدها که هارد دیسکهای گنجایش بالا به بازار آمدند عملکرد خود را از دست بخشید و دیگر امکان رئیس مطلوب حجم های بالا را نداشت. در سیستم FAT16 نمی قدرت پارتیشن های بزرگتراز 2 گیگابایت داشت که این از پاراگراف محدودیت های با آن به شمار می رود. قطعاً اولین و مهم‌ترین مزیت پارتیشن ‌بندی هارد این است که فضای به اندازه برای کارگزاری یک سیستم برهان فراهم شود. در واقع ما می‌توانیم یک فضای استاندارد اهمیت حجم به اندازه را به جهت کارگزاری سیستم عامل ویندوز در اختیار داشته باشید. هدف گروه ی آلفا از ارائه مقاله پارتیشن بندی هارد 3 ترابایت و 4 ترابایت ، تدریس صحیح در جهت برطرف کردن مشکلات شما دوستان عزیز در همین زمینه می باشد . درصورتیکه با چنین مشکلی روبرو شده اید، نگران نباشید زیرا رویه های بخش اعظمی به جهت پارتیشن بندی ویندوز 7 ، 8 ، 10 وجود دارااست که می‌توان در هر زمانی به تولید Partition جدید از طرز دستورها CMD پرداخت. این طریق عمده در میان کارشناسان که به تعمیر کامپیوتر می‌پردازند دارای نام ایجاد پارتیشن بندی در کامپیوتر دارای دستورات دیسک پارت پر اسم و رسم است. پارتیشن بندی هاردیسک مقدار حرکت هد های درایو شما را در روزگار قرائت و نوشتن داده ها و یا زمان جستجوی داده ها را کمتر می دهد. مدیر دیسک مایکروسافت، یک ابزار داخل سیستم در ویندوز است که شما را کار کشته می‌سازد، کارهای مربوط به ذخیره سازی را انجام دهید.
  • بهتر است حداقل ظرفیت برای درایو C هم اندازه 100 گیگابایت باشد.
  • نرم افزار Paragon Partition Manager به جهت پارتیشن بندی هاردهای اکسترنال می باشد و این امکان را می دهد که دیسک را به درایو پهناور منتقل کنید.
  • می باشد که به ترتیبی که آن ها را می سازید اسم گذاری می شوند.
  • چنانچه فضای خالی وجود نداشت ضروری میباشد که ابتدا حجم پارتیشن گذشته کمتر دیتا شود.
  • نظرات و پیشنهادات خویش را می توانید بصورت کامنت در صفحه رسمیاینستاگرام رایانه کمکقرار دهید.
  • برای پارتیشن بندی هارد، کلیدهای Windows+R را با نیز می فشاریم تا محیط Run گشوده شود و در آنجا عبارت Disk Management راجستجو می کنیم.
تشخیص هارد GPT و MBR مضاعف معمولی هست و برای همین فعالیت کافیست کلید Windows + X را به طور همزمان باهم فشار بدهید و بر بر روی مورد Disk Management کلیک کنید. چنانچه شما از حیث بودجه محدودیتی نداشته باشید، می توانید یک هارد SSD حیاتی ظرفیت بالا خریداری کنید. در GPT شما دارای این محدودیت مواجه نیستید و می توانید تا 128 پارتیشن را روی یک درایو داشته باشید بدون آن که نیازی به logical partitions باشد. بعد از تماشا ی لیستی از درایوها و پارتیشن های موجود بر روی هارد و تماشا ی درایو های D,C و E و یک بخش از فضای هارد هم به رخ تخصیص نیافته یا این که Unallocated حیاتی فضای تقریبی ۱۰ گیگا بایت وجود دارد. Select Disk 0(باید 0 را جایگزین عدد دیسک هارد اکسترنال خویش کنید).

