انواع سیلندر و پیستون در خودرو (بخش دوم) – آیزمرد

پیستون خودرو (Piston) قطعه ای تقریباً استوانه ای شکل است که داخل سیلندر حرکت رفت و برگشتی انجام می دهد. به گزارش سایت خبری ساعد نیوز ، پیستون (Piston) این قطعه بخشی از سیستم احتراق داخلی خودرو است که با فشار گاز ناشی از احتراق در محفظه احتراق بالای سیلندر عمل می کند. هنگام کار با رینگ پیستون باید نهایت دقت را به کار برد چرا که چدن در مقابل آسیب بسیار حساس است. آلیاژ مورد استفاده در ساخت پیستون ها معمولاً آلومینیوم یا چدن می باشد. در ساخت بوشهای KIEK از چدن خاکستری بدون مواد بازیافتی استفاده شده و پس از ریخته گری به روش اسپکتروفتومتری کنترل شده و توسط ماشین آلات پیشرفته تراش خورده و سپس با دستگاه های هونینگ، سطح داخلی بوش به صورت Plateau Honing در آمده و سپس به کمک ابزار پیشرفته اندازه گیری، ابعاد داخلی بوش از 9 تا 12 نقطه به صورت همزمان ساعت زده می شود، نتیجه این کار بوش یکدست با سایز مساوی در تمام طول بوش و بدون دو پهنی می باشد. پیستون همچنین کمک به خروج دود ناشی از احتراق از سیلندر میکند. فشار ناشی از گازهای احتراق باعث فشرده شدن رینگ به جداره سیلندر شده و به این صورت عایق ایجاد می­شود.

حرکت خطی بالا به پایین آن نیز منشاء نیروی موتور است به این ترتیب که با پایین آمدن بر اثر فشار گازهای ناشی از احتراق درون سیلندر نیروی ایجاد شده از انفجار هوا و سوخت را به بخشهای دیگر موتور منتقل میکند. 2. جذب بیشترین نیروی حاصل از انفجار (بدون اینکه نیروی این انفجار از کنار پیستون فرار کند) و انتقال آن به شاطون و نهایتا به میل لنگ. یکی از این تجهیزات مهم خودرو ، پیستون خودرو است که میتواند براساس مکانیزم طراحی شده انرژی حاصل از احتراق سوخت در موتور را به حرکت رفت و برگشتی تبدیل نموده و در نهایت این حرکت، به چرخها و به صورت حرکت چرخشی منتقل میشود. استفاده ناصحیح از پیستون و مشتقاتش میتواند از مواردی مانند مشکل در سیستم روغنکاری، استفاده از روغن نامناسب برای خودرو، وجود مشکل در سیستم خنککاری و رانندگی با دور موتور بالا به مدت طولانی نشات بگیرد. محمد کلامی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه پیستون سازی ایران در تبریز در گفت گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: بر اساس شعار سال، منویات مقام معظم رهبری و رفع موانع تولید، بازدیدهایی را از واحدهای صنعتی و کارخانه های استان آغاز کرده ایم تا آن دسته از واحدهای تولیدی که دچار مشکل هستند، عارضه یابی پیستون موتور کشتی شوند.

پیستون های تولیدی شرکت مشهد رینگ به جهت ساخت با ماشین آلات دقیق (CNC) از دقت بسیار بالایی برخوردار بوده و همچنین مشکلات برخی از کالاهای تولیدشده خارجی چینی و … تولید انواع پیستون های موتورهای کشاورزی و خودرو بخشی از تولیدات شرک مشهد رینگ در عرصه صنعت پیستون سازی می باشد. شرکت مشهد رینگ با بیش از یک دهه فعالیت در عرصه صنعت رینگ سازی با توجه به نیاز بازار و مشتریان خود و ارائه خدمات متنوع وارد عرصه تولید پیستون های انواع موتورهای احتراقی شد. در صنعت کشتیرانی هم موتورهای کشتیهای تجاری عمدتاً از موتورهای بسیار بزرگ دیزلی استفاده میشود. این ها بزرگ و سنگین هستند و عموماً در موتورهای دیزلی کاربرد دارند. پیستون های چدنی سنگین تر و سخت تر می باشند و معمولاً جهت موتورهای دیزلی استفاده می شوند. قطر پیستون درست به اندازه سیلندر است.سرسیلندر و سرپیستون محوطه اتاق احتراق را تشکیل می دهند.پیستون حرکت رفت و برگشتی دارد و به علت عمل دسته پیستون در میل لنگ به حرکت دورانی تبدیل می شود، اولین عمل پیستون این است که یک سطح متحرک را که از اطرافش گاز نتواند نفوذ کند، تشکیل دهد تا مواد با درجه حرارت و فشار زیاد بتوانند منبسط شوند، هماهنگ با این عمل انتقال فشار نیروی گاز به دسته است که آن هم به نوبه خود حرکت را به میل لنگ انتقال می دهد.این انتقال حرکت از دسته پیستون به میل لنگ متناسب با زاویه دسته پیستون با جدار سیلندر است.

در این نوع پیستون ، قطر در ناحیه پایین دامنه از همه جا بیشتر است . قطر پیستون های موتور خودرو بین ۷۶ تا ۱۲۲ میلی متر (۳ تا ۴ اینچ) تغییر می کند. زمانی که این مشکل پیش میآید میتوان منبع ورود این براده ها و قطعات را به داخل موتور پیدا کرد و بعد مارتل موتور را باز کرد و بعد آن را تمیز کرد تا بشود مشکل را حل کرد و موتور را تعمیر کنید تا این اتفاق دوباره مشکلی را ایجاد نکند. بدیهی ست که در بلوک سیلندر یک خودرو ، به تعداد پیستون های آن بوش سیلندر تعبیه شده است بنابراین هرچقدر تعداد پیستون های یک خودرو بیشتر شود ، حجم و اندازه بلوک سیلندر آن خودرو نیز افزایش پیدا می پیستون پیکان عظام کند. رینگ هاي پیستون به دو دسته رینگ هاي كمپرس و رینگ روغني تقسیم مي شود تعداد رینگ ها در هر نوع بستگي به طراحي موتور دارد. تاج پیستون خودرو : که همان قسمت بالایی پیستون بوده و شکل آن تاثیر بسزایی بر نحوه احتراق سوخت دارد چنانچه طراحی صحیح آن، باعث اختلاط بهتر سوخت و هوا شده و قدرت بهینه را تولید مینماید. درهنگام عملکرد، اثر آببندی اتصال مورب قطعا از پیستون رینگ ها با یک اتصال مستقیم بهتر است.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با پیستون موتور سیکلت 125 وب سایت خود باشید.

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort android rat duşakabin fiyatları fud crypter hack forum mobil ödeme bozdurMobil Ödeme Bozdurmasu tesisatçısıTurkcell Mobil Ödeme BozdurmaTürk Telekom Mobil Ödeme Bozdurmabuy verified stripe accountmarmaris escorthtml nullednulled themes1xbetkronosslotkronosslotkronosslotkronosslotkronosslotkronosslotbuy instagram followersMobil Ödeme BozdurmaCialisMobil Ödeme Nakite ÇevirmeMobil Ödeme Nakite ÇevirmeMobil Ödeme Bozdurma 1xbetMobil Ödeme bozdurma Mobil Ödeme BozumEvde paketleme viagraredfoxbet