انتخاب هارد اکسترنال برای پارتیشن بندی

در آخر به جهت خروج از برنامه FDISK و ذخیره پارتیشن های تولید شده کافی میباشد در برگه اصلی FDISK یکبار دکمه Esc را بزنید تا وارد کاغذ خروج FDISK شوید. بدین منظور، به ترتیب حجم درایوهای منطقی خود را وارد کرده و دکمه Enter را فشار بدهید تا در نهایت تمام فضای Extended پارتیشن بندی شود. اعتنا داشته باشید که در زمان تغییر تحول فضای درایو C ممکن میباشد قابل انعطاف افزار از شما التماس راه اندازی دوباره سیستم را نماید که در همین صورت می می بایست روش اندازی را تایید فرمایید (ادامه مراحل بعد از خط مش اندازی مجدد انجام خواهد شد). معمولاً مزایای پارتیشن بندی را بلافاصله تماشا میکنیم اما گشوده هم بایستی دقت داشته باشید که پارتیشن بندی بر عملکرد هارد درایو سیستم تأثیرگذار است و ممکن هست در آینده نیاز به پارتیشن بندی مجدد پیدا کنید. عمومی توجه نمایید که لازم نمی باشد پارتیشن های درایوهای secondary را Delete کنید. دارای Delete نمودن کل درایوها یک هارد خام اساسی Drive 0 Unallocated Space داریم که باید برای کارگزاشتن ویندوز پارتیشن بندی شود. Active @ Partition Manager می تواند پارتیشن های جدیدی را از فضای غیراختصاصی تولید نماید و همینطور پارتیشن های موجود را مدیریت می نماید (مانند تغییر اندازه و فرمت آنها). پروسه معمولی ای که در همین برنامه وجود دارد می تواند به شما در انجام همین کارها یاری کند. دارای وجود ندارد شما چه مدل سیستم فایلی به کارگیری می کنید ابزار بدون‌پول Active@ Partition Manager می تواند از تمام موردها معمول مانند FAT, NTFS, HFS+ و EXT2/3/4 عمل کند. برنامه های قابل انعطاف افزاری رئیس پارتیشن به شما امکان ایجاد، حذف، ریز کردن، گسترش، یا ادغام پارتیشن های هارددیسک شما را می دهند. قبل از انجام کاری مهربانی بفرمایید از اطلاعات خویش بکاپ تهیه و تنظیم نمایید . © کل حقوق همین سایت برای کمپانی یاری سیستم محفوظ می باشد و استعمال از محتوای تارنما سوای ذکر منبع، پیگرد رسمی دارد. به جهت آشنایی بهتر حیاتی پرایمری و لاجیکالی مقاله تفاوت پارتیشن Primary و Logical را مطالعه کنید. مطالب وبسایت فراوان خوب و موءثر میباشد ، من ، دوستان خوب و همکارانم در دانش گاه غایت استعمال را داشته ایم . نکته قابل توجه همین هست که در صورتی که هارد اکسترنال شما گنجایش کافی نداشته باشد باید، حجم پارتیشن‌هایی که تا قبل از این تولید کرده‌اید را کمتر دهید. همین ابزارها قابلیت پارتیشن‌بندی درایوهای سیستم و همینطور درایوهای درونی، بیرونی، درایوهای یواس‌بی، کارت‌های SD، و دیگر رسانه‌های ذخیره‌سازی را مهیا می‌سازند. ولی درصورتیکه به شش پارتیشن بر بر روی یک درایو نیاز دارید، باید سه پارتیشن ابتدایی و یک پارتیشن بسط‌یافته ایجاد کنید. پارتیشن بسط‌یافته مانند محفظه‌ای کار مینماید که به شما قابلیت ایجاد پارتیشن‌های منطقی بر بر روی خویش را آماده می‌کند. براین اساس اگر به شش پارتیشن نیاز دارید، بایستی سه پارتیشن ابتدایی، یک پارتیشن بسط‌یافته و آنگاه سه پارتیشن منطقی باطن پارتیشن بسط‌یافته ساخت کنید. فقط اعتنا داشته باشید که پاک نمودن یا این که فرمت کردن یک پارتیشن، کل اطلاعات موجود در آن را از در میان می‌برد. بسیاری از درایوهای ذخیره‌سازی به صورت پیش‌فرض پارتیشن‌بندی شده‌اند، اما درایوهایی هم هستند که پارتیشن‌بندی نشده‌اند. به جهت آن‌که همین درایوها پوشه سیستم داشته باشند و بشود بر روی آنان چیزی ذخیره کرد، باید پارتیشن‌بندی شوند.

کارت گرافیک یکپارچه چیست | مزایا و معایب کارت گرافیک یکپارچه

برای اختصاص این فضا به یک پارتیشن جدید روی آن راست کلیک نمایید و پس از آن آیتم New Simple Volume را از دربین گزینه‌های موجود در لیست تعیین نمایید. صرفا پارتیشن موجود در هارد دیسک خارجی را انتخاب نمایید و روی آن کلیک راست کنید، آنگاه گزینه Move/Resize را گزینش کنید تا پارتیشن حیاتی ریز شده و مقداری فضای تخصیص نیافته آزاد شود. قابل انعطاف افزار MiniTool Partition Wizard یک رئیس پارتیشن مجانی برای ویندوزهای ۷ و ۸ و ۱۰ است که در درحال حاضر حاضر، میلیون‌ها عضو از آن برای پارتیشن‌ بندی اشکال هارد دیسک‌های خویش استعمال می‌کنند. ابتدا گزینهMigrate OS to SSD/HDDکه در نوار بالای پنجره مهم قرار دارااست را انتخاب کرده و پس از باز شدن ، هاردی که قرار میباشد سیستم دلیل شما به آن منتقل شود را انتخاب کرده و آنگاه سوییچ ادامه را می زنیم. ابتدا روي نام هارد ديسك سيستم خود كليك راست كرده و Delete Partition را بزنيد . آن‌گاه دوباره كليك راست كرده و Create Partition را انتخاب كنيد و به اندازه دلخواه و البته ممكن پارتيشن بسازيد. توجه داشته باشيد كه با Delete Partition تمام داده ها روي هارد شما پاك مي شود . پس مطلقا بايد قبل از اين كار از داده ها خود پشتيبان تهيه كنيد. این متن منتشر شده در مقالات تخصصی می باشد و تگ شده در نحوه پارتیشن بندی هارد دیسک است. به این ترتیب ممکن هست یکی از پارتیشن‌ها زود مالامال شده و بقیه خالی باشند. درحال حاضر باید اندازه و مقدار ریز شدن درایو را گزینش نمایید که بر حسب مگابایت مشخص و معلوم می‌شود. برخی اعضا به درایوهای جدید به این معنی که درایو موقعیت جامد نیز هارد درایو می‌گویند اما همین درایوها مکانیزم مختلفی دارند که فاقد قطعات مکانیکی است. در همین یک سری سال گذشته گنجایش هارد دیسک ها به شدت افزایش پیدا کرده است. امروزه ما هارد دیسک هایی را به کار گیری می کنیم که گنجایش های آن بیش از 2 ترابایت است.

MBR و GPT به چه صورت عمل می کنند؟

پس از نقطه نهایی اینکار، فضائی قسمت نشده unpartitioned خواهید داشت که بعدا به عنوان پارتیشن دوم از آن استعمال خواهید کرد، بر روی این فضای نصیب نشده کلیک راست را بزنید و بر روی آیتم New Simple Volume کلیک کنید. آیتم ها را دنبال کنید تا فضای پارتیشن تازه و اسم آن را انتخاب کنید. در همین تراز می بایست دسته فرمت پارتیشن بندی خود را گزینش کنید. از بین دو گزینه پیشنهادی MBR یا این که GPT آیتم ای که مناسب شماست گزینش کنید. تفاوت این دو آیتم در تعداد پارتیشن های و حجم هاردی است که می توانید داشته باشید. بهره مندی از هر دو ویندوز به شما کمک می کند تا در صورت نیاز به همگی دیتاها خود به رخ جدا از هم دسترسی داشته باشید. با پارتیشن بندی هارد شما می توانید پوشه ها، فایل ها و برنامه های خود را در درایوهای مجازی سازماندهی کنید. شما اصلی پارتیشن بندی هاردتان می توانید در صورتی که به جهت یکی از درایوهای شما اتفاقی به زمین خورد از دیتاها درایوهای دیگر سوای مشکل به کارگیری کنید.

دلیل پارتیشن بندی

حالا حیاتی سناریو صفحه‌ی ذیل و کلیک بر روی Finish کارتون انجام میشه. به جهت تولید درایو‌های بیش‌تر‌ کافیه همین به گفته این تارنما معتبر مراحل رو مجدد انجام بدین. در این کادر، رایانه از شما میخواد که اسمی رو برای درایو جدید گزینش کنید. در جعبه Size، حجم پارتیشن تازه را وارد کنید؛ و پس از اتمام کار بر روی Done کلیک نمایید. ۲- یک پارتیشن بر روی هارد دیسک ساخته و ویندوز را بر روی آن کارگزاشتن کنید. همین سطح آخرین قدم پارتیشن بندی است هارد اکسترنال آیفون که اهمیت تعیین آیتم پایان، نشان می دهد پارتیشن ساخته شده است. یاد‌آوری »» توجه داشته باشید که چنانچه خواستید فضای پارتیشن گزینه نظر را کمتر دهید ، می بایست فضای آزاد داخل درایو مورد لحاظ موجود باشد. صفحه بالا ظرفیت هارد شما را كه به جهت این عمل در دسترس می باشد را اعلام می كند شما بایستی در این مرحله به جهت درایو Start up تان مقداری را در مقیاس مگا بایت وارد كنید (البته % هم می شود). بیشترین فضا رو به درایو کارگزاری ویندوز بدید، بقیه‌ی درایوها بستگی به نیاز خودتون داره. این پارتیشن کارش اینه که زمانی رم شما در سیستم‌عامل اوبونتو مالامال میشه، به امداد رم بره. این مورد به شما اجازه میده تنظیمات رو بسته به نیازتون انجام بدید. پس دارای انتخاب همین آیتم و کلیک بر روی Continue کارتون رو شروع کنید.

کارت حافظه

البته این آیتم به‌صورت پیش‌فرض تنظیم‌شده و نیازی به دستکاری نداره. در آخر نیز بعضی‌ها مثل من می‌خوان که روی کامپیوتر خودشون هم ویندوز داشته باشن هم اوبونتو و حتما این دو سیستم‌عامل اساسی توجه به تفاوت‌شون به‌صورت مشترک روی یک داریو کارگزاری نمیشن. ۳- در سطح بعد سایز پارتیشن را وارد می نماییم که بر حسب مگابایت در لحاظ گرفته می شود و گزینه Next را کلیک می کنیم. همانطور که پیش از این گفتیم Diskpart ابزار قدرتمندی هست و درصورتی که کاربر مهارت لازم برای عمل اهمیت آن را نداشته باشد ، ممکن میباشد منجر زخم رساندن به دیسک ها و پارتیشن ها و داده ها ذخیره شده در آن ها شود. به همین برهان به طور پیشفرض برخی از قابلیت های Diskpart غیر فعال است و فقط زمانی فعال می شوند که در سطح Administrator اجرا شود.

آموزش فرمت نمودن هارد دیسک در ویندوز با 4 شیوه کاربردی + ویدیو

شما می توانید این برنامه در ویندوز ۱۰، ۸، ۷، ویستا، XP، ویندوز سرور ۲۰۱۲، ۲۰۰۸ و ۲۰۰۳ به خوبی عمل می کند. کلید Next را انتخاب کنید و در نهایت حساس گزینش Finish درایو شما ایجاد می شود. یک پاپ آپ به جهت شما ظاهر می شود که از شما می پرسد آیا مطمئن هستید که می خواهید این درایو تازه را فرمت کنید؟ روی کلید Format Disk و آن گاه کلید Start کلیک نمایید بعد از آن از اتمام فرمت روی سوییچ OK کلیک کنید. شما می توانید دیتاها مربوط به آن را در صفحه Disk Management تماشا کنید. هنگامی که شما پارتیشن بندی جدیدی ساخت می کنید در واقع درایو های قدیمی را فرمت می کنید. شما می توانید Mac خود را ریستارت کرده و کلید Option را هنگام شنیدن صدای startup chime یا این که صدای بوت، فشار دهید. این فعالیت شما را به بخش Startup Manager می پیروزی و می توانید درایو خود را در آنجا تعیین نمایید. گهگاه ممکن میباشد که بخواهید درایو های کامپیوتر تان را از دید دیگران نهفته نمایید و به همین طریق داده ها ویژه خویش را از دسترس دیگران به دور نگهدارید. برای انجام این فعالیت به صورتی که به دیتاها تان هیچ دسته آسیبی وارد نشود روند زیر را دنبال نمایید. پس از دیدن این پنجره فعالیت پارتیشن بندی شما به انتها رسیده میباشد حیاتی زدن کلید Finish پنجره را ببندید. این طرز برای پارتیشن‌بندی هارد اکسترنال در ویندوز ۱۰/۸/۷ / XP / Vista و حتی ویندوز سرورها هم موءثر فعالیت می‌کند. در مقایسه کلیدی روش‌های مدیر دیسک ویندوز و DiskPart، استفاده از EaseUS Partition Master ساده‌ترین راه و روش برای پارتیشن بندی یک هارد اکسترنال است. در همین نوشته از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم شما را اهمیت گونه های روش‌های پارتیشن بندی هارد اکسترنال آشنا کنیم. برای لیست ارزش هارد اکسترنال سیلیکون پاور، کلیدهای Windows+R را کلیدی نیز می فشاریم تا محفظه Run باز شود و در آنجا عبارت Disk Management راجستجو می کنیم. اهمیت گشوده شدن پنجره Disk Management فرآیند تحت را دنبال می کنیم. Partition به پارسی یعنی "دیواره" ، "تفکیک کردن" ، "افراز کردن" و ... است.پارتیشن را میتوانید طبقاتی از یک آپارتمان(هارد دیسک) در لحاظ بگیرید.پارتیشن در واقع یک تقسیم بندی منطقی از تمام هارد دیسک مان میباشد. در شرایط پیش فرض ویندوز تنها از 60 % ابتدایی هارد به جهت کارگزاشتن نرم‌افزار جدید و ذخیره اطلاعات پیشین به کارگیری می‌کند. ولی اهمیت پارتیشن بندی می‌توانید کاری کنید که بخش بیشتری از هارد به این کاربردها اختصاص پیدا کند سوای این‌که فضای بقیه پارتیشن‌ها قربانی شود.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن